Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Evropský soud pro lidská práva odsoudil ČR za nezákonný postup policie (REDAKCE)

Evropský soud pro lidská práva odsoudil ČR za nezákonný postup policie
ilustrační
Foto: redakce

Evr. soud pro lidská práva svým rozsudkem ve věci K. vs. ČR potvrdil závěry o porušení zákona ze strany PČR, k nimž dospěl svým šetřením i veřejný ochránce práv. ESLP konstatoval, že ČR porušila čl. 3 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod, podle kterého nesmí být nikdo mučen nebo podrobován nelidskému či ponižujícímu zacházení nebo trestu.

Autor: redakce
Publikováno: 31. 07. 2013
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 06:34:51 31. 10. 2013
default.png
Systém to byl naprosto neefektivní, ale musíme říct pro daňového poplatníka, aby ho chránil. Pro darebáky ve vedení efektivní byl luxusně. Zaměstnání snů.

Připomněl jsi mně, jak se chytil na vloupačce borec nájezdník. Na pastičku samozřejmě. Dotáhnul se na oddělení a SKPV si ho hnedka vzalo do parády a co a jak. Maník ne že by zapíral, on se dost divně vyhýbal odpovědím a pořád kontroloval hodinky. Chlapům to samozřejmě neušlo, udělali mu kafe, bavili se co a jak a sledovali, co se bude dít. Pak se chlap podíval na hodinky, pokývnul hlavou, nahlas vydechl a řekl co a jak jako kdyby ty protokoly sám psával. Kluci zůstali hledět a ptají se ho, co to blbne, proč tady sedí hodinu zbytečně, proč to nevybalil hned?

On říká: " No, víte, je potřeba udržovat nějakou tu stavovskou čest. Nemůžu to vybalit najednou, musím taky klást odpor. Dal jsem si hodinku, tu vždycky dodržuju, to byste si mě nemohli ani vážit!"

Kluci se řehtali, kroutili hlavama a on pokračuje.

"Ale víte, tady je to super, tak dobře jsem si s nikým ještě nepovykládal, je vidět že jste profíci a s náma to umíte, (kluci se nafoukli - skoro) tady se tak dobře přiznává! V Brně mě pokaždé tu hodinu dycky mlátí i když stejně vědí, že to za hodinu pustím!"
Borci řehot zesílili ještě víc.
A on říká naprosto zamilovaně: "sem budu jezdit!"
" Ty kurvo, opovaž se!!!!"

:D :D :D

Proč to na ně nezkusím podat? Co myslíš, že jsem zkoušel ještě když jsem sloužil? To by bylo na román. Jsou to sice blbci, ale samozřejmě policejně prohnaní a hlavně drží u sebe jako dobře zklížené desky. Jeden ví na druhého, ten bumerang mi přistál nakonec dycky na mé blbé hlavě. Od falšování statistik (důkazy jasné, snadno k objasnění) po urážky mezi vojáky od vedoucího - důkazy neprůstřelné, kluci svědčili, dostal pět na dva. Na kontroly mi už ani nikdo nejezdil, když jsem furt nechtěl dát pokoj, zkoušeli buzerovat vedoucího aby mě zatnul...

Navíc hlavní problém je, že namočíš mimo sebe i kolegy. V systému, kde má každý ruky od hoven a kde si každý naběhl s amortizacema atd. si stěžuj a něco řeš.

Já ti ale už ani nemám chuť něco řešit. Pomsta chutná nejlíp za studena a samozřejmě bych rád viděl krev, ale nemám skutečně čas a nenamočím kolegy v terénu.

Ten klid v céčku je popisovaný velmi často, někdo z toho má posttraumatický stres a to je docela svinstvo. Remarqua jsem četl dvě knížky, ale tohle ne. Popisuje to třeba E. B. Sledge v knížce Se starou gardou na Peleliu a Okinawě, kde se vrátil do států a štvalo ho, jak si blbci stěžují na fronty u autobusů nebo vlažné kafé. Tu knížku doporučuju, podle ní byl točen, ale jen tak trochu, seriál The Pacific.

Já jsem si vzpomněl na svoji příhodu z vojny. Po třinácti měsících soustavného stresu jsem se dostal na dvoutýdenní dovolenku. Vrátil jsem se do kasína, ráno klasika vstávat atd. ale na čtyři klasika nástup do stráže, stojíme na nástupu, já jako psovod, když se objevil nějaký gumák který jen procházel. Ty vole, mě se zvedl kufr jako svině, já jsem se málem poblil!!! Musel jsem zatnout zuby a vší silou to potlačit ale blbě mě bylo až do rána. Vůbec jsem to nečekal, to byla taková rána, dodneška jsem to nepobral.
To samé by se mi stalo, kdybych musel teď znovu k policii, ale nemyslím dělat tu práci, ale k té firmě. Já bych se asi sesypal.

No a ještě něco: včera mi došel mejl od budoucího zaměstnavatele: délka rukávu, délka kalhot, obvod hrudníku, obvod pasu, dílka blůzy... na co to chtějí, snad mají monterky velikosti, ne? Ty vado, oni šijí každému monterky přesně na míru! Navíc tam nastupuju od nového roku. Volám co a jak, co prej blbneš, uklidni se, jaké budeš chtít nářadí?
Jiříkovo vidění!!!! To nemůže být ani pravda. Tady dostaneš monterky po roku, do té doby běháš v čem chceš, hajzlák ti nedá, indulonu ti nedá, nářadí se z půlky nedá použít a tahám si vlastní, všecko je problém a tady u toho problém není nic!!! Ten plat, co mi dělá o pět táců víc při stejné práci ve stejném regionu je jen pro zkušební dobu!!!! To se musí snad něco stát, probudím se, přejede mě kolotoč, dostanu rakovinu, to nemůže být pravda! Doteďka firmy pojď na mě zboku a teď toto? Jen proto, že se snažím učit a baví mě všecko, co dělám a umím mluvit? Doteďka na to nikdo nebral ohled.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:42:04 30. 10. 2013
default.png
Máš pravdu. Systém to byl naprosto neefektivní. Spíše taková parodie na systém, ale vedení jiný neumělo a při naší motivaci jsem s tím neměl problém. Změnit se stejně nedalo nic. Pravda je, že naše oddělení poněkud čnělo i v rámci okresu.

Taky si vzpománám na jednoho takového, o kterém se říkalo, že je ochoten, nechat si napsat nějakou tu vloupačku navíc. Samozřejmě že za ním jeden od nás hned vyrazil. Bohužel. Byli jsme dost stranou. Ale i tak se nakonec na nějakou tu chatu rozpomenul. Byl to recidivista, který se dostal ven tak každých pět let a mimo kriminál žít neuměl. Když ho pustili, hned něco provedl. Čekalo se na to a kdo byl jen trochu po trase, využil toho.

Píšeš, že za svojí službu jsi dokáza ledacos zdůvodnit. Teď už jsi pryč. Když tu tak píšeš o vašich vedoucích, možná by to dalo na zneužití. Proč to na ně nezkusíš podat? Třeba by to prošlo.

Zvyknout si na ten klid v civilu bylo opravdu těžké. Nevím, jestli jsi četl třeba Cestu zpátky od Remarqua. Popisuje tam, jak skončila válka. Po tolika letech byl najednou klid a nepadla rána. Nikde žádné nebezpečí, nic z toho, čím tolik let žili, najednou nebylo důležité. Tohle bylo podobné. Najednou nikdo nebuzeroval, nikdo ti nenadával, že nemáš čepici, věděl jsi, že tě nikdo nebude volat k domácímu násilí, rvačce v hospodě ani k něhodě, kde se neví, jestli to dotyčný přežije. S těmi problémy, které dokážou civilisti řešit, je to pravda. To mám taky. Kvůli tomu vypadám kolikrát hodně divně. Dnes už spím taky dobře, ale chvíli mi to trvalo. Ke konci jsem míval i 12 nočních do měsice a to už člověka docela vyčerpává. Pravidelný režim byl docela nezvyk.




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:28:26 30. 10. 2013
default.png
Při tom, když chceš od někoho něco zjistit, musíš dbát přísně na jednu věc: ten člověk se nebude bát mluvit (samozřejmě mezi čtyřma očima a ještě samozřejměji pouze anonymně :))) ) když uvidí, že si dáváš max pozor, aby jsi ho "neshodil". Samozřejmě je to jen jeden aspekt k získání si důvěry "důvěrníka" z mnoha dalších.

U toho stolu v hospodě neseděli samí spolehliví a nevěděl jsem, kdo a jak je v případu nějak zainteresován okolo. Čili nemohl jsem dát pachateli ani čuchnout k tomu, co vím, co nevím, co budu dělat, jak to budu dělat. Čím víc jsem toho věděl, tím méně jsem to dával najevo, protože na zajíce s bubnem nelze. Pak to nějak skončilo, pašíka se povedlo realizovat nebo nepovedlo. Když se nepovedlo, ničil jsem ho jinak - na silnici, v práci pokud pracoval, vysypáním fetu co měl distribuovat do kanálu atd. Naučili mě heslo: drban může vyhrát bitvu, ale ne válku. Byla výborná parta a kluci měli celý hafl metod, kterým nikdo nevěřil, že to tak děláme. To se to učilo.

Vedoucí neměl sebemenší problém s tím, že se věci dělaly od stolu. Vůbec ho to nezajímalo, spíše to nepřímo ale docela jasně vyžadoval. Hlavně čárky tam, kde měly být a v množství, které nepobuřovalo. Kdysi se našla v lese už dost zetlelá mrtvola bezdomáče a vykradače všeho možného obložená různými paštikami,cigaretami atd atd, strašná spousta věcí. Stovky položek.
Kdyby ten chlap věděl, jak strašně potěší celý policejní okres... ty vole podle nalezených věcí si nechali vedoucí zhotovit přesný seznam co to bylo, jak se to jmenovalo, velikost balení... A to se napasovalo na všemožné neznámé vloupačky na okrese, jaké žně to asi byly si dokáže každý četník představit. No zkrátka, kdyby to ten drban věděl, umřel s daleko více věcma. Odměny tekly proudem - samozřejmě jen mezi gaunery nahoře. No s tou výškou odměn: my jsme byli tak blbí, že jsme si mysleli že to je pět tisíc!!!! No nebudu říkat my, já jsem byl ten, co říkal, že tipuju, že dostává až pět tisíc a kolegové mě měli ještě za tlučhubu!!!!! :)))) Kolik ty svině dostávaly jsem zjistil až když jsem byl od policie pryč a bylo to k mému štěstí a rentám, protože tipuju, že bych byl vyhozen bez renty, kdybych se to dozvěděl ještě za služby. Diskutovali jsme o tom, jestli tohle je organizovaný zločin a došli jsme k závěru, že není, protože to asi nikdo neřídí, to dělají všichni stejně dobrovolně a rádi... Že gauner s gaunerem jako vrána k vráně sednou a čárečkují a pobírají a kamarádíčkují se s drbany atd atd.

To plánování služeb lajdáckým způsobem probíhalo asi celorepublikově. Na ŠuPu nám specialisté od vražd, co tam přednášeli, řekli, že nemůže být lepší dárek od policie pro drbana, než tohle, že se jim k tomu drbani přiznávají a oni to postupují dolů, nahoru, všude, ale nic se neděje. Nezlob se na mě, ale spolu s dalšími indiciemi, ty kurvy ohvězdičkavané s drbany spolupracují vědomě. Vůbec bych se nedivil, kdyby od nich brali kradené zboží. Už jen co si beztrestně dovolují na útvarech od páchání trestné činnosti na statistikách, bossingu, zastrašování podřízených, drban prostě roste všude stejně. Já jsem asi po pěti letech služby zjistil, že jsem sice šel drbany stíhat, ale ve skutečnosti je mám nad sebou a musím je poslouchat.

U nás byla tak skvělá parta, že jsme se do práce těšili. Vedoucí naprostý křivák, zamindrákovaný podrazák, podporovatel drbanů, ale my jsme na něho úplně káleli. Vymysleli jsme si svoje aktivity a bez jeho účasti jsme makali... No, časem našel způsob, jak to zničit, parchant.
Tam to bylo mančaft versus šmejd. My jsme byli všichni bez osobního. Když jsem nastoupil a řezal to hlava hlava, dostal jsem patnáct stovek osobního, ale jakmile jsem začal kasírovat a stíhat kamarádíčky těch gaunerů nad sebou, skončil jsem během roku na nule. K tomu jsem ještě poukázal na systém toho šmejda, co nám nedával ani KO do služby a měl jsem takové hodnocení, že moje kariéra byla definitivně tam, kde jsem byl rád, že byla. Předtím jsem ještě vedoucímu odmítl jít křivit statistiky za víc peněz.

U nás teda vždycky musel územář vědět úplně o všem, co se mu v rajónu šustne. To hledím, co píše, dyk to nemohlo fungovat a museli ze sebe ti územáři chtě nechtě dělat blbce.

"Mukl mohl sloužit snadno. Podle mého nebyl zájem ho dostatečně prověřit. Byl z rozvrácené rodiny. Když to shrnu, mohl být rád, že neštěká. Mezi klienty jeho matky patřili i výše postavení policisté. Minimálně jeden. O více se spekulovalo. Formálně byl v pořádku. Když se jim při náboru nezdály jeho záznamy, řekl, že nebyl trestně zodpovědný, protože mu nebylo 15 let. Řekli mu, že má pravdu a byl přijat."

No a co říkám, že ti šmejdi vedoucí se na tom všem mrdníku podílejí? U nás se něco tak šíleného nestávalo, že se nabíraly netáhla známá už dopředu. To se skutečně poctivě třídilo bez ohledu na četníka, který to dostal.

" Zvyknout si na ten klid a pohodu. Tomu už jsem po tolika letech buzerace nemohl ani uvěřit. A když to tu tak člověk pročítá, jak se někteří zoufalci snaží dostat na teplé místečko za 15000 čistého včetně nočních a víkendů, je mi z toho smutno. Jak to za ty prachy může někdo dělat."

Hahahaha, přesně, jak se tam blbci tlačí aniž si umějí zjistit, kam lezou. To budou četníci jak víno, když si neumějí jistit ani tohle. Na ten klid jsem přešel brutálně rychle. Od té doby co jsem odlezl od té super firmy spím na třetí nadechnutí jak poleno. Nějaké problémy v práci, těm se směju. Šéf se mě ptá, proč se směju, když si třeba zákazník pořád vymýšlí a nemůže se zakázka dokončit a já mu říkám, že jsem šťastný za takové problémy v práci, že si nedovede představit, co to jsou problémy.

To co slouží by možná ani špatné nebylo, ale musím znovu vytasit tu kolegovu teorii o potřebě mladých úslužných blbečků: ti kluci nemají totiž předané skoro nic ze základů četnické práce. Dělají pro mafiány nad sebou jen to, co jim grázlové řeknou. Příklad: ukradená věc, párání atd. Myslíš, že se ten četník zeptá po týdnu, dvou, jestli domácí něco nezjistil? Že by měl dost možná a dost často nejlaciněji objasněno? Ti gauneři nejsou jen ganueři, ale i totální blbci, nejsou schopni nikoho nic naučit. Byla by to čárečka pro ně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:15:00 29. 10. 2013
default.png
Psal jsi o taktických chybách při výslechu, kterým jsi se zasmál. Pak jsi to popsal.


"U stolu to muselo vypadat, že na to kašlu, opsal jsem si lidi, řekl že nikdo asi nic neví, kdo ano, ať zvedne ruku, nikdo ji nezvedl, sebral jsem se a bylo. Drban měl za to, že jsem to odpískal."

Tohle jsem třeba někdy dělal ( asi dvakrát za celou svojí službu), když mezi lidmi, kteří tam seděli, byl někdo, kdo mi něco řekl a potřeboval jsem, aby to vypadalo, jako že on nic. Takhle byli svědkové na to, že nic neuvedl. Otázka taky mohla znít, kdo z přítomných tady byl v pátek. Další pak byla, kdo z přítomných sem chodí na oběd (myšleno obrazně). Ta parta tam samozřejmě chodila skoro celá celá. Věděli to všichni. Našemu ZVO, který pak s nimi pak po včerech sám nasával, se to doneslo a já jsem nebyl vyslýchán kvůli podezření, že to dělám od stolu. Už je to jasné?

I to plánování vypadalo stejně u vás jako u nás. Taky. Odpozorovaný pohyb hlídek a podle toho se chodilo krást. Někdo z později dopadených to dokonce, tuším, uvedl do protokolu. Myslíš, že se něco změnilo? Neuvěřitelné, ale vůbec nic. Váš šéf dostával jen tak málo? Náš tak 20.

U nás nebyl nutně každý obvoďákem. O partě se vůbec nedalo mluvit. Byl vybudovaný systém donašečů, kteří byli odměňováni. Věřit se dalo tak cca pěti lidem na celém oddělení a to je možná moc. Byla dokumentačka, obvoďáci a pak hlídkaři nebo jak to nazvat. Přidělování do jednotlivých skupin fungovalo podle toho, jak si VO nebo ZVO mysleli, že jsou jednotlivý lidé schopní nebo jak byli oblíbení. Třeba dokumentačka obsahovala několik relativně schopných ( ti pracovali) a zbytek práskačů, kteří to měli za odměnu. Takový nápad zas nebyl a v pohodě se to sneslo. Obvoďáci jsou jasní. Pak jsme byli my. Když to přestali platit, měli jsme více nočních, svátků a podobně. Jezdil jsi do velkých měst na posily, když bylo koncem roku potřeba vytlačit kriminalitu do okrajových částí, aby se zvedla objasněnost na nejvytíženějších odděleních, chodil jsi na pořádkovou a tak dále. Prostě. Vymetli s tebou, co mohli. Měl jsi o tarifní třídu méně než obvoďáci a skoro žádné osobní. Kdo nedonášel, byl většinou bez šance. Práskač bral po stejných letech služby při odchodu do civilu o 2 tisíce větší rentu než já. To myslím dokladuje míru odměňování chtěných.

Co se spisů týče, dokumentačka měla v některých případech zakázáno nám obyčejným sdělovat, co k případu zjistili. Až takové bylo rozkastování. Do svodek jsem měli jednu dobu taky omezený přístup. Teď už je ti jasné, proč mi bylo úplně jedno, co jsem nabral? Tu a tam jsem dostával přidělené i nehody. To bylo hodně psaní a protože byl známý pachatel, žádná sláva z toho být ani nemohla.

Mukl mohl sloužit snadno. Podle mého nebyl zájem ho dostatečně prověřit. Byl z rozvrácené rodiny. Když to shrnu, mohl být rád, že neštěká. Mezi klienty jeho matky patřili i výše postavení policisté. Minimálně jeden. O více se spekulovalo. Formálně byl v pořádku. Když se jim při náboru nezdály jeho záznamy, řekl, že nebyl trestně zodpovědný, protože mu nebylo 15 let. Řekli mu, že má pravdu a byl přijat.
Na netáhla jsme často upozorňovali. Já jsem prověrky nikdy nedělal, ale tu a tam jsem zmínil, co je dotyčný zač. Bylo to stejně jedno. Za chvíli se mnou sloužil. Někdy mi to přišlo, že ho vzali o to radši. Jen asi jednou se stalo, že by takový ochotně nedonášel. Prostě potenciální oblíbenec.

Tomu, co jsi tu popsal s chycenou zlodějkou a tak, se říkalo za komunismu aktivizace. My jsme to taky navrhovali, ale nikdy to neprošlo.

Minule jsem zapomněl.Na odchodu do civilu je přeci jen něco těžkého. Zvyknout si na ten klid a pohodu. Tomu už jsem po tolika letech buzerace nemohl ani uvěřit. A když to tu tak člověk pročítá, jak se někteří zoufalci snaží dostat na teplé místečko za 15000 čistého včetně nočních a víkendů, je mi z toho smutno. Jak to za ty prachy může někdo dělat. Chápu ty, co už slouží ale jinak to musí být opravdu materiál. Máme se na co těšit.




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:05:52 28. 10. 2013
default.png
VETERAN2 [2013-10-28 14:11:02]:

Nepobral jsem teďka toto: "Když to tu tak čtu, nevím, proč jsi se divil metodám výslechů. Dělal jsi to hodně podobně jako já." O co jde? Díky.


Jak píšeš, že se ti nikdo nesvěřoval s něčím, kde byla šance odhalit pachatele, tomu pranic nerozumím. Měl jsem svůj rajón a pokud nebyla stopka od SKPV, dělal jsem do všeho.
Jestli to byl případ složitý nebo ne, mi bylo teda vždycky jedno.

Jak píšeš o pružnosti velení, tak to soráč: my to měli pružné tak, že jsme furt ve stejnou hodinu od 22 do 23 hodin stávali u hospody kde se scházeli drbani hodinu na DBA. Pokud hlídka dodržela DBA, měla do rána nápad. Kdyby jsi viděl a slyšel ty hádky s tím líným tupým prasetem, co tomu velelo, kdy jsem mu už i otevřeně řekl, že toto co dělá = jak to rozepisuje, je poslední forma nepřímé spolupráce s drbanem, po ní už je jen kolaborace, nevěřil by jsi, co na to odpověděl: "vy máte furt nějaké problémy ale makat se vám nechce! Vy máte tisíce argumentů, jak prostě nedělat!"

Přitom jsme byli v těch jeho posraných statistkách furt první na okrese. Na poradách nás ředitel chválil nejen za tyhle zkurvené čárky ale za všeobecně aktivitu, ta zamindrákovaná svině nám po jeho odchodu řekla, že na tu naši činnost každý stejně kašle a vrchol všech těchto dohad byl, když celému oddělení sebral plošně všechno osobní ohodnocení se zdůvodněním, že nic neděláme. A to nebylo všecko: prozradil naše akce darebákům ze zastupitelstva a starosta nás chtěl normálně na služebních poradách rušit!!! Do tří týdnů byli čtyři hoši ze zastupitelstva bez papírů a byl klid.
Půl roku poté byl v knize služeb v kolonce výsledek pak ode všech kluků nápis: bez výsledku. Byla tam vynikající parta, ale naprostý šmejd vedoucí.
Měli jsme krádež baterek z přenosných semaforů, jednou, podruhé, potřetí. Až poté se vyjelo na akci, nic. Pak se totéž stalo zase jinde, zase se čekalo na tři "rany", než nám naplánoval akci na tom objektu, nic. Když se to stalo asi podesáté na různých objektech atd. nebyli jsme si vzteky ani schopní říct, že ta tupá mrdka v tom jede sama, mysleli jsme si, že je to jen takový kretén.
Vedoucí oddělení na sebe akorát donášeli a na kontrolách v noci šikanovali sousední hlídky. Jako bolševici: zařízli by se navzájem kdyby mohli.

Nájezdníci auty, vlakem, pěcho... Tuláci, smažky, mimochodem abych to upřesnil: oni se neufetovali, ale zasebevraždili.

Hospoda ale nebyla o nudě, ale o tom, abych měl ráno čistý stůl. A ano, ignoroval jsem rozpis služby. Já jsem nešel sloužit debilovi ani drbanům. Soustavně jsem měl problémy. Plán jsem uvědoměle neplnil. Dělal jsem to, co jsem považoval za prospěšné pro moje ovečky. Jo, za statistiku byl hodnocený on, jak jsme si blbečci naivně mysleli, že dostává tak pět táců čtvrtletně!!!! My jsme nedostali nic.

Jak u vás mohl sloužit mukl? My jsme, co si pamatuju, dva lidi vůbec nepustili k četnictvu a u jednoho jsme ho nechali vyhodit ze školy.

"Když jsi se jich na to ptal, docela by mě zajímalo, co třeba rozhodovalo o tom, jestli dotyčný objekt napadne nebo ne."

Zajištění objektu, přístup k němu, osvětlení, jestli je vidět na přístup zvenku, co jde uvnitř vzít a snadno zpeněžit... Obecné to nebylo, každý preferoval malinko něco jiného, ale zaráží mě, že se na to ptáš, copak vy se na tohle neptáte?

"S těmi fámami je to asi tak. Nikdy se jim nedá zabránit a dají se využívat. Je třeba se ale snažit, aby ty, které znamenají ostudu, nebyly pravdivé. V tomhle případě to tak, bohužel, bylo."

Ostuda: pokud velení soustavně páchalo trestnou činnost křivením statistik, organizovaným zločinem a dalšími výbrky, nemohl jsem ostudu sboru ani sobě udělat už větší. Tohle mě skutečně netrápilo. Můj úkol byl chránit svoje ovečky a na nějakou pravdu nebo nepravdu s ostudou se skutečně nehraje, při podání události druhého třetímu už je to zcela nějak jinak. Za cenu výsměchu pár blbců jsem zachránil dalším lidem jejich majetek, mise splněna rychle a efektivně. Blbci mě skutečně účinně pomáhali, nikdo se mnou nediskutoval o nějakém kamarádství, spoluobčanství atd, každý čekal latu a postih.

Typický příklad: cyklista bez světla. Známý samozřejmě. Máš na výběr: pětibábu na místě nebo jak pojedeš kolem hospody, vlezeš tam a budeš řvát, co jsem za svini a ukážeš všem složenku na pětistovku, kterou ti vypíšu. Pokud někomu řekneš, jak to je, zítra ji máš, já si to ověřím.
Za půl hodiny jsem vlezl do hospody a hostinskho jsem se ptal, jestli tady někdo křičel, že dostal latu za světlo. Nechtěl to přiznat, ale pak že jo.
Měsíc se ti lidi neopovážili z toho podniku z vedlejší obce vyjet bez světel.
Vlk se nažral, koza zůstala celá a ještě měla kůzlata. Já byl pro lidi strašná svině, ale to bylo moje povolání jí být.

A takových výbrků jsem měl spousty. Divadlo s chycenou zlodějkou na hřbitově (kámoška v hadrách babičky) vlečenou v klepetech na úřad, opětovné "nenápadné" číhání s dalekohledem a klid s kradením všeho možného na hrobech, taranování opilého řidiče služebním autem ve středu města :D
použití DP hrozby střelnou zbraní u místního motorkáře, který mi chtěl ujet opět před veřejností atd atd. Nedovedeš si představit, jak se to nafouklo, na druhý den jsem už po něm střílel a víš jak poručík Spiers měl zastřelit německé zajatce a jak se ho pak nejen celá rota E bála jako čert kříže? :D
On pak řekl v tom klášteře, že přesně o to mu jde.

To nejsou žádné nové metody, sice jsem si myslel, že jsem si je vymyslel sám, ale hrubý omyl to ode mě akorát byl. Tohle dělá spousta četníků, co na práci nekašle, ovšem asi ne v tomto státě.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 14:11:02 28. 10. 2013
default.png
Když to tu tak čtu, nevím, proč jsi se divil metodám výslechů. Dělal jsi to hodně podobně jako já. Jen jsi si dal tu práci a popsal tu mnoho různých variant.
S těmi svodkami to byl problém. Úplná pravda. Já naštěstí nebyl mezi těmi, kterým by se svěřovalo cokoliv, kde byla nějaká šance odhalit pachatele. Co kdyby se mi to povedlo. To by pak nebyli dobří ti, u kterých to bylo žádoucí. Typicky jsem dostával případy, kde bylo pravděpodobné dlouhé šetření, které nikam nepovede. Pak mi na to často nedali ani čas. Pořád jsem měl naplánováno něco jiného. Prostě jakási forma šikany, kdy se čekalo, jestli zaváháš nebo něco ošidíš, nestihneš a podobně. Když jsem neměl problémy, hodně je to přešlo.
Já s těmi vloupači nejezdil a tudíž mohu jen říct, v jakém časovém rozpětí ke vloupání došlo. Myšleno to bylo obrazně. Situaci jim dost usnadňovalo už to, že spolu vedoucí jednotlivých oddělení nekomunikovali, nikdo nebyl schopen posílat hlídky v civilu, dávat na noc více hlídek nebo se přizpůsobit se tomu, že měli vlastní průzkum a hlásili si mezi sebou hlídky a podobně. Jinak. Ti vaši byli neefektivní. Naši jezdili na čas a rychle zase pryč. Na večeři si třeba zašli po cestě. 100 km daleko.

Po hospodách u nás nechodil nikdo. Možná jen tak 2, kteří to dělali, když se nudili a byly ochotní ignorovat plán. Jak jsem už psal. V našem případě to stejně nic nepřinášelo. Maximálně problémy a za ty mi to nikdy nestálo. U vás to mohlo být jinak. Stejně tak mi bylo jedno, kolik bylo čeho za službu. Plnil jsem plán. Spisy dostával stejně někdo jiný. Když byl vedoucí dost chytrý na to, aby předepsal pomalu každou minutu, tak asi věděl ze všech nejlépe, jaká je kde situace a kde se krade. Pokud někdo něco ohlásil, rád jsem to nabral. Za statistiku byl hodnocený on. Já ne.

S těmi prohlídkami drbanů máš taky pravdu. My jsem to věděli skoro všichni. Až asi na toho jednoho aktivního blba, který to nepochopil nikdy. Sám bývalý KZO ( mukl). Sloužit s ním, bylo za trest.

Když jsi se jich na to ptal, docela by mě zajímalo, co třeba rozhodovalo o tom, jestli dotyčný objekt napadne nebo ne.

S těmi fámami je to asi tak. Nikdy se jim nedá zabránit a dají se využívat. Je třeba se ale snažit, aby ty, které znamenají ostudu, nebyly pravdivé. V tomhle případě to tak, bohužel, bylo.

Zoufalec není nový, ale skutečně se tu vyskytoval minimálně. Dříve se taky okrádali více mezi sebou. Aspoň mi to tak s odstupem času připadá. Až tak posledních 5 let je to jinak. Feťáky tu máme odolnější. Bohužel. U některých se až divím, že to můžou tak dlouho vydržet. Úmrtí na drogy jsme tu snad nikdy neměli. Zavírat je, je potřeba. Je to skutečná metla kraje, která okrádá obyčejné lidi, když je na tu chvíli pustí z lochu.

Se sledkou souhlas. U nás to byli z Prahy. Jedno hlášení po dvou hodinách jejich pobytu ve městě.

U policie se rychle stárne. To je pravda. Za rok toho zažije člověk tolik, jako jiný za život.

Taky jsem rád, že už jsem pryč. Čím se živím, psát nebudu. Myslím, že bych byl jediný v republice. Není to za moc peněž, ale zajímavá práce a to je důležité. S výsluhou jsem na tom v pohodě o dost lépe než bych byl u sboru. Dělám přes den, žádné přesčasy nebo jen málo. Můžu se věnovat rodině a koníčkům. To je přece důležité.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 08:51:35 28. 10. 2013
default.png
Tady kradli jak nájezdníci, tak místní. V obchodech taky záleží na tom, zda mají prodavači hmotnou zodpovědnost a jak se firma, co obchod vlastní, ke zlodějům staví. Takový COOP je banda debilů, která vypráví prodavačkám co nesmějí způsobem, že baby pak tvrdí, že se ho nesmí ani zeptat, aby jim ukázal tašku. Navíc se mi silně nezdá, že by ženské měly soustavně snahu někoho chytat, stačí agresivní jedinec a ženské se začnou bát a mají recht, na chytání nejsou ony, ale četnictvo.

Nájezdníci nebo dokonce i borci, co šli krást třicet kilometrů pěšky v noci, to byl ořech. Ale jen proto, že když jsi si nemohl později projíždět krajské svodky a neměl jsi modus operandi drbanů ze širokého okolí, mohl jsi se akorát tak škrábat na zadku.

Znovu ti opakuju, že po kontrole hospod jsme neměli přes padesát nočních služeb po sobě (na noční auto bylo, nebylo přes den) s jedním a tím samým kolegou (jediný chtěl něco dělat aby nemusel ráno psát) žádný nápad, takže ne že někde kecáme v hospodách a někdo nám za prdelí krade. Jinak jsme vycházeli z výslechů drbanů, kdy se nesmíš zaměřit jen na to, jak to udělal, ale když chceš vědět o co jde, musíš pěkně co dělal když ráno vstal, kam se rozhodl jet, proč, jaké objekty si přes den vyhlídal, proč je zavrhnul... Kam věci dává... Tam uvidíš, kolik jich po příjezdu do cizího rajónu jde do hospody poté, co si přes den objekt zájmu najde a pak čeká, až padne tma a je klid. Hospody se kontrolovaly od začátku šichty zhruba do jedné v noci, podle toho do kdy bylo kde otevřeno.

Jediný příklad, kdy vaše hlídka někde rozdávala rozumy a kradlo se jí za zadnicí? Přání otce myšlenky.

Zoufalec z narušené rodiny je nový typ vloupače? Ten existoval i za komárů. Amatér, který se chytí a všecko se mu prokáže, sotva na něj poprvé dopadne tlapa kriminalistova. Pokud je to feťák, s nima se kdysi hnedka jelo do báně, tam se odstavili od fetu, vykrmili a plní sil pustili zpět řádit mezi lidi. Po nějaké době se s nima nikdo nemazal, jejich skutky nikoho nebrali a jen se čekalo, až skape sám. To se vždycky stalo k plné spokojenosti spousty lidí, akorát na krchově slezly kolem toho šmejda macešky ze tří hrobů kolem a v kremačce detonoval. Hlavní chyba byla ho zavřít.

Když má drban kamarády, nedělám nic před něma, nevyslýchám svědky ani podezřelé ani je nevytěžuju před někým jiným, to je přece základní chyba. Nedělám nic tam, kde nemám za sebou důvěryhodné lidi. Nebudu nikomu dávat najevo, že ty lidi mám za zády, nebudu je shazovat. Hostinský nám říkali: když jste sem začali chodit, tak jsme se vás báli, dneska se na vás těšíme. Je to o jednání s lidma a drban ti něco takového neřekne. Navíc tady není žádná anonymita, všichni vědí kdo je kdo.

Napíšu si lidi na místě činu přítomné a nechám, aby se klepali strachem, mám oči a vidím slabé články. Do protokolu napíšu, že o ničem neví, nechtějí vypovídat atd, ale pokurvit všecko na místě odkrytím karet v případu všem zúčastněným včetně vrátného a stopaře opodál, to dokáže každý amatér.

Pokud máte rodinku, před kterou děláte nějaké úkony s jedním z nich, co kudla čekáte? To je chyba jako bejk.

U stolu se zeptat můžeš, ale nikdo ti před ostatníma neřekne nic a pokud ano, je to tvoje další chyba: okolnosti případu jsou utajované skutečnosti a už z toho důvodu nemůžeš vytěžovat nikoho před dalšíma lidma!!!! To už je těžká chyba. Taktická chyba už je, když drban ví, s kým jsi mluvil ale ani neví o čem. Drban nesmí vědět nic, jen to, co mu pustíš a to samozřejmě není v drtivé většině pravda. Drban tě musí podcenit, nesmíš se bát uznat chybu, udělat si srandu sám ze sebe. Samé srandičky, blbinky a nakonec spadla klec. Funguje to furt dokola, nikdo se nepoučí, stačí jen přiživovat řeči lidí o tom, jak jsou četníci blbí a neschopní. Každý věří takovým báchorkám, že máš co dělat, aby jsi se v terénu, když to slyšíš, nezačal smát. Příklad: vykládalo se, že jsem vlastní matce dal pokutu když její psiska pobíhala po ulici. Nikomu jsem to nevyvracel. Pravda byla taková, že psiska neznala pravidla provozu a pobíhala po hlavní silnici před auty a nedal jsem jí pokutu, ale investoval jsem naopak do dvou injekcí u veterináře. Takže pravda byla daleko horší, než si lidi vykládali. A o tom se každý sám záhy přesvědčil, že je to horší než tlápali.

U stolu to muselo vypadat, že na to kašlu, opsal jsem si lidi, řekl že nikdo asi nic neví, kdo ano, ať zvedne ruku, nikdo ji nezvedl, sebral jsem se a bylo. Drban měl za to, že jsem to odpískal.

Šetření s dostatečně negativním výsledkem bylo raz dva osobně na místě. Od stolu se dělaly všecky věci typu drban drbanovi. 2:0 pro nás, nikomu jsem nic nehledal, nikoho jsem nešetřil. Takoví nemají nárok na moje služby, mě platí daňoví poplatnici, ne drban. To samé slušný člověk versus drban. Výrobky typu nutná obrana, omyl v dobré víře...

Hospodští: znovu opakuju, vidíme si do talíře. Majitelé berou od kdekoho kdeco, ale soráč, to je spíše pro ČOIku. Já to ve zboží nenajdu. Já dodávám SKPV auta co u hospody stojí a oni ať si s tím dělají aji hovno. Do spousty věcí jsem nemohl ani lézt na upozornění SKPV. Jen dělat dílčí věci.
Když přijela sledka na jednoho lumpa, měli jsme během tří hodin pět hlášení od mých vycvičených oveček a divném autě včetně linky 158. Dostal jsem pojeb, co to mám za lidi v rajónu. Jo, takový idioti tomu velili a dosud velí.

Ctihodný občan: kradou naprosto všichni a všechno. Teď v céčku ti vidím na plné pecky. Počínaje kamením na zídku chajdy z rozbité silnice a konče nářadím vlastní firmy, materiálem... A nikdo nic nehlásí, nikomu to nechybí... Všichni se mají dobře! :)))

Tak jak píšeš, kdo všecko kradl, i toto mě ještě dneska naprosto znechucuje. Mám pořád takový pocit, že jsem toho viděl a zažil až příliš, kdybych zítra umřel, ani by mě to nevadilo. Prožil a zažil jsem si kdeco a v míře až nechutné.

Celé město: prosím tě, vždycky máš lidi, co tě podporují a co tě pomlouvají. Ti, co tě podporují mají příkaz být zticha jako pěny, těm druhým musíš dodávat střelivo. Jednak se ty báchorky strašně nafouknou a lidi se tě prostě bojí (že jim dáš flastr za světlo na kole - dal jsem tři za dvacet let služby!!!! ale zdejší by ti přísahali, kolik jsem jich dal za službu) a máš spoustu práce na úseku prevence hotové a když je prevence, nemáš ani práci na šetření, jedno vloupání ožraly do sklepa, kde ještě blbec usnul, a to za tři měsíce, uznáš že na městečko o pěti tisících lidech je to slušné, ne?

Neexistují jen lidi nesoudní nebo jen soudní. Nepřesvědčuj mě o psychologii, aspoň jsem z ní s vlastní prací maturoval.

To, že lidi mají z tebe co chvíli zábavu, nijak nemůžeš ovlivnit. Nejsi prostě pro zloděje sympaťák. Můžeš to jen využít, pokud máš něco v hlavě, ale bojovat s tím, to je přece blbost.

Na faře se kradla kola. Sešli jsme se s farářem, co s tím? Ani jeden majitel neměl ani pořádný popis ani číslo, přitom kola skoro nová a kolem deseti táců. Lidi na to prdí. Najít kolo nebo chytit drbana, nemám šanci, ale dvakrát se kolo ztratilo, co s tím, aby se to neopakovalo.
Vzal jsem si dalekohled, zalezl za protější prkenný seschlý plot s brigádou na hlavě a nasadil triedr k očím. Kdo šel kolem a viděl mě, dělal jsem na něj jako psst, kdo mě neviděl, zakašlal jsem a pak jsem řekl, aby o nikomu neříkal, ale že se na faře kradou kola a čekám na chmatáka.
Za přesně pětadvacet minut přišel jeden chlapík a říká: v hospodě se na celé kolo chlapi řehtají, že jsi nenápadný jak hovno v trávě a že čekáš na zloděje, tak jsi blbý nebo co?
No a problém byl vyřešený. Kolo se už neztratilo ani jedno a farář tak hýkal smíchem, když jsem mu tu taškařici vykládal, že pravil, že takový četník by měl být světcem!!! :))) Že nedbám na svoji pověst za cenu toho, abych lidi chránil.
Kdysi zapálil přihlouplý důchodce palach pod vysokým vedením. Víš jak je to citlivé téma, kdy tito blbci často uhoří. Tak jsem ho chytil, totožnost, nechtěl říct kdo je, málem došlo na přepotlamě ale pak se už lekl. Dal jsem jeho totožnost hasičům, divadýlko samozřejmě, že to je cena třicet tisíc, že mu dojde složenka... no a samozřejmě jedouc z místa činu, všude jsem vykládal, kam jeli hasiči atd. a i když jsem vynechal jméno, každý věděl kdo to tam pálí - v minulosti některým lehly ploty!!! Jenže tohle se nějak zvrtlo a za týden jsem se dozvěděl, že jsem volal hasiče zbytečně a musím to zaplatit. :)))) Nikomu jsem to nikdy nevyvracel. Nepotřeboval jsem nic jiného, než aby mě podceňovali, a měli strach = polovina práce nejméně. Veřejně na setkáních s lidma jsem prohlašoval, že mým úkolem a prací rozhodně není to, aby mě někdo měl rád, nedejbože miloval, přesně takto.
Pokud chceš vymáhat pořádek, báchorkám se nevyhneš. Nesmíš se vidět moc důležitě. Když už tě mají za něco mít, tak v konečném důsledku až se jim rozsvítí, dávám přednost "za pěknou kurvu". :))))

To už je za mnou, teď ale toho, co jsem se u policie naučil, bohatě využívám. Od nového roku nastupuju na nové místo o dvacku na hodinu více ale zatímco dneska to mám v hrubém, tam mi to dává o tu dvacku v čistém. Moje vysněná firma, něco jako Baťa. Šroubováček, měřáček, komunikativnost, umění jednat s lidma, prodej produktů firmy s bonusem k výplatě. Pět táců měsíčně je strašně moc peněz, v podstatě všecko poopravuju a zase popojedu v budování.
Po odchodu do céčka jsem měl plat i s rentou skoro čtyřicet tisíc ale ve dvou zaměstnáních, to jedno padlo spolu s firmou, tak jsem zůstal na pětadvaceti a Kalousek mi sebral 1500 z renty. No a teď zase nahoru.

No a jak se vede tobě?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:29:08 27. 10. 2013
default.png
Zásadní rozdíl mezi oběma revíry byl v tom, že u vás kradli místní. U nás, v době těsně před mým odchodem, to byla naprostá vyjímka. Téměř vždy to byla skupina, která přijela třeba i z místa 200 nebo 300 Km vzdáleného. Udělali tak 5 objektů a zase zmizeli. Když hlídka v době nájezdu někde rozdávala rozumy po hospodách, tím lépe pro ně. To jsi dokázal obejít všechny hospody v rajonu za noc pěšky? To by u nás nešlo. Zastavárny jsme v revíru taky neměli. Proto píši, že si tam dojel autem.

V poslední době se objevuje nový typ vloupače. Zoufalec z narušené rodiny. Často feťák. Ti kradou v místě pobytu a pokud vůbe udělají 10 objektů, je to jen tím, že jsou to prakticky bezdomovci a chvilí trvá, než se někde ukáží.

S prohlížením zavazadla souhlasit může. Ten náš taky souhlasil. Jenže svědci byli v jeho prospěch, protože to byla rodina a spolupachatelé.
Prodavačky vybírají zloděje jednoduše. V sámošce je vytypují, sledují a když jsou si jisté, že má věc u sebe, vezmou si ho stranou a je to. Co jsem věděl, vybraly takhle různě po okrese i několik bývalých kolegů. Naštěstí nesloužili u nás.
Výslechem jsem samozřejmě nemyslel protokol. Nevím, co je intimního na tom, že se zeptám u stolu, kdo z přítomných tu byl v ten a ten den. Když to vypadalo, že by mohl někdo něco vědět, samozřejmě jsem se ptal jinde a jinak. Ty lidí jsem většinou znal a data nebyla problém. Jedna nebo dvě otázky a vytěžil jsi najednou do ÚZ spoustu lidí. Pro odložení spisu bylo potřeba mít odstatečné šetření s negativním výsledkem. Od stolu jsem to nikdy nedělal. U vás to bylo jinak? Ptát se v hospodě byla naprostá vyjímka. Většinou bylo lepší šetření po telefonu.
Co se překupování kradeného hospodskými týče, měli jste to hrozně jednoduché nebo jste spoléhali na něco, co nefungovalo. Mně to jednou vyprávěl přímo jejich dodavatel. Samozřejmě po čase, když to bylo dávno promlčeno. Kupodivu celkem ctihodný občan. Jen co si tak po letech vzpomněl, mi z toho vycházelo tak 100000 na hospodu. A hospodští z poloviny kandidovali do zastupitelstva. Nikdo by to do nich neřekl. Vyloženým gaunerům nedodával. Navíc. Personál hospodského okrádá nejčastěji tak, že prodává vlastní chlast. Ten může být odkudkoliv.
Když píši celé město, bylo to opravdu tak. Ono záleží hlavně na velikosti. A když je dost malé, mají lidi zábavu, protože vědí, o koho jde. Jednou udělal jeden kolega docela pikantní trapas. Něco plácnul. Co mi potom říkal, slyšelo to cca 5 lidí. Druhý den už se mě na to ptal kolega, který ten den nebyl v práci a bydlel na druhém konci města. Lidi nepodceňovat.
Vést hloupé řeci není trestné. Kolegové jsou různí. Jeden třeba jezdil autem z hospody domů, přestože to měl 100 m. Jen aby ukázal, že on to může. Vybrat ho, když zná detailně rozpis služeb a při sebemenším podezření těch 100 m ujde snadno pěšky, není lehké. Lidi ti nic nedosvědčí. Navíc samozřejmě. Mukl v uniformě a inspekce už se postará, abys příště nezlobil. To už tu taky bylo.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 08:49:09 27. 10. 2013
default.png
VETERAN2 [2013-10-26 23:28:56]: Musím to upřesnit: všechno to fungovalo, ale ne hned, muselo se to soustavně krmit a taky jsem ty postupy musel vyvíjet přesně jak píšeš.

To, kdo kradl v obchodech, mě nezajímalo. Došel jsem za vedoucím, majitelem i prodavačkami s tím, že pokud mají zájem, uděláme to tak, že... a vysvětlil detaily. Byli majitelé, kteří se k tomu stavěli vlažně, ale bylo dostatek těch, co se rádi přidali. Nemůžeš předpokládat, že to všichni vezmou za svoje. O poctivosti různých podnikavců nemám iluze a můžu ti říct, kdo neměl zájem, ani nic nehlásil.
S těma prodavačkama: to nevím jak myslíš, že je prodavačky vybraly. Ty baby nemají ani ánung co mají a můžou dělat. Navíc se nechtějí dělat zlýma. Tu roli jsem vzal já. S jediným člověkem jsem se prošel z obchodu v klepetech a nevěřil bys, co to nadělalo za řeči. Ty jsem ještě přiživil, víš jak si lidi vymýšlejí. Jo, byl jsem za zloducha, ale měl jsem klid.
Nájezdníky jsem myslel taky. Po dvou letech zpracovávání začali prodavači volat. Dva roky si musíš získávat soustavně jejich důvěru. My jsme měli zakázáno číslo na služební mobil sdělovat. :))) Znali ho teda všichni.

Když začneš chodit do hospody na kontroly, jsou pro to dva důvody: buďto se domluvíš s majitelem nebo je tam binec - odcházejí odtud lidi, co ničí veřejný majetek, kradou, bijí se. Hospody jsem kontroloval téměř službu co službu a nikdy si žádný hostinský nestěžoval, že mu ubývají lidi ani tam těch lidí nebylo méně. Když vlezeš všude, nemají se jaksi kam přemístit. To není jedna hospoda, ale všecky v rajónu. Šest hodin minimálně, třicet KO. Když se kontrolovali hospody tak, jak mi to vymlouváš, že drban ví, že nic nemáš, neměli jsme s kolegou, co jediný byl ochotný to tak dělat, padesát nočních šichet po sobě do rána žádný nápad. Já jsem nechtěl, aby drban věděl, že na něj něco mám, já jsem mu řekl, že vím kdo je a co je zač, měl jsem do rána čistý stůl. Já jsem nepotřeboval dělat spisy, jestli jsi to nepochopil.

Vyslýchat někoho v hospodě nebo obecně před někým jiným nebo s vědomím někoho jiného, to si děláš srandu? Podařila se ti. Zasmál jsem se.

Kolega nechovající se jak kolega je jednou varován a příště oznámen. Vlastního parťáka jsem musel takto upozorňovat, ale je fakt, že se omluvil. Jiného kolegu jsme varovali, že si ho chytíme na chlast a skutečně jsme po něm šli.

Hostinský nic překupovat nemohl, protože na to jsem měl v lokále aspoň jednoho, který mi druhý den mezi čtyřma očima říkal, co se tam děje. Tak blbý zase nejsem.

Prohlížet někoho není problematické, on totiž dobrovolně veřejně a nahlas souhlasí, když je o to požádán. Je to o schopnosti komunikace.

Mně vypustit kola u auta nemohli, já autem nejezdil. Na toto nebyl benzín. Zato jich opakovaně vypustili kolegům nedávno před oddělením, kteří uvnitř píší a píší....

Výrazy jako "celému městu" atd jsou přáním otce myšlenky. Trapné psychologické pomůcky při nedostatku argumentů.

Já to taky nezažil, že drban přede mnou něco prodával, jen jsem to od nich slyšel a ty věci pak skutečně i našel. Slabodušší byli skoro všichni drbani. Pokud jste měli "sofistikované", nebylo to tím, jak oni něco umějí, ale jak vy neumíte.

Zastavárny jsme v rajónu neměli. Nemohu sloužit.

Všecko co děláš, je o detailech provedení. Jakkoliv správný úmysl se zvrtne, když něco uděláš blbě. Musíš hledat ne jak a proč to nejde, ale co jsi udělal špatně, že to nefunguje.

Postup jako za četnictva to je a ten všude na světě funguje, vždy fungoval a fungovat bude, jenom ho musí dělat četník a ne čárečkový policajt.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:28:56 26. 10. 2013
default.png
HAMMER [2013-10-22 16:56:22]:
Jestli ti tohle fungovalo v praxi, chtěl bych v takovém obvodu sloužit. Tohle je postup, který byl aktuální tak za četnictva.
U nás to bylo asi nějak tak, že místní v obchodech moc nekradli. Když už, tak to byli stejně lidé, kteří do toho krámu přišli každý den a prodavačky je za čas vybraly. Hlavně se to týkalo potravin. Ty jsi nejspíš myslel takové ty nepřizpůsobivé nájezdníky. Tam jsem vůbec nezaznamenal, že by se prodavačky byly ochotné nějak snažit. Pokud to nebyla majitelka a zloděj jí sáhnul do kasy, pohotově ukradla sama zbytek nebo si aspoň dost přihospodařila a pak to šla ohlásit. Její zajem na tom, aby se pachatel chytil, byl pochopitelně skoro nulový. U majitelek záleželo na pojištění, u prodavaček na hmotné zodpovědnosti a tak dále. Prostě. Za celých těch víc než 10 let, které jsem byl na obvodě, někdo zavolal tak možná pětkrát. Číslo znali všichni.
Do hospody se lidé chodí bavit. Pokud nikdo nevolá, moc mě nezajímá, co se tam děje. Mladiství stejně nasávají jinde. Někde mimo dozor. Když tam začneš chodit na kontroly, hosté se začnou podniku vyhýbat a podle toho jsi populární u personálu. Když už jsem tam potřeboval vyslechnout třeba svědky, šel jsem tam v době, kdy jsem tam mohl zastihnout co nejvíce z těch, které jsem potřeboval a pokud možno, jsem šel hned po otevírací době, aby byli hosté ještě k použití. Typicky to vypadalo tak, že už byli někteří podnapilí. Nejvíce kolega z jiného oddělení, který ve městě bydlel. Ten také vedl nejhloupější řeči. Personál si zásadně na nic nevzpomínal, protože s tebou nechtěl mít nic společného. Z poloviny to byl jediný překupník v celém lokále. Kradený chlast, cigarety, drogy. Z pěti hospod tohle nedělali tak v jedné a to možná jak kdo.
Vyhrožovat někomu, že si ho pohlídáš, znamená, že na něj nic nemáš. Jen tím ukazuješ svou slabost. Kdybys něco měl, rovnou bys ho sbalil. Prohlížet někomu tašku je problematické. Jednoho takového jsme tu taky měli. KZO si pohotově stěžoval a měl na to svědky. Naštěstí byl ten aktivní blb práskač a inspekce se snažila, aby se to zametlo. Podle toho,co jsem o tom věděl, jim to muselo dát hodně práce.
Někteří se to u nás snažili praktikovat jako ty. Nebylo jich mnoho a byli celému městu pro smích. Drbany jsme měli o třídu sofistikovanější. Jedna hlídka vedená blbem šla do hospody rozdávat rozumy a navazovat spolupráci s personálem. V hospodě seděl KZO, který situace pohotově využil a vypustil jim všechny kola u auta. V hospodě sedělo dost lidí na to, aby si město mělo rok o čem povídat.
Hodně často jsem slyšel, že se nějaký drban snažil v hospodě prodávat něco z lupu, ale nikdy jsem to nezažil. Nikoho tak slaboduchého jsme v revíru něměli. Možná to tak fungovalo za komunismu, ale od poloviny devadesátých let určitě ne. Aspoň u nás. Za nás si vzal KZO auto a dojel to prodat do zastavárny nebo už měl člověka, který od něj odebíral a podobně.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio