Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Seriál o policejní výbavě – III.díl: Co na opasek? (REDAKCE)

Seriál o policejní výbavě – III.díl: Co na opasek?

Foto: ilustrační
V minulých dílech seriálu jste si mohli přečíst, co vás čeká při fasuňku a co čekat od policejní uniformy. Jsme rádi, že seriál vzbudil zájem a autor hlásí řadu dotazů na další témata - dřív, než bude pozdě, přinášíme další - tentokrát o opasku a nástrahách, které přináší.
Autor: Michal Tošovský
Publikováno: 04. 06. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 14:46:57 10. 06. 2008
Lukas Heinz.jpg
re all re Andreas: Pane kolegou souhlasím s tebou ohledně první části ohledně sjednocení pravní a moralního vědomí policistů i když pochybuji, že se to někdy podaří do té míry s jakou uvažuješ tzn. 30 000 poldu za jeden provaz. Nehledě na to , že v druhé části jsi v podtsatě svoji snahu popřel tím, že hážíš kolegy z OHS a PMJ do pytle s nápisem "BUDIŽKNIČEMů". Myslím, že se to neslučuje s tvojí vizí spojené fronty policistů. Já a spousta mých starších kolegů nejsme už tak aktivní jak jsme bývali při nástupu. Jistě dám si kafíčko, když mám zrovna čas. Rádši zajedu na malebná místa ve svém obvodu, než bych se potuloval betonovým sídlištěm a poslouchal komentáře mladežníků o zasraných fízlech. Možná bys ale měl uvažovat spíš o tom, čím je způsobena menší aktivita starších kolegů. Možná by ses mohl zamyslet nad tím, že kdyby tebe tvoji nadřízení léta přehlíželi, klamali, zavrhovali tvé nápady a trestali za tzv. "zbytečnou" aktivitu. Nebo bys věděl, že ti jen minimum lidí poděkuje za pomoc a považuje ji za naprostou samozřejmost. Že mnozí tvoji práci považují za naprosto zbytečnou a nežádoucí. A celé toto martýrium bys podstupoval celá léta, asi bys taky nebyl symbolem nadšení a aktivity. Jde vidět, že jsi u sboru asi příliš krátce a uvažuješ velmi podobně jako pan ministr. Ty měně aktivní vyhodíme a mladé bez zkušeností ale s nadšením si necháme. Že za pár let budou policisté výše uvedenými skutečnostmi demotivováni stejně nikoho nepálí. Prostě příjde jiný ministr a vyhodí ty kdysi mladé a aktivní do starého železa. Policisty nelze motivovat tím, že je pohaníš a budeš je škatulkovat. Myslím, že je lepší přesvědčit meně aktivní policisty, že je lepší být aktivnější. To ale nedokáže nikdo bez toho aniž by je motivoval finančně, morálně a příkladem. A zatím pozitivní motivaci v těchto směrech rozhodně vidět nelze. A mezi námi kolego s tím kafíčkem. Jeden můž kdysi řekl: "Kdož si nevinen hoď kamenem".

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 23:02:52 09. 06. 2008
Andras.jpg
Co tím přesně chci říct? Nebo naznačit? Aby se situace u policie zlepšila, je potřeba sjednotit právní a morální vědomí alespoň většiny policistů. Dále, "odpor" ať je daný peticemi, nebo psaní záznamů na nevyhovující vybavení, či postupu nadřízených, je nyní pouze v určitých izolovaných ohniscích. Většina kolegů se buďto bojí problémů které by jim vznikly, jakožto i toho, že by mohli přijít o práci. Proto jsou takováto izolovaná ohniska snadno potlačena, nebo držena pod pokličkou, aby nevyplovala na povrch. Před demonstrací, je potřeba si zajistit potřebnou VIDITELNOU podporu většiny, jinak je to jen plýtvání časem, a papírem. Pokud se tohoto podaří dosáhnout, dá se předpokládat, že by naše stavy, ve společném jednání a konání něco zmohou, neboť tlak bezmála 30 000 kolegů znát bude, a také bude nezbytné, aby se objevila zmíněná politická vůle, která by pohla věcmi k "lepšímu". Další možností, je změna vládnoucí garnitury po volbách, nicméně, tuto variantu shledávám nepravděpodobnou, či nemyslitelnou, neboť policejní sbor, chcete-li služba, je veřejností vnímána dosti negativně. Proto se nedá předpokládat, že by chtěla další vláda zvýšit tok financí do našeho sektoru. Jako zásadní problém našeho postavení u veřejnosti vidím naprosto žádnou, nebo jen lajdáckou propagaci policejní práce mezi veřejností. Podívejme se jak svou práci prodávájí policejní sbory v zahraničí. Pokud by se podařilo silnou propagandou, či chcete-li propagací zvýšit procento veřejnosti, která by s námi soucítila, a vážila si naší práce(stačí většina civilní společnosti), bude daleko snažší vyjednat lepší podmínky práce, jakožto i finančního ohodnocení našeho sboru. Případně i sjednat podporu ostatních odborů při našich případných demonstracích. Dále by byla potřeba zlepšit pracovní výkony většiny kolegů, respektive dodržovat zákonem danou náplň jejich práce. Ruku na srdce, kolik kolegů večer, a nejen v tu dobu "zašívá"? Zašívá na nevhodných místech, v naprosto nevhodnou dobu, nevidí, neslyší, neumí nebo nechce jednat s lidmi? Podle mě není práce pořádkového policisty číhat den na jednom místě, a odchytnot si zmateného řidiče, který je poprvé v tomto místě, a uložit mu "plnotučnou", potom se zašít na kafíčko, a takovýmto způsobem repete až do večera či rána, a pak odevzdat spokojenému směnaři činnost, jaký jsem borec, 15/15000 hotově zákaz vjezdu? (platí především pro OHS a PMJ). Mezitím se na ulicích povalují, a potloukají hordy smrduté verbeže, která obtěžuje slušné lidi. Že s nimi nejde nic dělat? Ala reportáž TV Prima a MP? Ale jde, je dost zákonných ustanovení, ale nejsou lidé, kteří by byli ochotní je provádět. Tyto trivialní případy jsou samozřejmě jen dno celého problému. Policie je pánové a dámy totiž nemocná. Ano, je bita a rozkládána lidmi zvenčí, ale hnije i uvnitř, a jak! Když si vyřízneme náš vlastní vřed, potom něco zmůžeme, potom něco změníme, protože budeme jednotní, čestní, disciplinovaní! Ale s vředem, nebo hadem na prsou, který nás zradí nebo opustí při každé těžší chvilce? S tím nikam nedojdeme. Nechci tímto výše popsaným pojednávat o tom že je lepší nedělat nic, to nikoliv. Je lepší se stavit na odpor proti křivdě a nespravedlnosti. Ale SPOLEČNĚ. Což nevidím nyní, ani v horizontu jednoho roku jako reálné, nezlobte se na mne. Na závěr, kolik z vás, kolegů, by raději svléklo uniformu, pokud by davy lidí táhli na strakovu akademii, než by šlo bránit vládnoucí oligarchii? Myslím, že málo kdo. Problém je v tom, že jsme policisté, podepsali jsme přísahu, a posloucháme, tak jako vojáci, rozkazy. Nad rozkazy se nepolemizuje. Věděli jsme do čeho jdeme. Naše problémy vyřeší podle mne čas, nikdo jiný. Já tuhle práci miluji, mám k ní citový vztah. A i přeze všechno svinstvo co se děje, mě těší když vidím radost lidí, kterým jsem zachránil majetek, zdraví, nebo život. Bude lépe. Jen to chce jednotu, a čas. To co jsem napsal, jsem napsal proto, aby se někteří kolegové zamysleli nad tím, co to obnáší být policistou, a protože jsem již konsternovám neustálým bojem za zlepšení podmínek, který se potýká s naprosto impotentní nepodporou lidí u nás, v našem sboru, našich kolegů, našich bratrů, našich spolubojovníků za právo, zákon a pořádek v této zemi.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAPESNICK 22:48:49 09. 06. 2008
default.png
Re: Andras Máš naprostou pravdu kolego. A to je to, co jsem měl i celou dobu na mysli, jen jsem to buď špatně napsal nebo jsi mě špatně pochopil. Bohužel nám vládne jeden tupec vedle druhého a dokud se nezmění tohle, nezmění se ani nic jiného. Bohužel máš pravdu i v tom, že potřebujeme vládu pevné ruky a právě i v tom je ta naše Švejkovina, o které jsem psal. Je pozoruhodné, že až na pár vyjímek, se dokázal český národ spojit a vzchopit jedině v situacích, kdy nám bylo opravdu nejhůř (ať už nás utlačoval diktát zprava nebo zleva). Pak mě ale napadá, jestli si ty křivdy, které nám naše mocnost působí, nezasloužíme, když nejsme schopní vzchopit se i jindy. Co se hrdosti na české hrdiny týče, vždy když jedu kolem Ďáblického hřbitova, vzpomenu si na paragány z mise Anthropoid, kteří zde odpočívají, stejně tak jako na Braniše v jehož pomník je v Nuslích. Jen mě mrzí, že při uvědomění, jací hrdinové my češi dokážeme být, jsou zde i kryplové á la naše garnitura.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 22:05:40 09. 06. 2008
Andras.jpg
Ad. bílá hora: HLavní důvod prohrané bitvy je ten, že většina českých stavů propila, či jinak stopila žold, kterým k vojákům nedorazil, a dále, většina velitelů a důstojníků nebyla přítomna, a ti co byli, většinou v silně podnapilém stavu. Proč to zde uvádím? Protože bitva u Lipan skončila špatně pro čechy proto, že je opět zradili stavy šlechtické. Závěr? Závěr je takový, že ač to říkám nerad, pokud zde není jedna silná ruka, neumíme si vládnout sami. Proto neočekávám, že se situace zlepší, to by se napřed muselo něco zlepšit nahoře. Všechno je o politické vůli. Když je, jde všechno, bez ní nejde nic. A nezmění na tom nic petice, protesty, stávky, ani ÚZ psané na vybavení. Já sám jsem jich napsal asi tak 50, než mě to omrzelo. Dokud je nahoře to co je, všechno co děláme jde do ztracena, protože je to každému kradené. Můžete mi oponovat, můžete se mnou nesouhlasit, ale to je asi tak jediné co můžete. Howgh.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 21:59:24 09. 06. 2008
Andras.jpg
Kapesnick: Nevim do jaké školy jsi chodil, ale my jsme se už na té základní učili, že na bílé hoře byli ve službách českých stavů téměř jen žolnéři že švýcar, a německa. I "moravský" Šlikův prapor, který jako jediný padl do posledního muže, byl složen tuším ze saských žoldnéřů. Ad. jednota: Jednota v našich stavech nezavládne zřejmě nikdy, protože tu je až příliš mnoho názorů na to jak dělat policejní práci, co to policejní práce vůbec je, a to nemluvím o dalších věcech jako odpovědnost, zodpovědnost ap. Je to holt krutá realita.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZIMIC 18:51:04 09. 06. 2008
default.png
re Kapesnick V celku máš pravdu...nejhorší smrt je z vystrašení. Když mi teleskop, nebo pepřák vyhovuje, tak ho nosim. Pepřák aspoň funguje:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAPESNICK 16:13:53 09. 06. 2008
default.png
Re Zimic Tomu rikam slovo do pranice:o)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZIMIC 10:28:37 09. 06. 2008
default.png
oprava z mála :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZIMIC 10:28:05 09. 06. 2008
default.png
re Kapesnick hmm... Lukáš má pravdu, krom toho já petici podepsal přímo na manifestu jako jeden mála z JČ tak nemel, když mě neznáš ty zachránče pčr

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 23:26:50 08. 06. 2008
Lukas Heinz.jpg
re all Pánové JEDNOTA!!!!! Máme společné nepřátele, nemusíme tu ukousat jeden druhého. Je to jen radost pro lumpy. Policie je na tom velmi velmi špatně a pokud společně něco neuděláme bude ještě hůř. Všichni jsme poldové a všichni víme jak moc je to špatné a můžeme si pomoct zase jen my. Nikdo to za nás neudělá tak na myslete

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio