Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Noční střet v předvánočním Brně (REDAKCE)

Noční střet v předvánočním Brně

Foto: Brněnští chuligáni mají družbu s bratislavskými kolegy
(AKTUALIZACE z 18.1.2009 na konci článku) O víkendu před Štědrým dnem se v nočních hodinách přímo v centru Brna odehrála událost, kterou zaznamenaly některé sdělovací prostředky. Několik lidí (informace kolik se liší) se zde dostalo do střetu s policisty. Média označila účastníky incidentu za neonacisty  či skinheady.  Což také neodpovídalo realitě.  Sdělovací prostředky pak své zpravodajství postavily pouze na informacích z jedné strany, zejména od tiskových mluvčí.
Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 18. 01. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu FRANTA2 23:33:02 23. 01. 2009
default.png
Nová pobočka Novinek.cz No, tady už je to jak na novinkách, různý xenofobní pomatenci dohromady s drbanama a fetkama se vyjadřují k práci policie a snaží se vzbudit dojem, že skákat někomu po hlavě, protože má jinou barvu kůže, nebo jinej dres, je stejně normální, jako brát drogy, rozmátit policejní auto, nebo hajlovat. S takovejma lidma se bavit, to je stráta času, jak v práci, tak ve volnu:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 15:15:31 23. 01. 2009
Pim Burger.jpg
emkey: Nevím, jak je ta věc s cihlou stará - nevzpomínám si přesně, ale stalo se to. Už to cosi vypovídá o těch rybářích, jichž se zde tak vehementně zastáváš. Osobně nechápu tvůj výrok o tom, že většina bitek se odehrává mimo stadion. Bohužel nesnáší policajty a policajti zas je. Prosim tě, můžeš mi vysvětlit, jak tomu mám rozumět?:-)) Prostě když se nemlátí na stadionu, ale někde na ulici, tak je to normální a v pohodě?? A s těma policajtama jsi mě dostal...:-)) Děláš, jako by policie byla další strana. Dneska se sešli Sparťani, Ostraváci a PČR, aby si to rozdali na ulici...:-)) Jinak já ti řeknu, kdo to začal - ti "fanoušci". Policie zákroky proti nim prosazuje platné zákony této země. A o to tu přece jde. Zapomeň teď na můj názor na tyhle lidi, ale oni přece PORUŠUJÍ ZÁKON!! Proto proti nim policie zasahuje. Myslím, že většina policistů se nebaví tím, že po sobě nechá něco házet. A já ti řikám, mně je jedno, pokud si rozbijou držky někde na poli. Ať si založí neveřejný klub, kde si budou dávat do držky ( pokud je to v souladu se zákonem) a neotravujou s tim na veřejnosti a už vůbec ať nenapadají policisty - byť je nesnáší. Promiň, ale tohle mi od tebe přijde jako úplně nejdětinštější názor. Já taky nesnášim spoustu lidí, ale to neznamená, že vezmu baseballovou pálku a půjdu si to s nima vyřídit. A k tomu, že je to jejich životní styl a baví je to - mě zase baví střílet. A asi bych ses divil, kdybys šel po ulici a já si tam třeba střílel ještě s ostatníma kámošema do lamp a když by mi v tom policie přišla policie zabránit, tak bych střílel po ní, protože mi kazí zábavu. Říkáš, že sám chodíš cvičit a občas k úrazu dojde, ale je to podle pravidel. Proč ne? Na bojových sportech není nic špatného - pokud ale jedou podle pravidel státu. Ne pokud jedou podle mých pravidel. A o to tu jde. Nejde mi o jejich zálibu si rozbít huby + cokoliv dalšího, co se cestou naskytne, jde mi o to, že tím porušují zákon. Co se týče používání odální runy Bundeswehrem, tak o tom nic nevím, takže se s tebou nebudu dohadovat. Pokud je to pravda, klidně bych na to poukázal, Bundeswehr, neBundeswehr. Pokud se jedná o alpskou protěž, tak ta byla vždy symbolem hor, horolezectví a mimo jiné jí také používali ( a podle toho, co píšeš, tak stále používají) horští myslivci. Na tom ale nevidím nic špatného. Alpská protěž není to samé co Totenkopf. Umrlčí lebku přece nosili jednotky přímo zodpovědné správu koncentračních táborů. Laicky řečeno, tohle byli ty největší sv.ně! A tak to musíme dnes také brát. Umrlčí lebka patřila spolu s hákovým křížem a dalšími keltskými runami k symbolům jednoho z dvou nejhrůznějších systémů 20.století. A tak je to potřeba brát. Co se týče kasáren, pojmenovaných po Rommelovi, tak platí to samé, co jsem naznačil už výše u použití odální runy. Tady bych snad jen doplnil, že Rommel, aniž bych ho chtěl nijak bránit, byl důstojníkem Wehrmachtu, tzn. voják, který sice uctivě poklonkoval Hitlerovi, na čemž taky udělal kariéru, ale co já vím, tak je spojován i se známým atentátem na Hitlera a pokud to někdo takto bere, jsou i ta Rommelova kasárna zkousnutelná. Claus von Stauffenberg byl koneckonců také vysoce postavený nácek a dneska má v Berlíně svůj pomník. Oba tyto pány považuji za rozporuplné postavy Třetí říše a pokud to Němcům nevadí, je to jejich boj. Já bych osobně tak vstřícný nebyl. Markus: Víš, tady je problém v našem chápání reality a realitě. Realita je taková, že Evropa pomalu vymírá tak jako tak a tvoje teze o tom, jak nám přistěhovalci zničí "naší" kulturu ( osobně by mě i zajímalo, co si pod tou tvou kulturou představuješ), jsou o ničem. My totiž ty přistěhovalce potřebujeme, stejně jako ni nás. Možná, že my je víc. Sice se tu můžeme tlouct do prsou, jak jsme výborní, ale ty za minimální mzdu ve výkopu dřít nebudeš - to dělají ti cizinci. Další věc je, že se podívej, jak tihle lidé a teď trošku i ty, mluví. Připomíná mi to pohádku Pyšná princezna, kdy švec dostane nové šaty a hned je pán. Takhle jsme se po vstupu do EU ( možná i o něco dříve) začali chovat my. Už dvacet let se chceme dostat na západ a strašně nás zaráží, že např. Německo, Rakousko a já nevim, kdo ještě, nechtějí otevřít svůj pracovní trh. Pořád tu brečíme a nechápeme, jak je toto možné? Jsme přece normálni lidé, stejně jako ti Němci a Rakušáci, tak proč nesmíme? Já ti řeknu proč - lidé se tam bojí, stejně jako se bojíme my. Myslíme si, že jsme lepší, než Ukrajinci, Rusové, Rumuni atd. a Němci ( naštěstí rozhodně ne všichni) si myslí totéž o nás. Ale já Němcům vždycky říkal - já vám nechci ukrást Německo, já tu jen chci vydělat nějaký prachy, abych se měl líp a mohl si slušně žít.Normální přání normálního člověka. A myslím, že totéž si myslí i ti Ukrajinci apod. Samozřejmě jsou tu i lidé, kteří odmítají žít v souladu s našimi zákony a ty je potřeba tvrdě postihovat. Zákony platí pro každého a i já jsem proti proti pozitivní diskriminaci, ale hlavně jsem proti tomu, abychom někoho vyloučili jen na základě jeho původu.A přesně tohle tihle křiklouni dělají, a proto je nemám rád. Ohýbají pravdu, jak se jim zlíbí a je jim jedno, co se stane, hlavně, že se zviditelní. Příkladem může být demonstrace DS v Kopřivnici proti nezaměstnanosti. Protestovat proti nezaměstnanosti? Dělaj si srandu? Proč třeba neprotestovat proti dešti nebo severáku? Možná to nejsou neonacisté v pravém slova smyslu, ale každopádně jsou to i.ioti a pokud je nějaký novinář označí za neonacisty a dá jim tím stigma, vůbec mi to nevadí. Co se týče mešit, tak mi to přijde jako trapné klišé. Poslední dobou ukazovali jen jeden pokus vystavět mešitu a ten skončil neúspěšně. Spíš než na muslimy bych se zaměřil na ruské milionáře, co si u nás dokáží koupit celé město a nikoho to nezajímá. Dokonce ani DS. A proč? Protože začít se motat do ruské a jiné mafie, do úplatků státních úředníků a prosazovat transparentnost státní správy, je moc náročný a dlouhodobý úkol. Oni potřebují aktuální populistické téma, kde se zviditelní hned a celkem bez námahy - příklad Janov a Kopřivnice. Abych tenhle až příliš dlouhý příspěvek zakončil - jsem pro dodržování zákonů, funkční imigrační politiky, ale rozhodně proti šovinismu a házení všech cizinců do jednoho pytle jen proto, že jsou to cizinci. Upřímně řečeno, ani Češi nejsou žádný zázrak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARKUS 10:43:31 23. 01. 2009
default.png
Dusan> souhlas Pim Burger> jak dusan napsal trefně, za neonacistu se dnes označuje pomalu každý, kdo nejásá při postavení nové mešity v tom či onom střeodevropském městě nebo při přečtění článku v médiích o dalších konvertitech k islámu, o přijetí stovek imigrantů z pofidérních zemí žádajících o ekonomický azyl. Prostě každý, kdo nesdílí (podle mne zvrácené) multikulturní a pseudoliberální postoje a názory, které ve výsledku zničí naší kulturu a destabilizují společnost. Pokud je tento každý občan označován za "neonácka", pak tu máme podle mého odhadu tak min. 30-40% neonácků s tím, že se bude to procento průběžně zvyšovat s tím, jak se lidem budou otevírat oči. Tihle "neonáckové" z ulic už nezmizí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu EMKEY 09:44:29 23. 01. 2009
default.png
Pime, ta věc s vlakem už je více jak deset let stará a byl to průšvih, který většina hooligans odsoudila. Podívej se třeba na www.hooligans.cz tam je spousta diskuze i článků o jejich bitkách. Poznáš, že většina je mimo stadion. Bohužel nesnáší policajty a policajti zas je. Je to nepsaná válka a kdo ji začal ,nevím. Chci jen na vysvětlenou, že nejsem hool. Přiznávám, že pár jich znám, ale jejich mentalitu nechápu. Jinak taky chodím několikrát týdně trénovat, kde občas praskaj žebra, jsou modřiny a občas se nos pohne kam nemá. Jenže tam chodím dobrovolně, nesu si odpovědnost, a bojuji podle pravidel. To stejné platí o nich. Za těch dvacet let mají vymezeno vlastní pravidlo boje, což je dobře. Netahat do toho klub a ani nikoho kdo se bít nechce. Jejich férovost spočívá v tom, že třeba hools z Brna vytahovali zapadlý jazyk chuligánovi ze Sparty apod. Nedělám z nich skauty. Jsou to rváči. No a k tomu Bundeswehru. Užívají odalní runy o čemž kdysi psal právě Dušan. ale třeba i Edelweiss, existuji kasárna co se jmenujou po Rommelovi apod. Jistě by toho bylo víc. Myslím, že hoši používaj ten totenkopf právě z důvodu provokace,ale to by ses musel optat jich. Mají mezi sebou různé skupiny a ty mají svoje znaky. V tom já se nevyznám,ale myslím, že je důležité tohle rozlišovat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 19:40:19 22. 01. 2009
Pim Burger.jpg
emkey Já ti nevim emkey... Podle mě pořád ta tvoje argumentace trošku pokulhává... Stavíš tu lidi, jejichž zábavou je nejen se tlouct mezi sebou, ale tu a tam zaútočit na kohokoli ( včetně policie), do takového světla, že by se vlastně mohlo jednat o skautský oddíl. Skutečnost je taková, že ačkoli tvrdíš, jak jsou féroví a jak se chtějí rvát jen mezi sebou atd., tak já, jako normální člověk, tyto lidi vidím jen ve rvačkách s policií při různých sportovních akcích. Vzpomínám si i na ten případ, jak tihle statní junáci vyhodili něco z vlaku a zabilo nebo oslepilo ( už si nevzpomínám) to náhodnou kolemjdoucí. A tady právě končí ta tvoje argumentace. Myslíš si, že tohle je normální? Já ti nevim, ale ať se je pokouším pochopit jakkoli, tak to prostě nějak nejde. Já nemám nic proti tomu, ať se opijou, dělají bordel - koneckonců kdo z nás to nikdy neudělal - ale proč probůh na někoho útočit? Jestli je tohle jejich životní styl, jak tu argumentuješ, tak je asi načase, aby je někdo přinutil ho změnit. No a tady bych se obrátil na policii a soudy. A co se týče toho Bundeswehru, tak jsi vedle. Němci by nikdy nedovolili žádný nacistický symbol v žádné veřejné instituci a vlastně ani v neveřejné - jsou na to dost hákliví. Jediné, co jim zbylo, je jejich rovnoramenný kříž a podobný tvar výložek. A s tím Totenkopfem si snad děláš srandu,ne??:-)) Jasně, oni tim provokují, protože to nosili holandští osadníci - je to vlastně odpor proti Britům!!:-)) Nebo přitom myslí na Bismarcka??:-)) Jo to byly časy, když se sjednocovalo Německo...:-)) Ale no tak emkey...:-)) Tohle jsi nemyslel vážně, že ne??:-)) dusan: Co se týče názoru na hooligans a jejich "životní styl", tak to už jsem řekl emkeymu. Co se týče pojmu neonacista, tak máte možná pravdu, že tak média nazývají i lidi, kteří neonacisty nejsou, ale pravda je taková, že mně na tom nezáleží. Mně je přece jedno, jestli se ti lidé hlásí k nacismu, neonacismu, nacionalismu, nacionálnímu šovinismu, rasismu nebo fašismu. Nepotřebuju zkoumat, jaká je jejich "pravá a přesná" ideologie, protože mě jako slušného občana zajímá to, aby tihle lidé dodržovali zákony, popř. aby při jejich porušení zmizeli z ulic. Popravdě jsem rád, že média vymyslela pojem neonacisté, který je pro tyto lidi jako stigma - tihle lidé si stigma zaslouží. A vést politologickou diskuzi na téma, jakou pomatenou politickou teorii vyznávají, mi příjde zbytečné, pokud porušují zákony. Už pod článkem o Janově místní oblíbenec honzad. polemizoval o tom, jestli jsou vůbec pravičáci, protože i NSDAP byla vlastně levicová strana, která ale byla konkurentem komunistů. Ale znovu opakuji, je to opravdu tak důležité rozlišovat? Já chci hlavně, aby zmizeli z ulic. A abych nebyl obviňován z podjatosti - to samé si myslím o "levicových" radikálech. Prostě kdo se chce poprat, ať si pronajme pole, postaví kolem něj ohradu a pro mě za mě si tam může pořádat lampionový průvody a pak se zrubat do krve s kýmkoli, pokud je to baví, ale nevim, proč bych se na to měl dívat na ulici. A právě proto přispívám svými daněmi na policii, která se postará o to, aby byli tito lidé pod kontrolou. No a to podle mě policisté udělali s nasazením vlastního zdraví jak v Janově, tak o Vánocích v Brně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu EMKEY 17:03:02 22. 01. 2009
default.png
No Franto,ale pak jaksi neplakej nad tím,že tě někdo předem za něco odsuzuje a platí tady to, co jsem napsal v jiné debatě...Jestli nahodou na pokrouceném pohledu na presumpci neviny nemáte i vlastní podíl. Vidno že máte. Jinak ti můžu poradit, že až tu bude cvičit bundeswehr společně s naší armadou běž je pochytat. Mají na unifromách stejné znaky ,co používala divize SS Prinz Eugen. Nasbíráš cenné body. Kapesnick,neber vše hned tak vážně. LSD neberu, bojím se že by mi za jeho držení nějakej policajt pěstí zlomil žebro...Ne chtěl jsem jen uvést příklad toho,že počínání rybářů nechápu, stejně jako rvačky mezi hools. Ale jsou to jejich světy a ať si v něm žijí. Měj trošku nadhledu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DUSAN 17:46:28 21. 01. 2009
default.png
Markusi, odpověď na vaši otázku Dobrý den, pokud jde o vaši otázku zda-li „hooligans jsou zároveň neonacisté“, tak bych se dovolil pokusit se o vysvětlení, přičemž si nedělám nárok na to, že moje vysvětlení je nějaké dogma. Spíš je to souhrn mých osobních postřehů za dobu, co se touto problematikou zaobírám. V prvé řadě jde o to, že nejde hovořit o něčem jako je „členství“. Chuligánem se člověk cítí, stejně jako třeba se někdo cítí sociálním demokratem, ateistou či třeba monarchistou. Příslušnost či náklonnost k nějaké chuligánské skupině je věc subjektivní, je to spíš otázka životního stylu, či možná jakéhosi koníčka. Přitom chuligáni se mohou cítit chuligáni a zároveň mají svůj soukromí politický názor, který může být kdekoliv v rámci politického spektra. Chuligán může být levičák, stejně jako liberál, či třeba vámi dotazovaný neonacista. Obecně bych se ještě zastavil u pojmu neonacista. Tento termín je totiž zejména v posledních měsících až letech u nás nadužíván, respektive zneužíván. Některé aktivistické spolky a nevládní organizace a v jejich stopách média, totiž takto v dnešní době běžně nazývají všechny, kdo nesdílí obecně a mediálně propagované hodnoty politické korektnosti (popř. multikulturalismu). Dost zásadní z hlediska médií a celé společnosti je i to, že být nazván neonacistou je diskreditující a ten, kdo tuto nálepku obdrží je pro širokou veřejnost diskreditován. A to bez ohledu, zda-li je mu tato nálepka udělena oprávněně (na základě jeho postojů, názorů a činů) či nikoliv. Neonacista je jasný pojem: označuje člověka, který obhajuje, či si přeje, nastolení jasně definovaného politického systému: nacionálního socialismu, jak byl zformován v Německu 30 a 40 let. Jenže z lidí, kteří se pohybují na tuzemské extrémní scéně, je na něměcký nac.soc orientováno pouze nějaké (a osobně se domnívám že nikoliv většinové) procento. Házet všechny, kdo mají na řešení společenských problémů a konfliktů jiný názor (než ten definovaný současným převládajícím politicky korektním proudem), do jednoho pytle ( a to včetně zmiňovaných chuligánů) je dle mého soudu neuváženost a zejména to současné společenské problémy spíše ještě prohlubuje a vyhrocuje. A může to dospět až do absurdních situací, kdy účastníci veřejných shromáždění např. v Janově (bez ohledu na jejich skutečnou politickou orientaci) jsou různými aktivisty a následně médii souhrnně nazýváni jako neonacisté, což vede tyto „ocejchované“ k ještě větší nedůvěře a despektu ke státu a demokratickým institucím (včetně médií ale i třeba policii). Obávám se navíc, že toto „ocejchování“ může část z těchto lidí vést k přibližování se k postojům skupin a lidí, mezi které byli takto neoprávněně přiřazeni. Doufám, že jsem alespoň částečně odpověděl na vaši otázku a omlouvám se za jisté zpoždění mé reakce. Zdraví Dušan Stuchlík

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 16:28:00 21. 01. 2009
honzad..jpg
Franto2: Koukam, ze na vedlejsim foru brecis na neexistenci presumpce neviny (pro tve kolegy), tak tady tento princip zdarile poslapavas. Achjo

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA2 15:54:14 21. 01. 2009
default.png
re emkey: Je úplně fuk, kdo od koho co převzal, oni to používají proto, že to používaly jednotky SS a ne nějaký Búrové.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAPESNICK 15:14:30 21. 01. 2009
default.png
Pro bingo Ja bych řekl, že mezi adrenalinovým sportem a trestným činem rvačky nebo přinejmenším výtržnictví nějaký ten věcný rozdíl asi bude. Je to jako nazývat adrenalinovým sportem to, že se rozeběhnu s partou kamarádů proti betonové zdi a nemusím při tom ani nikoho ohrozit. A srovnávat něco podobně blbého s rybářtvím mi příjde výplod někoho, kdo těžce ujíždí na LSD.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio