Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Munice pro Policii ČR v souvislostech (REDAKCE)

Munice pro Policii ČR v souvislostech

Foto: Střela po řízené deformaci
Smrt kriminalisty Lukáše M. rozvířila debatu o vhodnosti policejního střeliva pro použití v zastavěné aglomeraci, resp. vhodnosti celoplášťového střeliva pro policejní účely vůbec. Pokud se totiž ukáže, že Lukáš byl zasažen odraženou střelou ze zbraně svého kolegy, budou se muset zúčastnění policisté zodpovídat. Už teď musí tito policisté žít s vědomím, že možná zavinili smrt svého kolegy.
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 02. 10. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu 879879 10:10:23 14. 02. 2010
default.png
Tak tento dodatek (Glock 17 + 4 ks zásobníků + podvěsná taktická svítilna za 15000 Kč) už v článku nebyl a bez něj je článek značně zavádějící a vyvolává otázku, zda nebyl napsán na něčí objednávku. Glock 17 + 4 ks zásobníků + podvěsná taktická svítilna za 15000 Kč je velmi zajímavé pro soukromou osobu a snad uspokojující pro AČR, i když tak nějak váhám, že by ta cena pro ni mohla být i nižší (za kolik by např. 10 takových sestav bylo dodáno obchodníkovi se zbraněmi? Opravdu jen odhaduji, ale tak za průměrem těch položek 2/3 konečné ceny, což by mohlo odpovídat i ceně AČR). A volba pistole GLOCK oproti CZ (která je však třeba u mě po GLOCKOVI druhá v pořadí) si myslím, že je výborná. Přesto, že to nijak nesouvisí s tématem: v historii komentářů jsem našel negativní hodnocení na GP K 100 a trošku to rozhodilo můj plán si ji koupit, tak prosím o doporučení ano - ne. Děkujiii

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 20:26:03 29. 01. 2010
Chip.jpg
Cena za Glocky 17, byla stanovena na 15000 Kč, ale šlo o zbraň + 4 ks zásobníků + podvěsná taktická svítilna, (to ale nevím jaká). Ale i kdyby to byla ta nejobyčejnější Glockacká(strašný slovo), tak mi to nepříjde jako tak strašnej kšeft. A navíc vypekli Českou zbrojovku, z čehož mám, vzhledem k podrazům co dělala ČZ UB při tendru na policejní pistoli, nehoráznou radost.:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu 879879 13:22:18 29. 01. 2010
default.png
ještě mě zaujalo info o ceně náboje pro civilní trh a policii a v této souvislosti si vybuvuji informace o dodávce 1000 ks pistolí pro armádu. Po jeho přečtení dospívám k závěru, že množstevní sleva na 1000 ks může být stejná , jako sleva pro soukromou osobu-příslušníka ozbrojených sil, případně pro civilistu, který si ji v nějaké své podobě vyškemrá. To už je pak ale zcela jiná problematika... ...která se však zřejmě prolíná celým spektrem různých odvětví a vyvolává mnohé formy oprávněné kritiky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu 879879 13:09:24 29. 01. 2010
default.png
reakce dodatečná pro LUKAS-HEINZ2: H O D N O C E N Í ke článku jsem prvotně zaujal svoje stanovisko a v zásadě k jeho podstatě a souvislostem s názory autora nesouhlasné, přesto mě článek zaujal natolik, že jsem si jej uložil pro jeho informační přínos a kvalitu v některých ohledech a z tohoto pohledu mu za sebe uděluji zhoršenou známku 2 a to pouze pro svoje odlišné názory o nevhodnosti EXP střeliva pro POLICII ČR z předmětných důvodů podle článku, ale i důvodů dalších. Jiná situace může být a je v jiných podmínkách, kde např. v USA jde zřejmě o nutnost. A je možné, že za několik let bude EXP střelivo OPRAVDU nutné i pro českou policii.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu 879879 12:51:45 29. 01. 2010
default.png
reakce CHIP, LUKAS-HEINZ2 CHIP: souhlasím s tím, že některá témata nesouvisí s článkem, určitě je ale diskuze o nich v něčem přínosná.ZÁSADNĚ NESOUHLASÍM S TÍM, ŽE SKORO KAŽDÝ BY MĚL DOSTAT. je možno trošku namítnout paraleru s argumenty na trest smrti. O vině trestu rozhoduje soud. Ten, pro koho si jde zásahovka, svoje podle práva dostane a to způsobem, právem předurčeným. Jak může ten, kdo si pro něj jde, znát případ, který se x měsíců třeba vyšeštřuje a x let třeba soudí? Příklad: křivé obvinění z násilného činu (pro vyšší emoce vůči subtilní ženě), podezřelý 2 metrový chlap s legálně drženou střelnou zbraní... Nelze odhlédnout ani od skutečných pachatelů, kteří když dostanou nadílku, později za několik let, budou třeba se zbraní a proti nim policista , který neví jakou nadílku on tehdy dostal. Pachatel sipamatuje, dílem z nenávisti, dílem z obavy z další nadílky pak bude "bojovat" okamžitou střelbou. Spirála násilí se roztáčí, blížíme se pak Americe... A jestli s ebojí či nikoliv, to je otázka pro psychology a další specialisty a taky na podstatu toho, proč se pášou trestné činy. Vliv výchovy, prostředí, možností toho člověka ve společnosti... Zcela jiná problematika. Závěrem: zásahovka má chlapíka přivést, né přinést. Paradox: zásahovka pacifikuje nebezpečného pachatele a tento je pak v místnosti se dvěma (někdy jedním) policisty, na stole spousta věcí, použitelných jako zbraň, v šuplíku policisty odložená CZ... BROKOVÉ NÁBOJE A HAVÁRIE: zajímavá zkušenost pro pistoli, broky používám v ráži .45, kde je jiná konstrukce toho náboje a v ráži .38 Spec., kde se toto zřejmě nestane. TASERY: zcela souhlasím , viděl jsem i záběry použití v čr na podezřelého ze dvou vražd, vyhrožujícího sebevraždou s nožem u krku, když ho dostihli v polích, po použití věc vyřešena s účinností řešení nade všechna jiná. PEPŘ A TEL. OB: výborná kombinace. Tuším ASP (USA) vyrábí i tel. ob. s integrovaným pepřovým sprejem. LUKAS: spolehlivost broky, subsonic nižší: připouštím, že může být spolehlivost nižší, na druhou stranu svého času jsem chodil střílet často a mám známé, co ještě častěji a dodnes a konkrétně se subsoniky žádné potíže nikdy nebyly. Otázkou zase typ zbraně. K té spolehlivosti nade vše: třeba si uvědomit, že je nutné vyvážit několik hledisek , k té spolehlivosti pak taktéž i účinnost a riziko odrazu. Mimochodem: STŘELIVO S EXPANZNÍ STŘELOU JE TAKTÉŽ Z VÝČTU TĚCH, KTERÉ JSOU OBECNĚ VÍCE NÁCHYLNÉ K ZÁVADĚ OPROTI CELOPLÁŠTI- STANDARDNÍ STŘELE. Souhlasím , že co je vhodné pro civilistu, nemusí být vhodné pro policii. Každé užití má svoje specifika a každá věc je pro svůj účel stvořena. Souhlasím s tím, že většina konfliktu je do 7 m, spíše méně. Na druhou stranu, jak často se střílí tak, že by ten druhý střelbu opětoval? Z policejní praxe si vybuvuji z médií snad 3 případy včetně toho, že jeden z nich střelbu započal podezřelý a tuším ji i ukončil odstřelením si hlavy. Broky samozřejmě zřejmě nejsou vhodné k naplnění pro celý zásobník, já sám výhodu spatřuji pouze pro užití pro první výstřel a především pro revolver. Představa střelby s tímto na vozidlo je samozřejmě zcela nesmyslná. Pakliže je takové střelivo v náb. komoře, lze jednoduše v případě konfliktu vyšší úrovně natáhnout závěr a přebít, otázkou je ne/možnost nošení náboje v náb. komoře. TASER A použití přes sklo atd. Je jasné , že vše má svoje předurčené užití. Střelba s taserem do vozidla je nesmysl, stejně jako je nesmysl střelba z jednoho metru na disky kol, ráží 9mmLuger, ať je střela jakákoliv. V této souvislosti jsem zanamenal info o nové střele, která se při nárazu na pevnou překážku rozpadne v prach. Taktéž alternativa s plusy i minusy... Rozhodně jsem taser ani vteřinou nepovažoval za náhradu zbraně. To by pak policie byla poněkud nerespoktovaná, ba dokonce až směšná, z některých pohledů některých osob. K ROZBITÍ SKLA AUTOMOBILU: nedovedu si představit, že bych osobně takto pěstí činil, každopádně si to musím vyzkoušet ať vím, o čem je řeč. Rozhodně jsem však neměl na mysli to, že by policista rozbíjel sklo pěstí :o) SPREJ S INJEKTÁŽÍ: zaznamenal jsem náhodně už asi snad před deseti lety na zahraničních serverech , zkusím nyní cíleně dohledat a dát sem odkaz. Nouzově lze odchýlit vrchní část dveří auta a vytvořenou mezerou užít standard sprej, nebo mě napadá využít "vzduchotechniky" vozu a stříkat do prostoru motoru. Pro pozdější kritiky uvádím, že je to úvaha ad absurdum, nicméně by to alespoň teoriticky mohlo stát když za nic, pak alespoň za vyzkoušení... Jako zajímavost je pak už na trhu ČR pepřový sprej se spouštěčem, který funguje tak, že po stisku se uzamkne a po odhození sprej stále stříká v oblasti 360 stupňů - pepřový granát. Ideální vyklízeč uzavřených prostor. Oproti výrobkům ZEVETY nehrozí samozřejmě požár, funguje to na mechanickém principu. DEFORMACE STŘELIVA, O NĚMŽ JE V ČLÁNKU ŘEČ: STŘELA DRÁPKY A NI Z TOHO NEMÁ V OKAMŽIKU, KDY JE NEVYSTŘELENÁ, PO ZÁSAHU JDE PAK O PŘEDMĚT, ZPŮSOBILÝ I PŘI MANIPULACI KE ZRANĚNÍ MANIPULUJÍCÍ OSOBY, OBDOBNĚ JAKO PŘI MANIPULACI S NOŽEM - ŘÍZNUTÍ, ŠKRÁBNUTÍ, VBODNUTÍ. POKUD STOP EFEKT ZPŮSOBUJE ZVĚTŠENÝ PRŮMĚR, PROČ JE STŘELA S EXPANZNÍ STŘELOU 9MM LUGER ÚČINNĚJŠÍ, NEŽ STŘELA .45 ACP CELOPLÁŠŤ ? PRŮMĚR STEJNÝ... Musel - li bych si už vybrat, raději se nechám střelit 45 ACP celopláštěm, než na stejné místo 9mm Luger s exp. střelou...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:28:17 26. 01. 2010
Chip.jpg
O bramborách nic nevím, nejsem zahrádkář:-) Ale v zásadě je to tak, myslím s těmi co si stěžují.:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 16:46:24 26. 01. 2010
Lukas Heinz.jpg
re 879879 Pane kolego rád bych upozornil že některé vaše domněnky jsou chybné. 1. Policie ČR nemůže používat brokové střelivo ani munici Subsonic. a to z těchto důvodu. Spolehlivost munice s hromadnou střelou, stejně jako se střelou se sníženou prachovou nální (subsonic) je diskutabilní a je prokázáno, že jejich spolehlivost je nižší než u standardní munice. Policie Čr si nemůže dovolit používat střelivo s menší spolehlivostí To že nosíte v osobní zbrani brokovou munici nebo podzvukovou munici není důkazem toho, že taková munice je vhodná pro policejní použití. Brokové náboje jsou pro policejní použití nevhodné. jejich učinnost na tělo je omezená a s větší vzdáleností se uplně ztrácí. Většina ozbrojených konfliktu probíhá na velmi krátkou vzdálenost od 0,5 až po 7 m. Mám ovšem osobně vyzkoušeno, že brokoý náboj ráže 9 x 19 se na vzdálenost 4 m už jen neškodně rozprskne na kožené bundě. Policie Čr použivá zbraň i při zastavování vozidel a střelba brokovou municí na ujíždějící vozidlo by se spíš podobala pískování laku vozidla než pokusu o zastavení nebezpečného řidiče. Taser je poměrně drahá záležitost a rozhodně jej nelze použít skkrze zavřené okno vozidla. Taser je pouze omračující prostředek nikoliv náhrada zbraně. Rozhodně jej nelze použít ve všech připadech. Taser má jen jednu hlavici a lze jej použít jen v případě že utočník je jen jeden a nekrytý překážkou. Jsou další omezení v jeho použití. Znovu tedy opakuji, že nemůže jít o univerzální náhradu zbraně. Možná se někdy někomu podařilo rozbít aotosklo holou rukou při správně použité síle, uhlu úderu a podřebné záplavě adrenalinu. Jde ale o vijímečné situace. Z praxe vím, že rozbít okno u osobního vozu je sakratěžké i za použití teleskopického obušku. Ideálním nástrojem je pružinový důlčik nebo nouzové kladivko na autoskla. přikláněl bych se spíše k tomu aby při podobných akcích byli policisté vybavení spíše podobným nástrojem než aby do okna bušili pěstmi. Ještě jsem neslyšel o injekci s pepřovým sprejem, kterou by bylo možné dostat dráždivou náplň do vozu skrze zámky. Asi nějaká novinka kterou bych rád viděl. Střelivo s řízenou deformací nemá drápky, zoubky ani řezačky. Po zdeformováni střely se střela deformuje podle prolisů na jejím těle. Stop efekt způsobuje a zvýšenou učinnost zpusobuje zvětšený průměr střely.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 16:16:46 26. 01. 2010
Lukas Heinz.jpg
re SEK 1.) Údaje a data munice jsou opsane z krabičky, kterou jsem nafasoval. Vaš předpoklad, že Policie ČR používá komerčně vyráběnou munici je mylný. Policisté fasují náboje se střelou TFMJ o váze 9 g na jejimž obalu je nápis POLICE. 2. Souhlasím s vámi, že je u výpočtu chyba v desetiné čárce. Co nejdříve chybu napravím. O to víc je zarážející, že při vysledné ceně přezbrojení na střelivo s řízenou deformací, kdy by byla tedy cena 9,2 mil korun nikoliv 92 mil korun, ještě k tomuto přezbrojení nedošlo. S komerčními cenami jsem kalkuloval zcela úmyslně. Je zřejmé, že výrobce nezveřejní zvýhodněnou cenu pro ozbrojenou složku. Nechtěl jsem, abych byl obviňován ze spekulace, proto jsem počítal s komerčními cemnami. Na to, že cena pro POlicii ČR by byla daleko nižší jsem v článku upozornil. 3.§ 56 odst. 4 zák. č. 273/2008 Sb. "Při použití zbraně je policista povinen dbát nutné opatrnosti, zejména neohrozit život jiných osob a co nejvíce šetřit život osoby, proti níž zákrok směřuje“. Ano tento paragraf je diskriminující a přiliš se nezabývá co s životem a zdravím samotného policisty. Tvrdíte, že je s dílny SNB. Ano skutečně tak vypadá, nicméně zákon je z roku 2008 a platný od 1.1.2009. Jde tedy o normu, kterou se musí policisté řídit. 4. Máte opět pravdu, že výcvik řadových policistů v naší zemi stačí pouze na to, aby se policista naučil manipulovat se zbraní. Zavedení střeliva s řízenou deformací by mělo jít ruku v ruce s výcvikem. Ovšem v mnoha případech sami policisté výcvik považují za něco zbytečného a zbraň za těžítko, které je nutné mít na služebním opasku. V současné době připravuji článek o výcviku policistů v ČR, který bude navazovat na článek o munici. Tady jsem nucen poradit se s Instruktory a výcvikáři Policie ČR, protože nejsem vševědoucí, nemám kliče od všech dveří a neznám piny všech mobilních telefonu. Ale znovu podotýkám, že máte pravud, že učinnost munice a výcvik by měl jít ruku v ruce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu R489 11:02:56 25. 01. 2010
default.png
Hmm Hele Chipe si v pořádku a brambory máš v řádku?Jak by zásahovka poznala ty "individuální vyjímky" aby jim nenaložila?Nebo by to bylo když se kácí les lítají třísky?A kdo si stěžuje tak dostal málo?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 15:55:32 24. 01. 2010
Chip.jpg
Je to trošku mimo zdejší diskuzi, ale uvést to musím. Jde prostě o věčný spor voják x civilista nebo policista x civilista. Já si prostě myslím, že KAŽDÝ koho sbírá zásahová jednotka, mimo velmi řídké individuální vyjímky, má dostat. Oni se nám ti Páni pachatele nebojí trestů, zákonů, soudu, ničeho. Proč by měl mít taky trest odnětí svobody nějaký účinek např. na 14x soudně trestaného lumpa? On prostě ví do čeho jde.:-) Ale když při zatýkačce dostane tak, že se pos. a poch. tak se v něm maličko změní. Na druhou stranu, je to protizákonné a lidem se to nelíbí, chápu. Ale stejně si myslím svoje... Brokové náboje do krátké zbraně jsem taky používal. Ale jen do okamžiku, kdy se mi při nabíjení odtrhla ta plastová čepička nahoře a všechny bročky se mi vsypaly do spoušťového mechanismu = zbraň okamžitě nefunkční, kompletní rozebrání spoušťového mechanismu a vyčištění. Od té doby, děkuji nechci. Tasery: fantastická věc, zatím se nepočítá s nákupem pro běžné policisty a díky masivní medializaci kdo ví, jestli někdy budou. Pepřové spreje: fantastická věc, je v běhu výcvikový systém založený z 80% naspreji a teleskopickém obušku. Který ale zatím taky nakoupen není:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio