Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Pozvánka na veřejnou diskusi: Veřejná kontrola policie nově a lépe? (REDAKCE)

Veřejná kontrola policie: pozvánka na diskusi
Malostranská beseda
Foto: google.com

Nad Generální inspekcí bezpečnostních sborů se budou 6. března v pražské Malostranské besedě zamýšlet zajímaví hosté při veřejné debatě a příjemném posezení v tradiční "videokavárně" Trick Bar v Malostranské besedě. A Policista.cz by rád na první ze série diskusí, pořádaných centrem ProPolice při Otevřené společnosti, o.p.s., pozval všechny své čtenáře.

Autor: Redakce
Publikováno: 21. 02. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MARTOO 10:00:58 14. 03. 2012
martoo.jpg
Já nevim, my s novináři máme naprosto v pohodě vztah. Hlavně za první dva roky služby se stávalo, že jsem u případu zažil novináře snad každý měsíc.

Docela mě vyrazilo dech, jak se chovali slušně. Před záběrem se nás zeptali, zda máme ústrojovou kázeň v pořádku, kde můžou stát, co si můžou natočit, jestli jim někdo poskytne rozhovor a tak. Koukal jsem na ně jak z jara a nevěřil jsem svým uším.

Pak jsem se pobavil s naším mluvčím a ten mě dost věcí vysvětlil. Novináři se chovají podle toho jak s nimi pracuje mluvčí. Oni ví, že pokud chtějí exkluzivní záběry, stačí když si počkají a mají je. Takové ty střelce si mezi sebou krotí sami.

Takže dneska je naprosto běžné, že pokud je na případu potkám, okamžitě volám mluvčímu a řeknu mu potřebné informace. Nakonec za nimi přijdu, odkážu je na našeho mluvčího s tím, že jim předá ucelené informace. Pokud je na místě výjezd SKPV, zažil jsem, že se leckdy domluvili na tom, že je pustí blíž k místu činu, aby si natočili potřebné záběry.

Někdy se nám stávalo, že jsme měli případ v takovém místě, že nešlo ani ohraničit páskou a bylo na první pohled evidentní co se na místě stalo. My jsme od vedení dostali informace, že nic nesmí být zveřejněno.

No a co teď? Na první pohled novinář vidí, co se na místě stalo a je prakticky na něm zda to zveřejní. On ví, že by se jednalo o exkluzivní zprávu, kterou jiní nemají a my nesmíme nic zveřejnit. Nezažil jsem, že by něco předčasně pustili do médií a to leckdy měli před sebou sousto jako hrom. Na oplátku pak se dostali do míst, kde by se jinak nedostali a ucelené informace.

Všechno je o spolupráci mluvčího s novináři. Pokud je někde na hovno mluvčí, těžko se divit, že si novináři dělají co chtějí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:46:51 14. 03. 2012
default.png
HONZAD [2012-03-13 21:49:32]:

Honzade, řekni ti to ještě jinak než už to napsali Chip s Daxem: není náhoda, že novináři doslova pořádají štvanici na policisty jak to píší kolegové. Začíná to údajným nesprávným parkováním a končí to nahrávkama zásahu hlídek, samozřejmě vždycky účelově sestřihanýma atd. Dostat policii ke dnu je prvním úkolem hochštaplerské zlodějské elity tohoto národa. Poměr pozitivních a negativních článků a reportáží o policii je přímo donebevolající. Když jde sem tam o záchranu děcka, to si novináři hnedka vzpomenou na co jim je dobrá policie, asi i jim dochází, že tohle se může zítra stát i jim, ale jakmile dělá policie pořádky jinde, je všecko špatně.

Czechtek: jistě, nějaké sešlapání louky při Czechteku nějakému blbečkovi, to přece je trivialita, připusťme si to (i když samozřejmě není, soukromý majetek je nedotknutelný a basta) a vycházejme z toho. Mladí se teda chtěli pobavit na cizím pozemku bez vědomí majitele - už to dává signál, jací jsou to trotli, když si ani pozemek neumí zařídit slušně. Majitel řádně platící daně si ovšem zavolal policii, aby mu majetek ochránila a policie slušně, marně a opakovaně vyzvala drbany, aby vypadli. Až na základě toho, že drbani spor vyhrotili, dostali nařezáno. Bohužel málo, protože je to nepřešlo. Správný kverulující drban má být do půl pasu modrý, dole pak hnědý. :D
Nikdo z novinářů ani ze zlodějských lumpů nahoře tuto jednoduchou rovnici práci policie nejenže nechápe, ale ani nechce uznávat.

Drban odhodí papírek na ulici, je policistou vyzván, aby ho zvedl a zákrok skončí použitím obušku a celou. Ale jen proto, že drban nechtěl uposlechnout. Máš pocit, že tohle je pro tuto přiblblou společnost únosné? Není, tato společnost kdejakého všiváka chrání, vždyť přece jen odhodil papírek! Jenže on nedostal mlatu a neskončil v cele za nějaký papírek! To by měl pochopit průměrný novinářský troglodyt.

Pokud policista provádí zákrok, debaty musí stranou.
Pokud chce veřejnost debatovat, musí vědět o čem debatuje a jak zní zákon. Policista není oprávněn o zákonu vůbec diskutovat.

Veřejnost se o práci policie vůbec nazjímá, vůbec jí nesere kam se hází peníze, ji zajímá jen že nějaké verbeži bylo šlupnuto na kuří oko.

Veřejnost nediskutuje k ničemu jinému, než ke své neochotě respektovat zákon. Veřejnost nemá jediný zájem zlepšit podmínky policie a aby policie dělala účinné pořádky se všemi padni komu padni. Jakmile totiž policie sáhne na nějakého jejich známého nebo na ně, je okamžitě zle.

Musíš rozdělit diskusi na dvě roviny: diskusi při samotném zákroku policie a diskusi mimo službu s policií. To první je velmi hojné a nepřípustné, to druhé není žádné.

Nesmíš zaměňovat občana s drbanem. Policie přichází do styku pořád s jedněmi a těmi samými, jak to říkali doktoři, když jsme naše zákazníky vozili do nemocnice a před jejich očima defilovala různá pakáž: debili, kreténi a výpitci. S ničím jiným nám sem nepřijdete! No a já mu říkám: my taky se slušnýma lidma nijak nejednáme.

Ty jsi Daxovi těžce nerozuměl.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAVELNO 04:45:02 14. 03. 2012
default.png
Honzade ty jsi typickym prikladem toho co Ti psal Dax, kecas do neceho cemu nerozumis. Bohuzel dnes lidi jako ty maji funkce a rozhoduji a proto sme v takovym srabu, policie neni a nebude diskuzni krouzek, smir se s tim. Kdyz Ti policista da vyzvu a ty neuposlechnes, je nutne Ti to DP vysvetlit. Nikolik zacit diskutovat, jestli bys nebyl tak hodnej a nahodou ho neposlechl. Pred 89 by si nikdo k poldum nedovolil ani zlomek toho co si dovoli dnes a tak by to melo byt i dnes, pak by to na ulici vypadalo jinak....

Dale jak Ti pise Chip, kde vubec beres tu drzost poucovat roky slouzici poldy kdyz sam akorat kecas z teplyho mistecka domova a nemas paru o cem to je? Jinak co se tyce novinaru, presne jak pise Chip, jen doplnim mas tady treba CzechTek05 snad 1000x opakovali zabery 4 poldu co dle Tebe, Denveru apod. masakrovali nevinne dite co si prislo jen zatancit. Ovsem to jak na zle policiaty litalo vsechno co bylo po ruce to bylo minimalne a dal dal.... Hold ovsem novinari a vy chytrolinci si neuvedomujete ze si serete do vlastniho hnizda.....

Uz jenom akce novinaru: Chyt si sveho policistu, natoc si ho atd...
No nic ale vazne si odpust takove komentare na Daxe a dalsi, akorat si ze sebe udelal akorat obycejneho totalniho blba!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAVELNO 04:44:53 14. 03. 2012
default.png
Honzade ty jsi typickym prikladem toho co Ti psal Dax, kecas do neceho cemu nerozumis. Bohuzel dnes lidi jako ty maji funkce a rozhoduji a proto sme v takovym srabu, policie neni a nebude diskuzni krouzek, smir se s tim. Kdyz Ti policista da vyzvu a ty neuposlechnes, je nutne Ti to DP vysvetlit. Nikolik zacit diskutovat, jestli bys nebyl tak hodnej a nahodou ho neposlechl. Pred 89 by si nikdo k poldum nedovolil ani zlomek toho co si dovoli dnes a tak by to melo byt i dnes, pak by to na ulici vypadalo jinak....

Dale jak Ti pise Chip, kde vubec beres tu drzost poucovat roky slouzici poldy kdyz sam akorat kecas z teplyho mistecka domova a nemas paru o cem to je? Jinak co se tyce novinaru, presne jak pise Chip, jen doplnim mas tady treba CzechTek05 snad 1000x opakovali zabery 4 poldu co dle Tebe, Denveru apod. masakrovali nevinne dite co si prislo jen zatancit. Ovsem to jak na zle policiaty litalo vsechno co bylo po ruce to bylo minimalne a dal dal.... Hold ovsem novinari a vy chytrolinci si neuvedomujete ze si serete do vlastniho hnizda.....

Uz jenom akce novinaru: Chyt si sveho policistu, natoc si ho atd...
No nic ale vazne si odpust takove komentare na Daxe a dalsi, akorat si ze sebe udelal akorat obycejneho totalniho blba!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 00:41:41 14. 03. 2012
Chip.jpg
To Honzad: Honzade,Honzade je prostě vidět, že nejsi četník. Proto nechápu kde bereš odvahu vysvětlovat nám, kdo je a kdo není náš nepřítel. Když půjdu na web kovářů, nebo učitelů, tak jim taky nezačnu hned radit co mají a co nemají dělat, protože o jejich práci vím kulový. Nynější novinář je v převážné míře skutečně nepřítel policisty.(Čest vyjímkám) Uvedu maličký příklad: 1) Fotografie policejních vozidel v novinách Metro. Velká mediální akce, při které je veřejnost masírována obrázky špatně zaparkovaných policejních vozidel naprosto vytrženými z kontextu. ( např. Transportér dopravní policie údajně stojící na místě pro invalidy stojí před ním a nikoliv na něm) a kecy svědčící o tom, že panu novináři chybí elementární znalosti právovědy. (Zaparkované policejní auto prý musí mít zapnuté majáky, atd.)
2) Stačilo by abys byl na jediném zákroku, kde se novináři vyskytnou, viděl to jejich nehorázně arogantní vystupování a nakonec se zděšením sledoval v televizi naprosto účelově sestříhané zpravodajství, které nemá s realitou společného vůbec nic společného a jen dělá s policistů pitomce, pochopil bys. Navíc a to neplatí jen ve vztahu novinářů k policistům, veřejnost zajímá senzace a špatná zpráva tahne daleko víc než dobrá. Proto je v médiich daleko více zprav o tom, že policisté pokazili tohle či ono, ale jen minimum o tom, co se povedlo atd. Tak proč by jsme je kurňa měli mít rádi?
Co se týká diskutující veřejnosti, daxova nechuť k ní a k sakru nejen Daxova, ale i velké části policistů, je způsobena tím, že ve službě se každodenně bohužel nesetkáváš s univerzitními profesory ale s přestupci, pachateli tč, opilci, narkomany, blázny a notorickými kverulanty. Všechny tyto nakřáplé titany ducha, spojuje nechuť k policii a snaha neustále s policisty diskutovat a hádat se s nimi. Úroveň diskuzí je taková, že po pár letech služby, začneš veškeré lidi diskutující s tebou tvé práci a radící ti co bys měl, či neměl dělat, z duše nenávidět. (stejně jako učitel děti, lékař pacienty, řidič autobusu cestující atd :-) Není to vlastnost na kterou by policisté měli být hrdí, nicméně je to tak.
To že se policisté často bojí zakročit, je naprosto pochopitelné. Vím o desítkách případů, kdy byla na policisty vedena naprosto nesmyslná stížnost(bezdomovec dává trestní oznamení, že mu zatýkající policisté ukradli 20000 kč, naprosto vylitej řidič obviní policisty z napadení a krádeže dokladů atd), kluci jsou pak rok a půl mimo službu za poloviční plat, nikdo z vedení se jich nezastane, utratí fůru peněz za právníka a pak, když se ukáže, že to všechno je nesmysl, nikdo se jim ani neomluví. (O trestním stíhání za křivé obvinění či pomluvu ani nemluvě) Po takovém zážitku, si už dvakrát rozmyslíš být aktivní.
Proto bych moc ocenil, kdyby jsi přestal mlít koniny o prizmatu nacisticko komunistickém a snažil se policisty, když už chodíš na jejich web, chápat. ne všechno je tak jednoduché jak se zdá být.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 00:31:17 14. 03. 2012
dax.jpg
MARTOO [2012-03-13 23:47:53]:
Martoo OK beru. Omluv starého zbrojnoše ,že to vzal za jiný konec. Díky za vysvětlení. Měj se a držím palce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 23:47:53 13. 03. 2012
martoo.jpg
DAX [2012-03-13 18:45:44]:
Daxi to se na mě nezlob, ale pár věcí jsme tady napsali úplně jinak.

Jedna z věcí je zastání ze strany veřejnosti a novinářů. To jsme tady nikdo nenapsali, protože to by byla opravdu fantazmagorie. Veřejnost, novináři a nevládní organizace mají policii kontrolovat po stránce hospodárnosti a chtít po policii odvedenou práci veřejnosti. O žádném zastávání tady nebyla řeč a nikdy být nemůže.

Další věc, co jsi si špatně vyložil, je strach. Nepsal jsem o žádné strachu z práce ani z vyplývajících rozhodnutí policistů. Psal jsem pouze o strachu vzít úplatek. Tento strach mám taky a velký, to mi věř.

Pokud budeme hovořit o strachu ze svých rozhodnutí či strachu z jejich následků, pak to naprosto odmítám! Jestli takto vedená služba vede do pekla nebo ne, nevím. Ale s čistým svědomím můžu říct, že jsem nikdy neměl strach ani ze svých nadřízených ani z drbanů! Opatrný jsem vždycky, ale strach po služební stránce vážně nemám.

HONZAD [2012-03-13 21:49:32]:
Honzade to se na mě nezlob, ale i nesouhlas se dá vyjádřit méně konfliktně. Zbytečně vlníš atmosféru.

Například my dva spolu docela často nesouhlasíme a co? Napíšeme si to, popovídáme si o tom, vysvětlíme si důvod svých postojů, ale hned takto útočit? Proč? Tobě nestačí těch X pohřbených diskuzí Denverem?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 23:31:36 13. 03. 2012
dax.jpg
HONZAD [2012-03-13 21:49:32]:
Chlape tebe je ale opravdu veliká škoda.Jak ty dovedeš člověka prokouknout to je úžasné. Měl by si to u policie zkusit, tebe by možná vzali i přes stopstav. Docela rád bych si tě po roce služby na ulici poslechnul a věřím, že by si demagogii a věštění změnil úplně v jiné názory.
Omlouvám se ti jako zástupci naší "civilní veřejnosti" a jako obhájci "skvělých novinářů" před,čímž se třesu strachy a kteří mají takový veliký zájem o to aby policie měla vše potřebné (vybavení,vystrojení,zázemí,sociální zajištění,platy na úrovni západních kolegů, legislativu a zastání atd.atd), že jsem projevil svůj názor.
Jseš prostě úžasnej.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 21:49:32 13. 03. 2012
honzad..jpg
cece, daxi, ty ses snad nacek, bolevik, nebo jinej levicovej extremista. Takze nejvesti nepritel policajta jsou novinari ci dokonce ta drza cast verejnosti, ktera snas dokaze ci dokonce chce se statni spravou, policistou polemizovat, debatovat jo??
Tobe by bylo dobre v III.risi nebo v 50-letech.. to vsichni drzeli hubu a krok.. to by se ti zjevne, libilo.. A vidis, ja najivka jseme si vzdycky myslel, ze ne obcan ci dokonc novinar, ale zlocinec ci gangster je nepritel policajta... Inu, koukam, ze ta debta je k necemu dobra, apson clovk cerne na bilem vidi, co zraje v (nekterych policejnich)
hlavach...

Ty si normalni totalitni extremista ... a pises ze tady mame ustrasebnou policii ktera s boji? No, kdyz ctu tvoje radky, tak spis mam pocit ze tady mame policii, ve ktere pracuji lidi vnamjici spolecnsot a ulohu policie v ni prizmatem nacisticko/komunistickym.

ne kamarade, ani verejnost ani novinari nejsou tvuj nepritrel. Tvym nepritelem jsou vsichni, kdo se povysuji nad ostatni a nad zakon. Krom gangsteru (nechavas se od nich i lepit, kdyz je nevnimas jako sve vepratele?), politiku a tvych neschopnych nadrizenych (pred kterymi ucuravas strachy) jsi svym nejvetsim nepritelem ty sam.. nenot ty s povysujes nad lidi, nad zakon a nad spolecnost ktere mas slouzit...




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 19:09:21 13. 03. 2012
default.png
DAX [2012-03-13 18:45:44]: No dovol, já že pracuju ve science fiction? Martin píše jak to jde, já mu píšu to samé co ty.

Připodělaní byli policajti i za mě. Čím větší byl nemakačenko bez šance se chytit venku, tím větší měl strach. Našlo se jen pár kolegů, kteří se sem tam do něčeho pustili, ale vždycky nakonec mávli rukou. Však to dodneška, pokud ještě slouží, mají dokonale spočítané. Samozřejmě to byli všecko kluci, co chtěli tu práci dělat líp, než se dělala.

Vedoucí se o svoje fleky ale, Daxi, třepali i v době, dky měli méně peněz než my řadoví. Já se všema svýma příplatkama, sobotama, svátkama, nočníma a přesčasama měl jedenáct měsíců ze dvanácti v roce větší plat než vedoucí. A přesto ani tak nechtěli nic dělat. Neměl o co přojít, pádem mezi řadové by si jen finančně polepšil, než by mi selhala zbraň na první službě.
Nemakačenko nemaká nikdy, podmínky nepodmínky.

Další věc s tím úajným topením podřízených: ale Daxi, kurnik šopa, nekecej tolik. Průser podřízeného je i průserem jeho nadřízeného, oni se bojí nějakého rázného řešení. Sem tam nějaká ptákovinka jako procenta nebo důtka, ale jen aby se neřeklo, že nic nedělají. Kdyby měli moc potrestaných nebo nějaké vylité, okamžitě mají problémy jako bejk, že to nezvládají. Tady se není čeho bát. Jeden z našich ředitelů (teda vícero) nám jasně řeklo: když bude nějaký těžký zákrok, střelba a tak, nic nepsat, vydýchzejte se, udělejte si poznámečky jak to šlo za sebou, počkejte až dojedeme, dáme to dohromady, aby to sedělo. A bylo to tak. Ale ne proto, že by milovali nás, ale sebe.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio