Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Pozvánka na veřejnou diskusi: Veřejná kontrola policie nově a lépe? (REDAKCE)

Veřejná kontrola policie: pozvánka na diskusi
Malostranská beseda
Foto: google.com

Nad Generální inspekcí bezpečnostních sborů se budou 6. března v pražské Malostranské besedě zamýšlet zajímaví hosté při veřejné debatě a příjemném posezení v tradiční "videokavárně" Trick Bar v Malostranské besedě. A Policista.cz by rád na první ze série diskusí, pořádaných centrem ProPolice při Otevřené společnosti, o.p.s., pozval všechny své čtenáře.

Autor: Redakce
Publikováno: 21. 02. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 07:47:50 07. 04. 2012
default.png
Včera v TV mluvil řadový polda skrz situaci na Šluknovsku. Slouží tam v polovičních početních stavech jako magoři, nezaplacené nic, dojíždění odkudsi z daleka, musejí být utahaní jako koně, co to asi tak může být za služba?

Přesně jak to píšu: management neustále všecko maluje na růžovo, aby měl svůj klídek, lidi venku poserte se. Byla o tom reportáž v TV a tihle kluci si asi myslí, že se něco pohne, že někoho potrestají. Ale kuš! Tihle gauneři, co tomu velí, mají kačení žaludky. Ti jsou otrlí naprosto bezbřehým způsobem. To jsou zločinci neštítící se okrádat i vlastní podřízené.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:17:12 31. 03. 2012
default.png
MARTOO [2012-03-30 21:39:15]: Jo takhle... Já to sem ale píšu celou dobu jinak: veřejnost o práci policie nemá v globále zájem. Jednak protože ani netuší co policie dělá, jednak proto, že ať chci nebo nechci slyšet a vidět, policie je v tomto státě za otloukánka. Právem, ale ohvězdičkovaná mafie, co to drží pevně za uzdu, se má kurevsky dobře.

Jestliže řadovým na chodníku sebere mafián v policejní uniformě spolu s mafiány mimo firmu pětinu platu, ono není ani problém ochoty za ty prachy dělat jako spíše nemožnosti - máme nějak nastavené svoje rodinné rozpočty atd.

Jak ale jedno chapadlo mafie zvané policejní management navíc vidělo, že ti řadoví jsou už moc vzpurní a vidí jim do karet, prostě zatáhli za páky a Langer, ultragauner s modrým ptákem to zařídil: nám sebral a jim dvojnásobně přidal. Zaručil si, že bude mít od policie, dokud bude živý, klid, protože tohle se dohromady už nedá dostat především finančně. Zátěž na renty horentně přeplácených přemnožených mafiánů vnitro bude držet rypákem pod vodou ještě třicet let.

Podle mého teď už veřejnost může chtít a potřebovat policii jak chce. I když jí darebáci skřípnou až jí bude praskat v kostech, jediné co bude moci zpod té dusící duchny zločinu společnost dělat, bude pištět zadnicí. Přesně tím orgánem, kterým celou dobu likvidace policie myslela.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 21:39:15 30. 03. 2012
martoo.jpg
HAMMER [2012-03-30 19:35:42]:

Vrátíme se trochu zpět

Myšlenka uváděného druhého odstavce mého příspěvku:

Ty jako policajt máš svoje ovečky, ty ti nosí různé poznatky, dáváš jim zpětnou vazbu a oni vědí, že s nimi pracuješ. Tím jsi jako policajt veřejnosti prospěšný, děláš to co máš, poznatky Ti časem do sebe zapadají a tak nejenže odhaluješ trestnou činnost, ale zároveň se zaobíráš prevencí. To je ta stránka pracovní, ta je pro lidi chytlavá a zajímavá. Toho se chytí prakticky každý slušný člověk.

Jenže Ty máš i svůj život a od veřejnosti potřebuješ, aby Ti za Tvoji práci zaplatila. Tam už ale vniká poměrně velký problém. Veřejnost sice za Tebe zaplatí, ať chce nebo nechce, ale ty peníze už k Tobě nedojdou v té výši, jaké by měly. Veřejnost ale dále nezajímá, že tyto peníze k Tobě nedošly a ani kde jsou. Tvoji práci ale dále nejen chtějí, ale hlavně potřebují. Jenže si neuvědomují, že Ty ji za plat, který Ti přichází, už dělat práci policajta nechceš a proto odejdeš. Rozumíš mi?

Veřejnost musí apelovat na to, aby peníze, které na svoji bezpečnost vynaložila, šly tam kde je potřeba a toto kontrolovat. Je to jen o veřejnosti, Ty jako policajt máš volbu odejít - Ty se bez svých oveček obejdeš, ale oni bez Tebe dřív nebo později ne.

Tím pádem se vracíme opět k tomu, jak Ti veřejnost pomůže jako člověku - tak, že se bude starat o své vynaložené peníze na bezpečnost a tím se bude starat i o to, aby si chtěl práci policajta vykonávat a měl prostor pro to ji dělat. Defacto v první řadě opět pomůže jen sobě.

A to je vlastně to, co od veřejnosti potřebujeme - aby se zajímala o to, co se s její bezpečností děje. Tím nám pomůže i lidsky (v našem soukromém životě), byť si vlastně pomáhá sama sobě.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 19:35:42 30. 03. 2012
default.png
MARTOO [2012-03-28 23:12:14]: Martine, nerozumím otázce. Pomáhat jsem měl já jim, ne oni mě. Já si jako český četník musím mět poradit sám, to do mě hustili předchůdci. S čím mě měli pomoci?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 23:12:14 28. 03. 2012
martoo.jpg
HAMMER [2012-03-24 07:18:26]:

Hammere otázka v druhém odstavci stojí trošku jinak. Já se Tě neptám, zda Ti někdy "Tvé ovečky" pomohly při odhalování TČ. Tam to, co píšeš sedí přesně, v tom s Tebou naprosto souhlasím. Já jsem se tě ptal, zda ti tvoje ovečky někdy pomohly jako člověku policajtovi. Jestli se za Tebe někdy postavily tak, že Ti pomohly ne pracovně, ale lidsky.

Jinak s Tvým příspěvkem naprosto souhlasím.

MICHAL [2012-03-25 16:20:21]:
Pokud policie široké veřejnosti ji najednou řekne vše co je v policii špatného, bude z toho taková holomajzna, že nic z toho pořádně nepochopí.

Nejdřív bych se tedy držel těch témat, které jsou veřejnosti blízké a až se bude veřejnosti o policii jako takové vytvářet nějaké povědomí, pak můžeme začít řešit policejní činnosti. Dřív asi ne. Na tom je česká veřejnost hodně špatně a my na tom máme svůj podíl.

Debata nekončí u toho, že se bude celá veřejnost škodolibě smát, že se s policií děje to, co se teď děje. Tak to není a ani jsem to tak nenapsal. Škodolibě se budou smát jen ti, na které "ruka zákona" dosáhla či dosáhnout měla a hrozí, že stále dosáhne. Je pak jedno, zda trestněprávní či přestupkové rovině. Na ty slušné potíže policie v první řadě dopadnou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:51:50 27. 03. 2012
default.png
MICHAL [2012-03-25 16:20:21]: Nerozumím pranic prvním dvěma větám, nemůžu najít souvislost, možná jem se špatně vyjádřil, ale jak píšeš, tohle jsou zásady pro to, aby jsi něco dokázal. Samozřejmě ještě jsou k tomu i další. Bych řekl že nemáme zde sporu.

Policie tu není v žádném případě od toho, aby ji lidi milovali, ale aby ji respektovali. Milovat můžou bližního svého, ale ne pořád z nějaké části represivní orgán vyžadující po někom disciplínu.

Michale, s tím že to skončí jen u toho, že veřejnost přeje policii jen to špatné a hned nato že lidi si přejí kvalitní policii, tak to jsou podle mě dvě věci, které u tohoto nárůdku nejdou dohromady.

Lidi mají pořád plnou hubu pořádku ale to jen přesně do okamžiku, kdy mají sami zákon ctít. Lidi mají plné huby pořádné policie, ale sami svými činy a netečností přispívají hrubým způsobem k jejímu stavu a je jim jedno jak je ten stav žalostný. Oni by chtěli každý na svém rohu jednoho policajta, co by všecky řezal hlava - hlava ale oni aby si mohli dělat co chtějí.

Když začneš veřejnosti vysvětlovat k čemu policie je a co vlastně dělá (no dneska nedělá, když jim řekneš jak se sekají čárky a fixlují statistiky, asi tomu dáš silně na prcinu) určitá část lidí pochopí o co jde a začne se zajímat, začne aktivně pomáhat. A toto policii i společnosti pro její bezpečí stačí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MICHAL 16:20:21 25. 03. 2012
michal.jpg
Hammere, jedna věc je jednoduchost řešení (vím, co bude fungovat) a druhá jeho použitelnost (vím, jak toho dosáhnout). Takže prosím, neškolit mě bez rozlišování těchhle dvou věcí:-)
Martoo, pokud si bude policie vybírat, komu o svých problémech řekne a komu ne, tak si moc podpory nevyslouží. Když ty informace dá všem, dopadne to tak, že největší skupina si nebude myslet nic a zbytek se rozdělí na dvě skupiny - na ty, kteří se postaví na stranu policie hned a na ty, kteří si z toho utvoří vlastní názor, který se třeba policistům úplně nebude líbit. A právě tihle lidi jsou klíčoví, ty je potřeba přesvědčit (protože podle nich se řídí dav). Ale to nejde bez ještě větší otevřenosti, schopnosti podívat se na některé věci z "nepolicejního" úhlu pohledu, schopnosti připustit chyby. Samozřejmě to nakonec skončí tak, že zbyde nějaká skupinka, se kterou byste se mohli hádat do nekonečna, ale tak to prostě je a bude.
Policii nikdy nebudou milovat všichni, to je jasný - ale když může být ve Finsku důvěra 90%, tak si myslím, že bychom se u nás mohli chtít vyhoupnout z těch 55 aspoň na 70). (A prosím, nepouštějme se tady do debaty o relevanci podobných statistik:-)
Nechápu, proč musí tyhle debaty skoro vždycky končit u té představy, že veřejnost přeje policii jenom to špatné a nakonec se bude policistům škodolibě smát, až jim škrtnou další prachy. Tak to přece není, lidí, kteří chtějí mít dobře fungující policii je určitě většina kdekoli na světě - ale na různých místech policie funguje různě a taky se jí velmi různě daří přesvědčit veřejnost o tom, že je užitečná.
Veřejnost může být na straně policie, když uvidí, že si policie nejede jenom na svém písečku. Že policie nepotřebuje veřejnost jenom kvůli zastání při krácení provozních výdajů a mezd, tedy aby měla "klid na práci", ale že ta služba veřejnosti není jenom fráze, že jí může veřejnost definovat. Jak píše Hammer, lidi jsou ochotní se otevřít, když si "můžou sáhnout" na to, že policie je k něčemu. Ale je třeba se s nima bavit jejich slovy, umět se podívat jejich očima, v jejich kategoriích, měřit úspěch policie jejich měřítky.

Dost kázání, hlavně se nenechte odradit. Čím víc vás bude takových, kteří nemají pocit, že už je všechno jednou pro vždy dané, tím větší šance, že se tenhle začarovaný kruh podaří prolomit.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 07:18:26 24. 03. 2012
default.png
MARTOO [2012-03-23 22:26:33]: První odstavec: celá veřejnost musí vidět, co, jak a proč policie dělá. Nemůžeš však po celé veřejnosti čekat, že to bude schopna - díky svému IQ například - pochopit.

Tím ovšem spolehlivě vyřadíš právě hajzlíky typu toho tvého hospodského. Jinak gratuluju, dobře jste to udělali. Ještě jste to měli udělat malinko jinak a to tak, že jste mu od začátku měli jasně a srozumitelně (bylo to málo podle toho co píšeš) sdělit, že jen ocamcaď až pocamcaď.

Druhý odstaveček: ale kuš!!!! Evidentně jsi to nezkusil. Protože jaksi nevíš, že jakmile ten člověk uvidí, že s tím jeho oznámením nebo info něco děláš - dodáš tu zpětnou vazbu která je bezpodmínečně nutná, dostaneš další informaci. Funguje to o hodně déle, než jsme oba dva dohromady na světě. Lépe řečeno bylo to popsáno daleko dříve, než tu my dva smrdíme. :D Je to stejné jako že voda teče z kopce. Tady se domnívám, že jsi se pustil teoreticky na led, na kterém jsi ještě ani prakticky nestál. Taky jsi asi nedával pozor, když jsem psal v minulém příspěvku, co následně začneš řešit za problémy s přemírou a hlavně kvalitou a "kvalitou" "příspěvků".

Proto se nabíráním informací říká čtystupňový: přijetí info, opatření, zpětná vazba, přijetí nové info. Ta nauka je ovšem hrubě neúplná aspoň co jsem si ji měl možnost studovat, ona totiž následné věci vůbec neřeší a pro toho kdo si to zkusí je to šok. Prostě narazí na řadu lidí, co jim "práskání" dělá radost, práskají cokoliv a mají svůj pocit moci. Tak ten jim musíš tvrdě stopnout a musíš počítat s tím, že si na tebe budou stěžovat!!! A jakmile pustíš nevinně nařčeným, že jsou tihle kolíci práskači, budou si stěžovat podruhé. Ale naposledy. Pokud toho člověka neizoluješ psychicky nezdeptáš, bude si na tebe stěžovat pořád.

Hrubý omyl je vůbec něco po těchto lidech chtít. V naší společnosti, zvyklé že se za ně strana a vláda o všecko postará, to ani neuvažuj. Je na tvojí šikovnosti jak s neoficiálníma info naložíš.

Na druhou stranu se lidem nedivím, že oficiálně nechtějí nic řešit, protože kdyby navíc tušili, jak to dopadne, ještě bych jim dal víc za pravdu. Oficiálně jsou u nás tresty bezzubé, řízení trvá dlouho, není vymahatelný trest... musíš si poradit zkrátka sám.

Jasně že veřejnost by měla cítit potřebu, aby policie za její prachy dělala co má - chránila ji. Jenže Martine, němečtí vojáci za II. světové války taky měli cítit potřebu kapitulovat a zatím cítili, že zázračné zbraně V1 a V2 a další, je ještě zachrání. Pepa jim líčil, jaké staršné následky mají ty pumy v Londýně, stejné jako líčí stovky Geobelsů veřejnosti držkama TM jak a co policie dělá a veřejnost to žere a kupuje lékárničky a kupuje to a ono.... Holt mohutná propaganda a velmi ještě k tomu šikovně cílená propaganda vládnoucích zlodějů dělá svoje. My jsme ti špatní, my kontrolujeme lékárničky, my kontrolujeme zimní gumy, kvůli nám to je celé tak jak to je, my bereme papíry za zatmavená skla.... Přitom rozdíl mezi kecy managementu směrem k veřejnosti a skutečné činnosti policie na silnicích je takový, že oni lidem líčí jak policie bude razantně dělat a to a to a my jsme tam stáli a vykládali si se známýma, co jsme zastavili, protože Pepové Geobelsové zapomněli veřejnosti sdělit, že nás nutí stavět co nejvíce vozidel jedno koho ale hlavně kvantita, takže jsme stavěli lidi jedoucí do a z práce, pořád jsme se jim omlouvali že je zbytečně otravujeme a semo tamo projela banda ksichtů, když jsme zrovna kontrolovali, zda řidič má všechny papírové doklady u sebe - jakoby nebyla evidence, zda doklady skutečně má. Prostě Pepa s rudými ruskými mistry klamu naučili v konečném důsledku naše "managery" jak se to dělá správně. Všecko odfajfkovat na papíru, nemuset se starat, přemýšlet, nést nějakou reálnou zodpovědnost, činnost žádná, někde schrastit nějaké čárky, rozdat si odměny... to je kurva pohodička, no né?


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 22:26:33 23. 03. 2012
martoo.jpg
HAMMER [2012-03-23 16:50:15]:
Otázka je, co si představíme pod pojmem: "mít veřejnost na svoji straně". Za utopii považuju, že by za nás někdo vyrazil do ulic a třeba demonstroval za naši otázku. Veřejnost v životě nebude policie zajímat, dokud si neuvědomí, že se celou dobu licituje o bezpečnosti veřejnosti a ne o samotných policajtech.

Lidé, o kterých píšeš, tj. lidé, kteří mají svoji zpětnou vazbu, sice mají radost, že se jejich oznámením někdo zaobírá, rádi si vyslechnou, jak s ním bylo naloženo, ale to je asi tak všechno. Sami mají pocit, že si jim pomohl, Tebe to těší. Je to sice pěkný pocit, že jsi ve svém rajónu za frajera a lidé si Tě váží, ale, že by se tato podpora nějak promítla do toho, jak se jako policajt máš? To určitě ne.

Každá takováto podpora trvá tak dlouho, dokud někdo jiný po těchto lidech nic nechce a nijak je neřeší. Pak je pěkné, když máš informátora, on ti sem tam něco pustí a za měsíc ti ho hlídka chytí s chlastem za volantem. Se spoluprací je konec, byť je to jeho problém. Český člověk totiž policajta vnímá jako dobrý kontakt, který leccos umí vyžehlit a velice rád se na něj odkazuje, takže toho vlastně zneužívá, byť většinou předem tvrdí opak.

Takhle jsme taky měli kamaráda s hospodou, sem tam nám s kolegou nějaký tip dohodil, my jsme se po tom mrkli. Některé věci se podařili, drbany z konkrétní obce jsme měli hezky pod pokličkou, věděli jsme o každém jejich kroku, tj. byl v obci prostě klid. Jednou jsme ale narazili na to, jak nalil 17-ti letýmu. Hned jsme ho upozornili, že jestli to udělá znovu, bezpardonu dostane flastr. On nám do nebe sliboval, jak se to víckrát nestane. Za půl roku se dělala šťára na hospody a kluci mu tam vyhmátli mladistvé. Nakonec na nás začal řvát, proč jsme ho nevarovali. Takto většinou končí uváděná podpora.

Policie potřebuje, aby veřejnost začala řešit své problémy a to, že instituce, jenž ji má sloužit a bránit, nedělá to, co dělat má a co je toho příčinou. Proto jsem nadhodil úvahu o zveřejňování některých aspektů policie. Nikdy jsem netvrdil, že se jedná o ideální cestu, ale mám za to, že cesta k lepšímu to je. Veřejnost musí pochopit, že je to v první řadě její problém.

Zatím je to jinak. V televizi proběhne zpráva, že se policajtům seberou prachy a čecháček si řekne: "dobře jim tak, doufám, že to postihne i tu bestii, která mě včera škubla za rychlost". Neuvědomí si ale, že snížení platu ty kvalitní donutí jít z ulice na vyšší místa a nebo do civilu. Kdo mu pak zbyde, až bude dostávat někde přes držku anebo mu někdo ukradne auto? To už neřeší.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:50:15 23. 03. 2012
default.png
MARTOO [2012-03-23 09:33:39]: Martine, pozor. Samozřejmě se nebavíme o tom, že bychom měli mít na svojí straně sto procent obyvatelstva. My potřebujeme ty inteligentní, kteří jsou schopni přemýšlet a všímat si. To stačí. Nevím jaké to je procento, ale je jich dost na to, aby jsi byl "frajer ve svém rajónu jako bejk".

Musím ti ještě říct, že ono to není tak jednoduché ani potom, co lidi zdravě naštveš a oni ti začnou hlásit. Protože v těch různých zprávách máš strašnou spoustu marastu a ty musíš toho hlásitele uspokojovat do doby, než zjistíš, že to je prostý udavač. Ale do té doby musíš vždycky po přijetí hlášky zjistit co a jak, udělat nějaké opatření a zpětně to hlásiteli sdělit. Často je to tak, že opatření neuěláš, protože to z nějakého důvodu nejde, ale hlásiteli něco sdělíš. Něco, s čím musí být hlásitel spokojený a po čem nahlásí další věc. Pak si přebíráš, kdo ti co hlásí a ty lidi selektuješ, což je zase fuška. Já se moc daleko nedostal, jen sem. Konečné ovoce, kdy bych měl vytříděny estébácké udavače, jsem nikdy nebaštil.

Navíc to neslo další nebezpečí: sice se jednalo o systém: já hlavně nic, mě nikde neuváděj, ale klidně byli schopní se dát do řeči s nadřízeným a říct mu, že ti oznámili to a to... Přitom to byl šplech ukončený po první prověrce skutečností, ale manager chce mít svůj klid...

Laik se nejpozději druhou větou při řešení problémů policie totálně ztrapní nebo ztratí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio