Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Noční střet v předvánočním Brně (REDAKCE)

Noční střet v předvánočním Brně

Foto: Brněnští chuligáni mají družbu s bratislavskými kolegy
(AKTUALIZACE z 18.1.2009 na konci článku) O víkendu před Štědrým dnem se v nočních hodinách přímo v centru Brna odehrála událost, kterou zaznamenaly některé sdělovací prostředky. Několik lidí (informace kolik se liší) se zde dostalo do střetu s policisty. Média označila účastníky incidentu za neonacisty  či skinheady.  Což také neodpovídalo realitě.  Sdělovací prostředky pak své zpravodajství postavily pouze na informacích z jedné strany, zejména od tiskových mluvčí.
Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 18. 01. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu EMKEY 20:10:21 10. 01. 2009
default.png
snad naposled Ano podobný incident se zde již odehrál. Nikde neuvádím, že bych s napadením souhlasil. Naopak, oslava byla fajn a tohle se stát nemuselo a nemělo. Jen si myslím, že jdou věci třeba řešit i jinak než zmateným zásahem. Hlídku MP nikdo nenapadl. Nevím, jestli smí vstupovat bez povolení na soukromou akci. Chápu rušení nočního klidu a rozhodně se nebavím tím, že bych porušoval zákony. Ale přiznejte si sami, když zajdete ve větší skupině na pivo, jestli občas taky neporušíte noční klid.. Hlučněji se chová v podstatě každá větší společnost a brát vše podle Vašeho metru, tak máte každý vínend armádu obviněných z přestupků. Nikdy jsem se neučil taktice či vedení zásahu. Ve chvili,kdy je zadržený s pouty za zády v ulici plné policistů, nemusí přeci ležet na zemi. Přišlo mi to prostě divné a tak jsem se optal. Od Vás spíš taková ukázka arogance. Rozhodně jsem nikoho nepoučoval o tom, jak by měl zákrok provádět. Pim, omlouvám se Vám. Užil jsem Váš nick pouze jako příklad. Lidé mají spoustu názoru i těch opozičních a rozhodně to z nich špínu ani hlupáky nedělá. Před pár lety, tu neštastnou náhodou na policii vypadl cikán z okna... Stuchlík by Vám potvrdil, že jsem nad tím rozhodně neplesal. Dnes cikán a zítra třeba já...Snažím se dívat na vše objektivně, přesto že v době politické korektnosti můžu být považován za rasistu. To jen na okraj. Tomy, ty diskotéky jsem napsal jen pro vykreslení rušné ulice. Napsal jsem už uvodem, že s mnohým souhlasím, jen dodnes pořád nevím, co bylo důvodem příjezdu hlídky. Neexistujicí rozbité výlohy? Zaparkované auta, kde žádna nebyla? Nebo hluk v rušné ulici? Nevím. Samozřejmě nikdo neříká, že se policie musí někoho doprošovat nebo násilí vůči ní má nějaký opodstatněný fundament. Že vše kolem toho má i jiné pozadí, to jsem se snažil nastínit. Podívej zažil jsem už mnohé a věř, že policajt co dokázal mluvit, uměl i vyhrocenou situaci zklidnit. V prostředí, kde policie není oblíbená těžko něco prosadíš silou... Bandita: díky za Vaše přání a doufám, že Vaší pomoc nebudu muset nikdy potřebovat. Zkušenost s Vámi nemám opravdu dobrou a můžu hodnotit z pozice,podezřelého, svědka i poškozeného. Přesto si vážím kohokoliv ,kdo svoji práci odvádí svědomitě i policistů, tak ale i třeba těch ze kterých se dnes můžou velmi rychle stát drbani... Hezký večer.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BANDITA 18:27:45 10. 01. 2009
default.png
dovětek for emkey Přeji Vám aby jste se Vy a nikdo z Vašich blízkých nedostali do situace, která bude vyžadovat intervenci policie nebo jiných složek. A v případě, pokud se tak stane aby byli na blízku kolegové, kteří se budou snažit pro Vás udělat maximum a to i za cenu osobní oběti. Ve Vašem profesním životě Vám přeji hodně pracovních úspěchů a minimum kritiky. PS: sám nehodnotím nějakou skupinu podle jednotlivce, pokuste se prosím o totéž

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BINGO 18:14:44 10. 01. 2009
default.png
řeší se zde zatím triviality Myslím, že se zde zatím řeší naprosté trivilaity. Otázky o hodnověrnosti svědka, či jestli se o tom vůbec mělo psát, jsou úplně mimo mísu. Podstatné na tom je, že Brňáci asi mají problém. Nebylo to náhodou stejná parta a stejná hospoda, kdy před rokem, nebo možná víc, proběhl velmi podobný incident? Napadení hlídky, demolice vozu a dodatečný zásah? Pokud si pamatuji, byla to pro hlídku velmi nehezká strkanice. Takže podstatné otázky by měly znít: Věděla hlídka na co jede? Pokud nevěděla jak, je to možné, když už operační musel vědět že byl napaden vůz MP? A hlídka MP v podniku byla, na tom se shodují všechny verze, takže musela dobře vědět s kým má tu čest. Takže: jakou informaci dostala hlídka? Věděla kam jede a co ji čeká na místě? Pokud ne, jak je to možné? Ví operační že v Brně zřejmě "tohle" není novinkou? Kolikrát ještě v Brně vyšlou lidi do takových situací, než se to začne nějak řešit?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BANDITA 18:05:29 10. 01. 2009
default.png
for emkey Předem chci říci, že policista jsem, na místě jsem nebyl a se zákrokem nejsem po služební linií nijak seznámen. Ale to co píšeš ve svém příspěvku "odezva" mi připada jako člověku i policistovi velmi ubohé. V tomto státě se stalo samozřejmostí kritizovat a poučovat policisty jak mají dělat svou práci. Dělají to lidé napříč spektrem. Zajímalo by mě kde jste se naučili platné zákony, kdo vás vyškolil na používání DP a v neposlední řadě kde jste se naučili provádět taktiku zákroku. Nováček musel absolvovat před nedávnou dobou 18 měsíční ZOP. Teď je najednou každý znalý v taktice zákroku, použití DP a použití sil a prostředků policie. Věřím, že je velmi málo policistů, kteří sebe pasovali do role porotce a soudce najednou. Sloužím v krajském městě a nikoho takového neznám. A co se týče policejního slengu, tak i v novinařské praxi se setkáme s výrazy, které nejsou zrovna košér. Ale každodení rutina a náročnost policejní práce tyto výrazy vygenerovala. Je velmi úsměvné číst, že na strážníky MP v Brně je daná skupina háklivá. Také je zajímavé, že byli vyzvání aby opustili oslavu, takže teď nastala doba, kdy nějaká osoba, protože je háklivá na MP nebo PČR, vyzve danou hlídku, aby odešla a oni mají odejít aniž by dokončili zákrok? To snad autor článku nemůže myslet vážně. Také autor sám píše, cituji: "Nechovali se nijak potichu, hlučeli, pár lidí zpívalo fotbalové chorály. Nikdo nechápal proč, kromě hlasitého chování nikdo ničím zákony neporušoval." Takže Vy pane autore i osoby, které byly na místě, jak píšete hlučeli, víte, že porušujete zákon, ale je Vám to jedno a dál ve svém jednání pokračujete. Proč? Co se musí stát aby jste se chovali v souladu s právním řádem. Je vám porušování zákona blízké, nebo si tím zvedáte svou sebedůvěru, nebo potřebujete sobě nebo někomu jinému něco dokázat-nerozumím tomu. Myslíte si, že ostatní se musí podřídit Vašim požadavkům, protože přesně takto celý článek vyznívá. Je v pořádku když se občan zeptá policisty, proč leží osoba v poutech na zemi, ale aby jste ji vyzýval k tomu aby konala co Vy chcete je absurdní. Nevíte za jakých okolností se policisté osobu rozhodli spoutat, zda byl agresivní, nebo napadal zasahující policisty a pod. Protože píšete, že u Vás v Brně je normální házet po zakročujících policistech láhve tak se nedivím, že osoba ležela na zemi aby se riziko útěku nebo napadení z její strany eliminovalo. Dále pokud je takový zákrok tak se nedivím, že policisté se snažili co nejvíce místo zákroku uzavřít, aby se tam nedostali další osoby. Vy opět se považujete za něko jiného a chcete aby zákrok byl veden podle Vás. Nebudu se vyjadřovat kdo, nebo co je Stuchlík, ale napíši Vám to co jemu. Pokud jste tak znalý a máte představu jek se má policejní práce dělat přijďte mezi nás. Na jaře se má rozběhnout náborová kampaň. Já Vás v hlídce rád uvítám a budu se od Vás pozorně učit-pokud bude co. Na další invektivy z Vaší strany jako např. cituji: "Nejraději by jste mě zde chtěli legitimovat , holt čím tupější je oko, tím dále sahá dobro.., pohlédněte jaksi dál než na konec obušku...a pod. nebudu ani reagovat. Nemá to smysl, protože jste sám sebe představil.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TADEASB 16:15:33 10. 01. 2009
default.png
Bylo by fajn, kdyby se tu objevilo to video, myslím, že by se zcela jednoznačně ukázalo, kde je pravda.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 13:37:14 10. 01. 2009
Pim Burger.jpg
emkey Stejně jako tomy nejsem u policie a než mě hodíš do jednoho pytle s Appalaciem, tak doporučuji si nejdříve přečíst moje příspěvky, protože já tu od začátku až do konce říkám, že je potřeba kritika článku a ne nadávání na autora. Co se týče samotného článku, tak se plně podepisuji pod příspěvek tomyho a dodám k tomu jen to, že mě vůbec nezajímá sociální složení hooligans nebo prapůvodní význam Totenkopfu, protože všichni víme, s čím je znak umrlčí lebky spojován především. Lidé, kteří se používáním tohoto symbolu k těmto hodnotám hlásí, jsou pro mě prostě špína stejně jako všichni ostatní extrémisté ( ať z levicového nebo pravicového spektra)a zaslouží si takové zacházení, jaké jsi popsal ve svém článku a já jako slušný občan, který ctí zákony a váží si policistů, celou dobu doufám, že aspoň s tím vymácháním ksichtu ve sněhu je to pravda, protože už tím policie pomohla. A nakonec k tvému výlevu, že policista není soudce - no asi takhle - kdyby tě jako policistu obstoupila banda Romů, začala ti nadávat a házet po tobě různé předměty, asi bys také příliš neváhal s vynesením rozsudku a rozhodně bys je tak vášnivě nehájil. A přestože jsem na místě nebyl ( jak správně píšeš), zdá se mi tvé líčení situace značně nepravděpodobné.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TOMY 12:56:25 10. 01. 2009
default.png
emkey Já nejsem policista, ale když si udělám zhruba průměr z výpovědí obou stran, tak mi to pořád vychází jako útok na policisty a že někdo, kdo je z toho podezřelý, leží spoutaný na zemi... Co se ti na tom nezdá?!? Na to měl myslet dopředu... Jak by sis to představoval? Eště dotazy k Tvému popisu: 1)Dva strážníci MP přišli na vaší oslavu někoho hledat, ale fanoušci jsou na policisty hákliví... - Co to je?? To tam měli přijít s pardonama a zeptat se jestli můžou dovniř??? Jasně že se předpokládá slušnost obou stran ale na co si hrajete? Že je nemáte rádi a proto tam nesmí nebo co??? 2)To samé před hospodou... Když rušíte noční klid (řekl bych že to tak bylo) a přijete Policie tak to je taky špatně? "...mávali tonfami a začali létat první láhve..." - Tonfa v ruce = hodim po něm něco??? A takových dotazů bych měl eště několik, ale stačí když mi slušně vysvětlíš tyhle. Díky (jenom bych Ti eště chtěl připomenout to co už někdo napsal níž: 1)to že jsou okolo diskotéky neznamená že můžeš rušit noční klid, 2)když ti policista řekne abys opustil prostor a ty to neuděláš tak je to přesupek (nebo tr.č. to nevim), 3) ze 30ti lidí útočilo tak 10-15... - to je nějaká výmluva nebo co????)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu EMKEY 11:22:50 10. 01. 2009
default.png
odezva Tak konečně jsem se dostal k tomu, abych i já jako autor článku napsal nějaké vyjádření. Předem se omlouvám, asi nezvládnu reagovat na vše. Jak víme, policie stojí, a je vždy nejdůležitější při prvních vyšetřovacích úkonech. Díky horlivosti, emocem či dalším aspektům většina z Vás přehlédla fakt, že autorem není Dušan Stuchlík. Ptám se tedy, jaká je Vaše kvalita práce během zákroků, vyšetřování, provádění úkonů? A nejde rozhodně o malichernost z mé strany. Veřejnost si může z tohoto příkladu udělat představu. D.Stuchlík rozhodně není neonacista a ani žádný podpůrce, což by se většině z Vás zřejmě hodilo. Novinář - nácek = vyřešený problém...Je to objektivní novinář, který chce dát prostor i druhé straně. V netotalitním státě by to měl být běžný jev. Chápu Vaší naštvanost nad článkem, kde se nerozdávají medaile, ani premie. Měli by jste si ovšem zvyknout na kritiku a názor druhé strany. Realita z okna služebního auta může být jiná. Za samotným napadením dost možná byl fakt, že hlídka holt přepálila začátek a nečekala takovou odezvu. Spoléhat se pouze na uniformu a její moc nelze.A že policie není oblíbená jaksi neplatí jen u hooligans, ale napříč celou společností. V zápalu Vaší kolektivní hysterie se vytratil fakt, že já jsem tam byl, kdežto většina z Vás žije a slouží mnoho kilometrů od místa incidentu. Nepřipouštíte ani skutečnost, že by kolega mohl pochybit, i když žije v jiném městě, kraji. Holt čím tupější je oko, tím dále sahá dobro.. Nejraději by jste mě zde chtěli legitimovat a vyčítáte mi anonymitu internetu. Předpokládám, že Wesy,Pim čiApalaccio nejsou Vaše občanská jména. Pohlédněte jaksi dál než na konec obušku... Pokud uvidím člověka spoutaného ležet, který neklade odpor, tváří v kaluži vždy se ozvu, a na slušnou otázku čekám adekvátní odpověd. Ne výzvu abych opustil prostor. Navíc tam bylo plno lidí i z okolních podniků. Tedy obraz o Vás si lidé udělali, to jistě. Pokud nazýváte zadržené Drbanem, Pašíkem není asi třeba od Vás očekávat korektní chování. O presumpci neviny jste asi taky nic neslyšeli a nemám pocit, že by policista byl zároveń i soudcem. Další Vaše vizitka. No a závěrem...Nevážím rozhodně 40 kg,netrápí mne ani akné či nějaký komplex, sexuálně nestrádám, dětství jsem měl fajn...to jen pro příště. Obraz mne, jak byl Vámi popsán nějak přeci nezapadá do obrazu krvelačného hooligana...Inu urážky často zakrývají absenci argumentů, jak známo. Občan sám se zde opět jistě poučí. Mohl bych tu udělat ještě krátký výlet do historie symbolu Totenkopf, nebo popsat sociální složení hooligans...ale to už není tak podstatné / a byl by to další esej /. Na to jistě máte příručky. Přeji Vám v práci více zdravého usudku. Lepší hodnocení situace a hlavně lepší přístup. Aby si i ta veřejnost o Vás udělala pozitivnější obraz, když ji máte chránit. No snad se nedočkáme, že budou mít někteří Vaší kolegové na uniformě nášivku " Veterán ze Starobrněnské" Přeji pěkný den.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu WESY 20:32:39 09. 01. 2009
default.png
jeden provaz a dva konce Tak se mi zdá že se tu projevuje veřejné tajemství jedné policie co táhne za oba konce jednoho provazu. Nepřijde vám to malinko jako boj Praha (redakce) x Brno (místo dění)? Kdyby ve vedení policie byli lidé, kteří by tam měli být, tedy schopní manageři, bylo by zmiňované video poskytnuto veřejnosti. Bohužel místo rozhodných mužů co se postaví za své lidi - pro které by měli tito vedoucí pracovat - se dočkáme opět pouze té obvyklé věty "inspekce prověří zda policisté postupovali v souladu se zákonem a nedopustili se protiprávního jednání" Dočkáme se někdy nějakého funkcionáře co bude pracovat pro nás řadové policisty a ne pro svou peněženku? Sakra myslete hlavou. Kdo z vás by ve dvou lidech šel do ať už 70 nebo 30 lidí? Znám plno poldů co by se spíš zamklo v autě. Mé uznání zasahujícím kolegům.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 18:20:55 09. 01. 2009
Pim Burger.jpg
Franta2 Já s tebou musím nesouhlasit. Jak jsem napsal, tento článek nepovažuji za nejšťastnější, ale myslím, že tvoje nařčení, kdy jsi z tohoto portálu udělal téměř portál neonacistů, je značně přehnané. Dal jsem si tu práci a našel ti odkaz z těchto stránek, vztahující se k Janovu( www.policista.cz/clanky/reportaz/radikalove-v-litvinove-praky-proti-macetam-a-jeden-obvineny-398/ ), ze kterého je jasně vidět, že redakce se snaží přinést zprávy ze všech stran - přesně, jak bylo řečeno. Jde o prohlášení nějaké humanitární situace, která kritizuje nedostatečný zásah proti neonacistům v Janově. Podle mě je tohle důkaz, že se redakce snaží být objektivní. Co se týče tohoto článku, tak chápu, že člověka, který ví, jak to tam bylo, to naštve, ale zase na druhou stranu tím za 1. veřejnosti ukážete, s jakými lidmi se musí PČR potýkat, za 2. se tu nenašel ani jeden účastník diskuze, který by uvěřil, že policista vytáhl tonfu, roztočil jí nad hlavou a s husitským pokřikem:Hrrr na ně! začal nevinné sportovní fanoušky mlátit a za třetí, myslím, že i kdyby se ti nelíbil článek, je třeba kritizovat článek a ne zde vykřikovat nadávky proti autorovi. To je právě ten novinkový.cz styl, který je mi cizí. Navíc jsi udělal totéž, co ten "ubohý" občan, co se musel dívat, jak mu mlátí nevinného kamaráda - mluvíš zde o spojení redakce a neonacistů. Tak prosím, jestli víš něco zajímavého a hlavně relevantního, sem s tím, rád si to poslechnu a případně podpořím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio