Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Instruktorem střelby „snadno a rychle“ aneb „Afgánská mise“ (REDAKCE)

Instruktorem střelby „snadno a rychle“ aneb „Afgánská mise“
Pavel Černý v Afghánistánu
Foto: archiv autora

I když se profesně po dlouhá léta věnujete výcviku ozbrojených složek, může vás dojista ještě vždy něco překvapit. Dělat střeleckého instruktora znamená stále uvykat na setkávání s velmi obtížně tvarovatelným lidským materiálem a prodělávat nikdy nekončící vydobýjení potřebných materiálních podmínek. Tyto zkušenosti však mohou být jen obtížně aplikovatelné v zemi, kde není překážkou pouze jazyková bariéra, ale také i místní klima, pojetí života, kultura a ekonomická situace.

Autor: Pavel Černý
Publikováno: 19. 10. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HONZAD 12:50:19 31. 10. 2012
honzad..jpg
Obavam se, ze se mylis. Ve "vojenske administrative" Bushe st. mel dost vyznamne postaveni:

In 1989, after a tour of duty as Wing Commander of the Thirty-Sixth Tactical Fighter Group in Bitburg, Germany, Colonel Warden was again assigned to the Pentagon. He was placed in charge of the Directorate of Warfighting Concepts, where he continued to conceive, develop, and promote his ideas surrounding air power, particularly that land-based air power now constituted the dominant form of national presence and power projection; as captured in the phrase he coined; “Global Reach – Global Power” [12]

Colonel Warden was acknowledged as a “catalyst and provocateur” [1] by Air Force Secretary Donald Rice and Lieutenant General Michael Dugan during the significant intellectual and conceptual changes undertaken by the U.S. Air Force in the period 1988-90...

..... When Iraq invaded Kuwait in 1990, Saddam Hussein’s move took nearly everyone by surprise. General Norman Schwarzkopf, who was in charge of the CENTCOM (Central Command) area telephoned the Pentagon on August 8 and asked that the Air Force "put planners to work on a strategic bombing campaign aimed at Iraq's military, which would provide the retaliatory options we needed." Schwarzkopf needed two things: a way to defend Saudi Arabia, and the ability to strike Iraq if Saddam made a crazy move.

The model that came to mind was Operation El Dorado Canyon, the 1986 American air raid on Libya, in which USAF and Navy aircraft struck Libyan sites in retaliation for Muammar Qaddafi's terrorism. The Commander-in-Chief (CINC) needed something like the Libya raid, on a larger scale”.[14]

The planning to liberate Kuwait originated with Warden’s group of air power advocates in the Air Staff. Warden and his team at Checkmate had reacted quickly to the task laid out by Generals Powell and Schwarzkopf, and had laid out a strategic and offense-oriented plan, that, while it underwent vigorous review and revision, put the initiative in coalition hands and resulted in the overwhelming victory of Desert Storm. Colin Powell stated, “His original concept remained at the heart of the Desert Storm Air Campaign” [15]

Norman Schwarzkopf declared that “together we mapped out the strategic concept that ultimately led to our country’s great victory in Desert Storm”.[16] Warden's "Five Rings Model" was a central element in the presentation to General Schwarzkopf of the general outline for the Air Campaign in late August, 1990.[1]

David Halberstam asserted in War in a Time of Peace: Bush, Clinton, and the Generals (2002):
...if one of the news magazines had wanted to run on its cover the photograph of the man who had played the most critical role in achieving victory, it might well have chosen Warden instead of Powell or Schwarzkopf..[17]

Warden’s view of the enemy as a ‘system’ and of the primary importance of the command, control, and communications apparatus within that system, combined with his belief in bombing for functional disruption, strategic paralysis, and systemic effect, was at the heart of the Instant Thunder air campaign in the first Gulf War, and has played an important role in changing the United States view of Warfighting at both the strategic and operational levels.
....
Special Assistant to the Vice President

In 1991, at the recommendation of the Secretary of the Air Force, Donald B. Rice, Colonel Warden became the Special Assistant for Policy Studies and National Security Affairs to the Vice President of the United States, Dan Quayle. Warden represented the Office of the Vice President on numerous interagency policy coordinating committees and focused on American productivity and competitiveness. Quayle credited Warden with having finalized the Manufacturing Technology Initiative,[citation needed] a plan announced in 1992 that provided for American company representatives to study Japanese manufacturing processes in Japan.[18] a bilateral agreement that enabled American enterprises to become increasingly familiar with Japanese production technology. Quayle also credited Warden with introducing senior government officials to the Six Sigma concept of business management and quality control, and with strengthening National Security through the enhancement of industrial competitiveness.....
atd atd..

zdroj a vice info: http://en.wikipedia.org/wiki/John_A._Warden_III


Jinak
Ze sluzby v armade odesel (dle zlych jazyku byl odejit) v roce 1995. Tedy za administrativy Clintona, tak jak ostatne stovky dalsich vojenskych a zpravodajskych expertu v te dobe, nebot je Clintonova "hipisacka" politika zamerne vypudila a brutalne seskrtala ..




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:06:24 31. 10. 2012
default.png
Warden v první válce v Iráku angažován vůbec nebyl, Norman si ponechal jen několik málo lidí z jeho týmu. Až v akci proti Srbákům se už jelo vyloženě podle něho. Kdyby Warden v první válce v Iráku byl, nějaká zakopané irácké pozice se vůbec nebombardovaly. Generálové ještě tehdy nemohli ztrávit jeho představený způsob boje, kdy si nemohli válčit proti svým tančíkům a podobně. Hodně věcí převzali, ale zdaleka to nebyl jeho systém COG's.

Znovu: Bush vyzval Iráčany k povstání a povolil Saddámovi používat vrtulníky. Nepleť sem Slintoňa. Ten přišel až pak a jak píšeš, zaťal tomu tipec jako prase. Jeho zásluha je vzestup terorismu a Al Kajdy, on je všechny v podstatě vypěstoval. Ale to je to, co ti píšu a ty se tu na mě zlobíš: Americké velepřešlapy.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 14:07:23 30. 10. 2012
honzad..jpg
hammere, no nevim, pres rameno jsme jim nekoukal, ale podle toho co jsem cetl, tak zrovna prvni valka v Iraku byla presne akce, kde byl Warden angazovan - primo Schwarzkopfem angazovan do tymu nejblizsich spolupracovniku/planovacu.

Nemel vyzvat Iaracny k povstani.. No, to povstavani se tykalo hlavne Kurdu a Siitu.. No, z hlediska nejvyssich zastupcu zeme, ktera se chysta k vojenskemu utoku, by bylo spis divne, kdyby i tuhle moznost destabilizovat a podlomit situaci nepritele nevyuzil, presne tohle dela a delal kde kdo. Churchill vyzyval a dozadoval se povstani v Nemci obsazenych zemi Evropy uz na zacatku valky, pri invazi byly taky maqusti vyzvani k zahajeni operaci (byt bylo jasne, ze to pro ne bude znamenat extremni riziko, protoze pokud se invaze povede, tak invazni armada neosvobodi Francii dost rychle na to, aby Nmeci nemeli cas odpor potlacit... Stalin nechal vzniknout SNP, aby ho pak nechal padnout.. Pri varsavskem povstani (take se nechalo padnout) je asi taky od povstavani nikdo neodrazoval...
Obavam se, ze podobne kroky jsou proste v podobnych pripadech valcici stranou povazovany za logickou soucast oslabovani nepritele. Uprime recemo, kazda aktivita, ktera muze zmensttit ztraty vlastnich vojsk a urychlit porazku nepritele, je asi v takove situaci ocekavatelna..

Vis, kde nastal problem v Iraku? Kdyz Saddam podepsal primeri, ktere mu ozbrojene akce proti rebelujicim komunitam zakazovalo .. a zanedlouho tohle primeri zacal flagratne porusovat (a prave represalie proti rebelum). To uz byl u vesla Clinton, ktery ale odmitl proti porusovnai primeri hnout prstem a represalie v sitskych oblastech (zejmena na jihu) Iraku nechaval probehnout. Po celou dobu Clintonovi vlady Saddam podminky prímeri porusoval cim dal vic, RB OSN ho vyzyvala jednou rezoluci za druhou aby je dodrzoval a on na to kaslal. A Clinton nebyl ochoten a schopen udelat cokoliv proto, aby si z Saddam z Ameriky, Spojencu a OSN nedelal prdel...
Stejne jako nebyl Clinton ochoten delat nic proti rucnikarum houfujicim se v Afghanistanu, proti genocide ve Rwande atd.. Ano, stary Bush udelal zrejme nekolik chyb, ale proti katastrofe kterou pro USA a bezpecnostni sitauci ve svete znamenala era Clintona se to neda srovnat.

Inu prezident, levicove dite kvetin 60 let, ktery uprime nesnasi vojaky a zpravodajce, ale pak v klidu nechava bombardovat evropskou zemi, aby odpoutal pozornost od svych sexulanich skandalu a krivych prisah.. To je ten zasadni cinitel, ktery v rozhodujicich letech formovani nove situace ve svete (po ropzadu bipolarniho sveta) ovlivnil situaci USA ( i sveta) na desetileti dopredu..


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 19:24:40 29. 10. 2012
default.png
Ještě stručněji: tak neměl ten starý vůl Bush vyzývat Iráčany k povstání a pak povolit Saddámovi užívání vrtulníků, když jim nemohl pomoct. Arabové to berou jako superpodraz, což se jim nelze divit.

Na co měli USA mandát je jedna věc, druhá je, jakým způsobem válku vedli. Zajímalo je, jak zdlouhavě a draze ničit zakopané Saddámovy tanky v poušti, místo toho, aby veškerou snahu napřeli na daleko důležitější cíle, aneb col. Warden a jeho COG's. Aneb hraní si generálů na vojáčky a na stříleníčko.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 11:08:15 29. 10. 2012
honzad..jpg
Jen strucne, mam fofr: Bylo by hezke, kdyby v prvni valce saddama sundali, ale:
1) Mandat RB OSN meli k tomu vyhnat Irak z Kuvajtu. Nikoliv ke zmene vlady v Iraku
2) Mozna jeste podstatnejsi je to, ze cela valka vychazela z zivotne nutne soucinnosti Saudske Arabie. Saudove si ale mozna pad Saddama neprali, ale chteli ho jen "zkrotit" Saddama pouzivali (a podporovali) celych predchozich cca 20 let jako naraznik mezi nimi (jejich sunnitskymi monarchiemi) a agresivnim siitskym Iranem, ktery je pro sunitske monrachie zalivu nocni murou.
A pokud si Saudove (a ostatmi monarchove prave z techto duvodu "vyvazovani a narazniku porti Iranu" )prali Saddamovo zachovani, nezbylo za danych okolnosti nez jeich prani respektovat.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:42:47 28. 10. 2012
default.png
Když měli v roce 1991 Saddámovi zakroutit krkem, hráli si na svatoušky a u Iráčanů si to těžce posrali - napřed je vyzvali k povstání a pak kurva Bush nechal lítat Irácké vrtulníky, aby mohli s lidma zatočit.

Když tam vlezli o třináct let později, došlo díky jejich idiocii k naprosté anarchii, kterou využili Nasralláhové a dodneška je tam bordel. Irák není ani dneska schopen pořádně těžit ropu!!!!

Takový lídr je nám prostě nahovno, to už nejsou ty USA před padesáti lety.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:37:54 28. 10. 2012
default.png
HONZAD [2012-10-28 16:48:27]: Honzíku, ale sorry, to že Amerika nám zachránila v minulosti prdel, tady nikdo přece nezpochybňuje. Já znám historii velmi, velmi dobře. Přečti si pořádně co píšu. Já kritizuju USA za její nepromyšlenost současného konání. Díky kterému ohrožuje naši civilizaci. Polovičatá řešení. Připosraná politika, podceňování nepřítele, nepochopení staletých principů vedení protigerilové války atd.

Mrhání zdroji mám na mysli zdroji západního světa, soráč za nedorozumění.

To, že Janci osm let v Afghánu stříleli jsem nikde neslyšel. O vojenství se zajímám, to nemám ze své hlavy. Přečti si kritiku generála Petraeuse na dosavadní doktrínu Janků v Afghánistánu. Tady jsi velice naivní, srovnej výslwedky našich jednotek a vztahy s domorodci a výsledky a vztahy Janků. Nebe a dudy. Janek přijde, všecky nasere, první střílí a pak se ptá. Naši přijdou, promluví, zeptají se co je potřeba, příště to zajistí. Taliban se pak dočká toho, že místní mu odmítají otevřeně pomoct při útku, že proti Čechům nepůjdou. Uveď jediný případ, kdy se tohle stalo Jankům.
Naši přijdou do vesnice, v první chatrči si promluví s chlapíkem, kterého viděli schovávat Enfielda pod schody. Něco mu dají, s něčím pomůžou a když odcházejí, řeknou mu, aby si na tu svoji pušku dával více bacha.
Janek přijde, najde flintu, svalí starce na zem, šlápne mu na krk, navleče na hlavu kapuci a vláčí ho týden po místních šatlavách. Borci jako svině.
Apache zmasakrují řetězovým kanónem komplet celou svatbu, protože nějaký debil není schopen nebo ani spíš ochoten pochopit, že si taky někdo může na oslavě střílet do vzduchu jako výraz nevím čeho. Hlavně tady nechtěj glorifikovat vypatlance, kteří nám všem dělají obrovsky medvědí službu.

Kdyby se Amerika chtěla bránit nelegálním pracovníkům, prostě je začne kontrolovat. Zeptej se koho chceš kdo tam byl a dělal, jestli se o to někdo někdy zajímal. Při kontrole je policajti, přesto že byli hledaní Interpolem, vůbec nezadrželi, deset let tam klidně načerno byli i dělali. Jen z mého rajónu jsem tam měl tři takové, pardon, čtyři. Pak tam jede někdo na dovolenou, zaplatí vízum a úřednické prase tlusté na letišti ho vyhodí, tři a půl litru v prdeli a může letět domů, a to bez bez udání důvodu.
Frajeři jako svině.

S rekonstrukčníma týmama: kdysi to byla metoda pokus - omyl. Dneska v Afghánistánu je to trochu jiné, v podstatě je tam aspoň naši lidi učí to, co jsme my tady uměli před šesti tisícema let. Bohužel.

Amíci žádnou politiku apeasmentu nepraktikují, oni praktikují politiku kolosálních přešlapů. Jejich zásadní potíž je respektovat jiné, tudíž všechno berou podle sebe. Když měli v roce 1993 v Mogu vystřílet Aidídovy milice, Clinton mariňáky stáhnul. Když měli všechny indicie, že nějaký Usáma Bin Ládin proti nim kuje rozsáhlé pikle, měli ho za šaška. Když měli indicie, že se chystá velký průser 11 září, informace se nedostaly tam, kam měly. Jak jim ale Ládin šlápnul fest na krk, svoji reakci opětovně přehnali. Ode zdi ke zdi.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 16:48:27 28. 10. 2012
honzad..jpg
hammere, vezmu to spis odzadu:
"Amerika není ten dobrý a spravedlivý strejda, který nám vždycky pomůže když budeme potřebovat. Ona sleduje jen svoje zájmy, což je správné. Nenalhávejme si, že je to jinak" ..
..ano, ale na to aby nam (evrope) v minulem stoleti za cenu zivotu svych kluku a svych penez zachranila nejmin dvakrat (spis trikrat) prdel, pred nasimi, evrospkymi vynalezy (komunismus, nacismus, prusky militarismus) na to nam byla v celu dobra. Ale my jsme se ji dokazali slusne vratit, zejmena exportem te nejtrvanelivejsi pavedy (tedy marxismu) mezi jeji elity..
Ano, mas pravdu Amerika neni ten hodny a spravedlivy strejda. Amerika je zeme, ktera je na sestupne draze a propadu do pruseru nasleduje nas, Evropu. A misto toho, aby Evropa vnimala, ze existuje-li nejaky zachytny bod, ktery situaci ve svete stabilizoval (at uz dobre ci spatne, ale stabilizoval) coz by bylo v zajmu Evropy, nebot Evropa je hodne nemocna a slaba, tak mi jako idioti stojime v rade tech, kteri propadu americky tleskaji. Jiste tlesjaki ji (a aktivne jejimu padu pomahaji) vsichni okolo. Cinani, Rusove, Arabove.... No parada, tesim se az svetovym hegemonem namisto vycerpane ameriky bude jedna z techto sil. To se budeme panecku mit jeste o sto procent lepe a bezpecneji. A ten spravedlivy rad v podobe jedne z tech tri ambicioznich kultur, panecku, to bude parada..

-- "Americké mrhání zdroji nepostihne jen Ameriku, ale i všecek svět." .. a jeje, tady panuje nositel Nobelovy ceny Al Gore :-) Prestan cost ceske a evropske noviny a podivej se, kde se mrha zdroji! Vis ze v Cine spoustu kazdy tyden novou TEPELNOU elektrarnu na uhli? A vis co si Cina a treba Rusko dela z emsinich limitu na cokoliv, z kjotskych protokolu a vselijakych nasich environmentalnich omezeni, ktere jsme si vymysleli a sami tim podvazujeme nasi konkurenceschopnost? Oni (mam na mysli asiaty) na svem uzemi kaslou na omezovani spotreby, oni ji naopak razne zvysuji a to ve vsech aspektech.

-- "Osm let Američani v Afghánistánu jen stříleli ... osm let je nezajímalo, že se nic nikam nehýbe." Jo a to slysel kde? KOukam, ze mas tajnou linku do USSOCOM a do Pentagonu, co? Tak pokud bys poradne tu svoji tajnou linku poslouchal, tak bys zjistil, ze v nejvetsi problem spociva v necem jinem... a ze od zacatku se snazili velice dbat, aby civilisti neprichazeli k ujme, cemuz v ramci vycviku, planovani a samotnych operaci venovali a venuji sestsakramentske usili...

-- "USA mají doma v politice černé zaměstnanosti takový bordel, že jim tam dělá načerno kdekdo, ale spousta z těch států víza zavedená nemá..." .. To mas recht, ale to jim jeste nebere pravo se branit a zavadet takova opatreni, jaka uznaji za vhodne a svoje probelmy si nezvestovat. Je to stejne, jakoby ti nekdo sel na dvorek krast zelezo a kdybys ho chtel vykopat, tak by ti rekl "A proc me vyhanis, kdyz uz minuly tyden ti ho vetsinu odvezl Fero".. co bys mu na to rekl?

-- "Ale tihle lidé od rekonstrukčních týmů mají svoji práci dávno vymyšlenou a jejich postupy jsou dávno vyzkoušeny a všem známy" Byl bych rad, kdybys mel pravdu. Jenze ji nemas. Je to vsechno jen metoda pokusu a omylu. Ukaz mi jedinou zemi s jinou kulturou (kulturou/virou), kde podobna implementace takovych postupu dlouhodobe fungovala. Nikde.

Naposledy byla uspesna takova protipartyzanska operace vedena demokratickym statem v Maljasii (konec 40 a 50 leta, porti komunistickym partyzanum) a v Africe (povstani mau-mau atd..) Jenze tam to provadela armada jejiho velicenstva. Delali to na zaklade sveho stalete praxe s kolonialni politikou a mimo jine metodami, ktere by dnesni politicko korektni svet, kde mas v kazde valce vedene zapadem (natoz Amerikou) tisice politicko-korektnich zapadnich (lec protizapdane) orinetovanych novinaru za zadkem, ktere by dnes proste zapadni zemi neprosly.
Nektere postupy (napr hromadne transfery obyvatel), ktere by jen vzdalene pripominalo postupy ktere v Malajsii vymyslel a nazval sir Gerald Templer bojem o "srdce a mysli" (ano, tento velmi razny a prakticky muz tento pojem vymyslel a uvedl v zivot) by proste uz dnes nebyly akceptovatelne na zaklade svych vlastnich ideologickych (pseudohumanistickych) pout, ktera si zapad nechal nasadit od svych vlastnich rozkladnych sil.
Jo, takova Barma, Cina, Rusko, Sudan (jenze ty naopak postupuji daleko brutalneji), ty nikoho nestehuji, ty je rovnou strileji...
Ale kdepak by mohl udelat zapad/USA treba byt i jen v podstate melicksot proti tomu, co mohou jini, treba jen to vystehovani lidi z oblasti, kde se vede protipartyzansky boj, tak jak to Britove provadeli v te Malajsii..

- "Jo a skutečnost, ža Nasralláhové kladou bomby kde je napadne, je taky z velké části zásluha těch slonů v porcelánu."... blbost. Tvuj hluboky omyl. Aniz si to uvedomujes, ocitas se tady v pozici Karla 150 a mozna i denvera.
Tvrdis, ze taktika (politika) appeasmentu (usmirovani) funguje tvari v tvar presvedcenemu, odhodlanemu a sve zajmy
jasne a silou prosazujicimu drbanovi. Kdyz ti tady karel ordinuje vlidnou promluvu jako lecbu na drbany, velmi spravne mu z praxe oponujes, ze takto to nefunguje. Ale v tomto pripade, zda se, najednou zastavas v podstate jejich stanoviska.
Ne, je to tak, ze kdo do tebe jde silou (a navic se tim netaji a dokonce to propaguje v ramci sve ideologie) v konecne fazi rozumi pouze stejne silne, respktive vyrazne silnejsi odpovedi. Sam to prece vis vice nez dobre..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:37:13 28. 10. 2012
default.png
HAMMER [2012-10-28 15:35:37]: Jo a skutečnost, ža Nasralláhové kladou bomby kde je napadne, je taky z velké části zásluha těch slonů v porcelánu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:35:37 28. 10. 2012
default.png
HONZAD [2012-10-28 12:43:56]: Tak pravidla projektů rekonstrukčních týmů jsou jasně daná: nic, co Afghánci nepotřebují a sami nechtějí nebo nejeví nějak zájem, se nedělá!!!! Přesně jak píšeš, bylo by to k ničemu stavět jim tam něco, co sami nechtějí i když to sebevíce potřebují. Ale tihle lidé od rekonstrukčních týmů mají svoji práci dávno vymyšlenou a jejich postupy jsou dávno vyzkoušeny a všem známy, mimo generalitu největší země světa.

Víza a USA: v USA mají doma v politice černé zaměstnanosti takový bordel, že jim tam dělá načerno kdekdo, ale spousta z těch států víza zavedená nemá. Kdyby tam takový bordel neměli, nikdo by tam nejezdil makat celá staletí už načerno. Kdyby nebyla poptávka po práci načerno, tak by tam nikdo nejezdil. Ať je to jak chce, takové spojenectví smrdí tím s Rusama.

Nebudeme srovnávat Ruské vyčínání v Čečně nebo v Afghánistánu s postupem Západu, ano? Nebo dokonce musulmanů, divé to zvěře. Osm let Američani v Afghánistánu jen stříleli (a věděli že přesně tohle jim přineslo politickou porážku v 'Namu a Rusům totéž v Afghánistánu) a osm let je nezajímalo, že se nic nikam nehýbe. Oni mají potřebu ukazovat, jak moc veliký národ jsou a myslí si, že si před nima někdo sedne na prdel. Díky tomu je nemají po celém světě rádi. Proto musejí mít tak veliký armádní rozpočet, neumějí se prostě chovat a respektovat jiné.

To s těmi penězi a náklady na zbrojení je přece tak, že všichni jsme spojeni světovým obchodem, Americké mrhání zdroji nepostihne jen Ameriku, ale i všecek svět. Každé jejich další nepromyšlené válečné dobrodružství způsobuje jednu krizi za druhou, zdražování ropy atd atd. jsi snad slepý? Zodpovědnost je přesně to, co těmhle velikášům dneska chybí. Skromnost, pokora, slušné nenadřazené jednání, to jim nikdy nešlo. Podívej se na to, kolik roků po druhé světové válce nejsou schopni přiznat, že Japopnsko je nenapadlo jen tak z plezíru, ale že k tomu mělo velmi vážné důvody způsobené velmi velkou měrou americkým nadřazeným chováním a jednáním.

Amerika není ten dobrý a spravedlivý strejda, který nám vždycky pomůže když budeme potřebovat. Ona sleduje jen svoje zájmy, což je správné. Nenalhávejme si, že je to jinak. Máme jedině to štěstí, že jsme zatím na straně vojensky sice silnějšího, ale mentálně slabého.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio