Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Alois Staňa: Z Čech až na začátek světa
Alois Staňa
Foto: Archiv Aloise Stani

„Na památku našim rodičům, vždy věrným. V době, kdy toto vyprávění dokončuji, maminka mojí manželky a moje, byly již mrtvy. Oba tátové jsou ještě naživu, otec můj, již 85-letý a je málo naděje, že bych jej ještě kdy uviděl.“ Těmito slovy uvedl pan Alois Staňa, bývalý praporčík protektorátního četnictva své vyprávění, ve kterém popsal svou strastiplnou cestu z komunistického vězení až do Německa. Dne 26. srpna 2011 uplynulo přesně 62 let, kdy skupina vyčerpaných uprchlíků dosáhla spásné hranice s osvobozeným Bavorskem.

Autor: Redakce na základě vzpomínek Aloise Stani
Publikováno: 26. 08. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 20:30:23 11. 09. 2011
default.png
PIM-BURGER [2011-09-11 20:19:58]: Pime, koukám že ti debolševizace části Policie ČR vystupující na tomto fóru nějak nejde, co?
Furt tě to ještě baví?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 20:24:32 11. 09. 2011
default.png
ANDRAS [2011-09-11 20:05:38]: Ty se nasnažíš nic rozebírat ani nic vysvětlovat, Kurde! Ty meleš pořád dokola věci, který dávno nejsou skutečnostma. Pim ti píše, že jsou to tvoje modré pohledy, což je omyl. Nevím proč tě považuje za poldu, ty jsi esenbák, který by klidně dneska oprásknul švadlenu, která má svoji dílnu, kdyby ti z Moskvy nakázali jí jakožto kapitalistce vzít její podnik. Ty tvoje pohledy jsou sytě rudé. :D :D


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 20:19:58 11. 09. 2011
Pim Burger.jpg
ANDRAS [2011-09-11 20:05:38]: Andrasi, mýlíš se. To je jen jedna ze zkušeností. Jak jsem psal někde níže, můj druhý praděd byl zase naopak zapálený komunista snad ještě od doby první republiky, ale právě proto vím, jak byli tito lidé zapálení a odhodlaní zničit každého, kdo by jim stál v cestě.

Mýlíš se také v tom, že tu nepodporujete a neobhajujete režim, protože právě ten režim stvořil Mašíny a jim podobné. Nelze to oddělovat. Pořád nechápete, že to nebylo, jako když dneska někdo udělá banku a prostřílí se na Kajmany. Ale vy to tak stále vidíte a to je problém. Věděl si třeba, že jeden z Mašínů (už nevím přesně jaký) měl nastoupit na vojnu k PTP?? Víš, co to znamenalo?? To byla faktická likvidace, stejně jako v uranových dolech. Takže on měl jít k PTP a přepadal nějaké vozy pro peníze, aby se měl lépe?? Proč?? Vždyť to je úplný nesmysl a musíte to vidět sami a já doufám, že to vidíte, jen to z jakéhosi egoismu nechcete přiznat.

Jinak spisů jsem už také viděl spousty - možná i více, než bych chtěl, nebojte se...:-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 20:11:33 11. 09. 2011
Pim Burger.jpg
APPALACIO [2011-09-11 19:28:01]: Prý demagogie...:-)) Leda tak z tvé strany. Úplně ignoruješ další fakta. Odvést pozornost od své loupežnické tlupy??:-)) Děláš si srandu??:-)) A jak se tím odvedla pozornost??:-)) Teda Appíku, doufám, že nesloužíš na kriminálce...:-)) Dle toho, jak bys mě tu a Jeníkad mlátil, bych tě stěží poslal tak k SPJ...:-)) Jak by podle tebe vypadaly jejich skutky??:-)) Co bys dělal ty??:-))

Svým pradědem nevyhrožuji, jen říkám, co by udělal. Já nikoho mlátit pro jeho - i když naprosto blbé - názory mlátit nepotřebuji, ale mám pocit, že tobě by vrazil každý, kdo se někdy setkal s přívětivostí komunistického režimu v 50. letech - a že jsem mluvil s vícero takovými lidmi.

Tobě totiž nedochází, jaká byla doba. Pořád si žiješ ve svém světě, naplněném švestkovou vůní a vůbec nechápeš, co se tady dělo a že udělat něco podobného chtělo pořádný kus kuráže, protože jakmile tě chytli, tak to byla konečná - tví přátelé v uniformách SNB by tě neváhali popravit buď pomalu v dole nebo rychle na Pankráci. Jenže vysvětlovat ti to, znamená narušit tvůj modrý svět, ve kterém ti, co nosí uniformu, jsou vždy ti dobří a ti ostatní jsou šmejdi.

No a na závěr bych chtěl jen dodat, že Polednový se to už taky krátí a je škoda, že nepošla ve vězení a Klaus jí dal milost. Ale taková už je holt dnešní doba...


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 20:05:38 11. 09. 2011
Andras.jpg
PIM-BURGER [2011-09-11 19:00:10]:
Tady je vidět, že tvé vidění celé události a příadné pousouzení trestnosti a zavrženíhodnosti jejich jednání je silně ovlivněno tvými zážitky a zážitky tvých příbuzných. To by lecos vysvětlovalo. Víš, on tady doopravdy nikdo neobhajuje režim, my se tady snažíme rozebrat a vysvětlit, co za bestie byly Mašíni a jejich kumpáni zač. A věz, že ne každý příspěvek, či spis, je založen jen na čisté socialistické ideologii. Mašíni jsou jen obyčejní sprostí podvraťáci, kterým dnešní doba a určití lidé u moci umožnili prezentovat jejich kriminální řádění jako hrdinský čin.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 19:28:01 11. 09. 2011
default.png
PIM-BURGER [2011-09-11 19:00:10]: .-))))) proč kecy? ...jediné, čeho se můžeš chytit je zapálený stoh... já to mohu vysvětlit, že chtěli odvést pozornost od své loupežnické tlupy....proč zdrhli? no proto, že to tu bylo pro ně horké po několika loupežných vraždách....

každá událost se dá vysvětlit různě, záleží na úhlu pohledu... Mašíni se dají vykládat jen podle svých skutků, ne podle toho co nakecali do novin a reportérům...

když zabiju několik lidí, pak si mohu po letech vymyslet cokoliv, využít situace.... prostě se jim hodilo se tvářit jako hrdinové, tak se do rolí hrdinů pasovali.... a ty jim to žereš

kdyby byli tací hrdinové, tak by jejich "odbojářské" skutky vypadali jinak.. takhle po letech to jsou jen kecy a oni jsou zvěř na odstřel... škoda, že se to těm Němcům nepovedlo dokončit.. fakt škoda... dostali jen některé...

koukám, že ty jsi pojedl vtipné kaše... tvůj praděd byl jaký byl, neznám ho, ale je trapné, že mluvíš a vyhrožuješ jeho jménem...

já potkat tebe a tohoto druhého pohůnka co tady kecá, tak bych vám za tu drzost taky nejraději rozbil papulu...

tahle demagogie mě přestává bavit.. mysli co chceš, já mám jiný názor.... jeden Mašín to má za sebou a pro druhého si zubatá taky co nevidět přijde a bude vymalováno.. konec

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 19:00:10 11. 09. 2011
Pim Burger.jpg
APPALACIO [2011-09-11 17:04:01]: Prosim tě Appíku, co to je zase za kecy??:-)) Ty máš nějakej slabší tejden, ne??:-)) Já chápu, že tvůj zaměstnavatel na tom teď není zrovna nejlíp (a asi ani nebude), ale plácáš už totální kraviny.

Kdyby jejich činnost byla zaměřena skutečně pouze na materiální obohacení, proč za a) zapalovali stohy (jaký jim to přineslo materiální úžitek? - Že bych si taky vydělal) a za b) proč utekli na západ? Vždyť si tu mohli krochnout nějakou babičku s vnučkou, obrat je o všechny peníze, babičku znásilnit a vnučku až poté, co jí znásilní a pak si v klidu užívat peněz, ne?? To by byla psychologie těch krvelačných psů, kteří toužili pouze po tom, aby byli bohatí. A protože se chtěli mít ještě lépe, tak si přizvali kamarády, protože víc hlav víc ví a může zabít víc nevinných lidí a být ještě bohatší...:-))

Něco ti povím. Můj praděd došel se Svobodou z Buzuluku až do Prahy a za ty řeči o vrazích Mašínech, kteří zabili nevinné přisluhovače komunistů, by vám všem rozbil hubu stejně, jako to ve 49. dvakrát udělal jedné komunistické špíně, co mu přišla říct, že musí odevzdat svůj statek JZD poté, co tam jeho matka umřela při dřině na poli, aby splnili kontingent, který se musel povinně odevzdávat straně, teda státu. Žvaníte tu o příbuzných komunistických pomahačů - a co příbuzní všech těch lidí, které tito nevinní pomahači pomáhali posílat do uranových dolů nebo na šibenici, aby jim ukázali pravý socialistický ráj?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 17:04:01 11. 09. 2011
default.png
PIM-BURGER [2011-09-11 15:36:54]: takže abych to shrnul... každý kdo vraždil a loupil pro svůj rozmar a svoji materiální potřebu, je dnes po letech hoden obdivu a vyznamenání???.... Za lidi mluví skutky a skutky Mašínů hovoří jasněji... několik mrtvých, naloupeno pro vlastní potřebu a zdrhnutí za kopečky...

to samé platí i dnes.. každý lump, který je chycen si vymýšlí báchorky, jak ospravedlnit své skutky..... možná by stálo za to, aby jsi se někdy podíval na nějaký trestní spis, zašel soudu, promluvil s poškozenými...

vysvětli jim, že ten, kdo jim dnes zavraždil příbuzného a nadává na zdejší "demokratický" režim, bude za 30let oslavován a vyzdvihován...

... nechci se dožít toho, že Kájínek dostane taky metál a bude z něho prezident.....hned po Mašínech.. no hlavně že čas pracuje proti nim.. jeden už to má za sebou a je to dobře...škoda, že netrpěl o trochu víc...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 15:36:54 11. 09. 2011
Pim Burger.jpg
JAMESCLC [2011-09-11 11:34:56]: Ne Jamesi, nemluvil jsem s nikým, kdo v 50. letech žil, protože nemám rodiče a prarodiče a na tomto světě jsem se vyskytl jen tak.:-))

No tak trošku zestárli a přestalo se jim v armádě líbit.:-)) Přiznám se, že nevím, co ti na to mám říct.:-)) Každopádně to, že v armádě vydrželi "jen" pět let, neznamená, že by nechtěli bojovat s komoušema. A nebo už byli tím bojem unavení, co já vím? Také se za těch 5 let podstatně změnila politická situace a po událostech v Maďarsku se ukázalo, že USA do války se SSSR nepůjde, tak co by dělali v americké armádě? Líbí se mi tvůj úzus, že jakmile utekli z Československa, tak mohli být hrdiny jen tehdy, když by až do své smrti ve třech napadali jeho hranice nebo jak si to představuješ?:-))

Účelem zapalování stohů a podobných akcí bylo znejistit komunisty a ukázat lidem, že to tam ještě nemají zcela pod kontrolou a tak např. vzedmout další vlnu odporu vůči režimu. Pokud vím, pár komoušských kolektivizátorů to díky takovým akcím vzdalo, čímž se logicky pozdržela kolektivizace danné obce - a to myslím nebylo málo. Navíc tyto činy, které byly brány jako teroristické a hrozila za ně smrt (takže tak málo to asi taky nebylo), zaměstnávaly i StB, čímž se zase nabourával systém, protože se tito lidé nemohli věnovat něčemu jinému.

Jinak ti nechci kazit iluze o tom, jaké "běžné" věci řešil příslušník SNB v 50. letech na vesnici, ale patřilo mezi to i bránění právě všech členů strany, jejichž prací bylo okrást a zabavit majetek někomu jinému. Nebylo výjimkou, že příslušníci SNB konali na přímý rozkaz komunistických funkcionářů ergo byli jejich pohunky.

A tím, že se ptáš, jak tenkrát ublížili komunistům, tak ukazuješ, jak nechápeš ducha tehdejší doby. Na začátku 50. let neměli komunisti ještě vůbec nic jistého. Proto odstraňovali své nepřátelé. Pokud by se na celém území rozhořelo více takových akcí, mohlo by to destabilizovat systém. Jakýkoliv odpor proti komoušům je mohl přijít dost draho. Podívej se např. na události v 53. roce v Plzni po měnové reformě, kde snad musela být nasazena i armáda a hlavně se o tom nesměl nikdo dozvědět, protože by státem ožebračení lidé mohli usoudit, že komunismus je špatný a že po měnové reformě už vlastně nemají co ztratit.

Nehledě na to, že na komouše bylo tlačeno z Moskvy a také ze strany jejich nadřízených a nemám o tom tak skvělé informace, ale útěk Mašínů zaplatilo asi mnohem víc než ti, o kterých se píše, protože nechytit je, byla tak velká haluz, že pár lidí to asi pěkně schytalo - a tak to má být...:-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 15:18:24 11. 09. 2011
Andras.jpg
HONZAD [2011-09-11 12:23:40]:

Honzade, některé trestné činy jsou nepromlčitelné. Hlavně, pokud jsou spáchány zvláště zavrženíhodným způsobem. Zbytek jak říká appalacio. Holt morální hodnoty každého jednotlivce jsou nastaveny jinak, a u některých jsou až v kanálu a níže:-)Důležitým faktem je, že moralita ohledně Mašínů hovoří jasně.....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio