Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Munice pro Policii ČR v souvislostech (REDAKCE)

Munice pro Policii ČR v souvislostech

Foto: Střela po řízené deformaci
Smrt kriminalisty Lukáše M. rozvířila debatu o vhodnosti policejního střeliva pro použití v zastavěné aglomeraci, resp. vhodnosti celoplášťového střeliva pro policejní účely vůbec. Pokud se totiž ukáže, že Lukáš byl zasažen odraženou střelou ze zbraně svého kolegy, budou se muset zúčastnění policisté zodpovídat. Už teď musí tito policisté žít s vědomím, že možná zavinili smrt svého kolegy.
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 02. 10. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu 879879 12:25:02 24. 01. 2010
default.png
reakce na CHIPa, 23:08:35 22. 01. 2010 Těmi drápky míním tvar střely po průchodu cílem (tkání), a jde o ony "hroty" po obvodu střely, jak jsou pěkně vidět i na fotce v úvodu článku. Pokud dobře počítám, je jich 6 a každý z nich "odvede" svoji práci na tkání, kterou prochází. ************ Já viděl několik takovýchto střel a všechny nějakou formu těch drápků měly :o(( - viz. taktéž foto v úvodu článku. ************ Náboje se střelou 9mm LUger Subsonic používám pro nošení k obraně a jeví se mi pro tuto ráží z dov. výr. prov. jako nejvhodnější, spolu s náboji s hromadnou střelou (brokový), který je značně podceňovaný, ovšem má nesporné výhody (průbojnost nízká, krátký účinný dostřel, částečně eliminuje případnou chybu střelce v zamíření, značný zastavovací účinek - přitom nikoliv nutně smrtící, nižší ohrožení okolí). Subsonic pak je zřejmě v průbojnosti "slabší" a to již podle tvaru střely , rychlosti (300m/S vs. 350m/s a více), energie (cca 400 J proti 550 J a více u jiných 9mmLuger) a podle mě se bude i méně odrážet z uvedených důvodů.************ Souhlasím, že v řadě případů je třeba jinou osobu zastavit s co nejvyšší účinností, otázkou je existence takové situace pro uvedenou potřebu. V řadě případů se podle mě střílí zbytečně a mělo by se k tomuto oprávněno přistupovat zodpovědněji ve smyslu prostředku ultima ratio. Toto pak lze samozřejmě úspěšně vyvážit i z pohledu potřeby účinného zastavení v tom směru, že namísto zbraně lze použít TASER (fungující okamžitě), nebo pepřový sprej (fungující okamžitě), přičemž jde o sílu, která jak uvedeno je účinná prakticky ihned, bez vážných následků, ba dokonce je účinnější než střelba v tom směru, že zneškodní cíl ihned, naproti střela, která člověka zabije, ale dotyčný si toho dosud není vědom a má x sekund až minut zbytku života. Např. v USA jsou v rpodeji spreje k obraně před medvědy, 100% účinkující, oproti třeba i střelivu 44 Mag., které sice medvěda usmrtí, ale nikoliv ihned a ten si tak samozřejmě svoje účty se střelcem vyřídí. Jako zajímavou věc vnímám i vystřelovací sítě, v zahraničí v ceně do 10.000,- Kč v přepočtu. Otázkou druhou je dostupnost těchto rpostředků pro běžné policisty. Nelze taktéž při volbě prostředku zastavení odhlédnout od toho, že pachatel může mít neprůstřelnou vestu a pak samozřejmě se střílí a střílí a ono nic. Přitom sprej věc řeší, síť podle okolnosti případu. ************ Problém proto trošku vidím v myšlení policie, která jako reakci na nebezpečného pachatele pomýšlí na užití střelné zbraně, jak je i z reakce CHIPa odvoditelné, přitom existují alternativy jak jsem naznačil, podle mě z hlediska potřeby účinku srovnatelné až lepší, nadto bez zásadních následků. ************ K rozbití okénka musím konstatovat, že zkušennosti s tímto nemám, leč je to zajímavá insirace k vyzkoušení (navštívím vrakoviště), vybavují se mi však 2 případy z černé kroniky, kdy došlo k situačnímu konfliktu mezi motoristy a ten co převzal iniciativu tak poté, kdy se druhý uzamknul ve voze, rozbil boční okénko pěstí a v úderech pokračoval i vůči řidiči. V jednom případě takto dotyčný měl zaútočit i vůči ženě. ************ K těm jehlám, co je " má u sebe každý" snad jen tolik, že vnímám jako systémovou chybu to, že policie se nepoohlíží po technologických možnostech a nabídce současnosti a tudíž se v situacích řešitelných mírnými prostředky, "musí" střílet. Vybavení tedy na h.... Vybavilo se mi nyní i zajímavé zařízení k zablokování vozidla, jednoduchá věc s hřeby, přiložitelná ke kolu vozidla. Tímto pak navážu na to, že policista není automechanik či truhlář a reaguje ve vteřinách. Policista PRÁVĚ že není mechanik či truhlář, musí být o to více zodpovědnější a tím i předvídavější a podle mě, pokud si věc byť připraví v podobě byť i jednoduchého, ale funkčního plánu, nemusí pak improvizovat a rozhodovat se ve zlomcích vteřin. Jestli ten dotyčný v tomto případu byl osoba hledaná, feťák, vyplývá jaksi již z této podstaty jeho charakteristiky, že se bude snažit uprchnout. A spoléhat na to, že takovýto člověk v postavení řidiče jednoduše zastaví, je až možná dětsky naivní. Musím taktéž reagovat na názor "Mimochodem, ozvalo se někdy v televizi, že kdyby ten drban v klidu zastavil a i s těmi vykutálenými přítelíčky vylezl z vozidla, nikomu by se nic nestalo? Já to neslyšel...". Je to samozřejmě jeden moment zachycení podstaty, kterému však cosi předchází. A to je to , že ti policisté měli výhodu prvotní volby místa, okamžiku a způsobu zákroku. Ten drban jen reagoval. A oni mu jeho volbu umožnili, nechali ho nasednout na místo řidiče. Pokud by tam např. sednul a již neodjel, byl by v podstatě v pěkné pasti. Které bylo možno využít. Ve svůj prospěch. Takt06 jinak řečeno, KDYBY se lépe připravili, ...***********Podstatu tragédie já zde vidím v nedokonalé přípravě. ***********. Nebo je možno jít ještě dále a spekulovat nad kdyby v podobě lepší (jiné) práce lidí, kteří se podíleli na cestě toho hledaného k tomu stavu, že se stal hledaným. Podle mě, je - li vazba někde důvodná, je to právě u feťáků, protože to jsou v podstatě lidi, kteří o sobě legitimně nrozhodují, rozhoduje chemie. A vazba jim v jejich návyku může alespoň částečně pomoci, míněno v pozitivním smyslu z hlediska jejich závislosti. *********** V krajních případech jak je zmíněn případ sanitky a agresivního opilce - feťáka, pak musím zcela souhlasit s tím, že zkrátka je třeba přitvrdit. Na druhou stranu musím říci, že v řadě případů je prostředek síly volen neúměrně tam, kde té krajnosti není třeba, viz. různá videa zatýkáni na tn.cz, kde se obzvláště vyjímá jeden, kdy je záběr na pachatele, který jde v podstatě v klidu k zemi - sám - a další záběr na jeho obličej, který by mohl dobře ilustrovat s nadsázkou střet s vlakem. . . Následuje záběr na zatýkající, vzbuzující oprávněný respekt již pro možnosti lidské muskulatury, umocněný dále množstvím, kuklami a zbraněmi. Můj pocit z řady takových zákroků je takový, že je ulice v podstatě využita jako tělocvična a zadržovaná osoba pak je využita jako figurant - nevolník, na kterého se nemusí příliš hledět.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 23:08:35 22. 01. 2010
Chip.jpg
Těmi drápky je myšleno předtvarování povrchu pláště pro snadnější deformaci? Jsou to jen prolisy pro snadnější deformaci pláště.Viděl jsem dost těchto střel po zásahu cíle(např. čtvrtky prasete z kafilérie, ne človíčka) a opravdu se tvarují jen do hříbku.Žádné "drápky" z nich nevyčnívají, skutečně je to tak:-) Devítigramová střela SB,semiwadcutter je dobrá, má vyšší energii než 7.5 gramová, ale průbojnost o moc menší není, odrazivost je venkoncem stejná. Rozhodně se nejedná o moderní střelu s řízenou ranivostí. Její hlavní výhoda je v tom , že je subsonická, při letu nevydává sonický třesk, takže se dá dobře utlumit ve zbraních vybavených tlumičem. Proto je rychlost střely nahrazena její hmotností. Policista musí být vybaven takovou municí, která co NEJSPOLEHLIVĚJI zastaví útočníka a zároveň má i minimální průbojnost a odrazivost. Záměrně nepíši spolehlivě zastaví, protože naprostá jistota zastavení neexistuje. Jsou mezi námi osoby, které zastaví jedině tarasnice a na krátkou dobu "rozchodí" i průstřel srdeční chlopně. Pokud ůtočník nepadne po prvním dvoustřelu, je policista nucen střelbu opakovat v daleko větším časovém pressu a tím pádem se zvyšuje i riziko ohrožení okolí a nezúčastněných osob. Mimochodem, život a zdraví nezúčastněných osob a policisty řadím asi tak 2596 x výše, než život osoby proti které použiji zbraň. To myslím potvrdí každý četník. Co se týká provedení samotného zákroku, nehodlám ho rozebírat ač mám o něm celkem dost informací. Věřte, nešlo o jednoduchý zásah. Jenom k doporučenému řešení. Rozbít boční okno vozidla dá docela prácí, obzvlášť pokud jste to nikdy netrénoval a nejste vybaven alespoň teleskopickým obuškem, (který jak víme, běžní policisté nosit nemohou. K výše uvedené jehle...co na to říci, každý policista nosí u sebe dvě až tři:-) Na závěr. Policista není automechanik, nebo truhlář, který si napřed v klidu "u kafíčka" rozmyslí pracovní postup. Jednáte v ohrožení zdraví nebo života a na rozhodnutí máte maximálně několik sekund. Výcvik a vybavení běžných policistů stojí s odpuštěním za h...(dělám dlouhá léta instruktora služební přípravy a stojím si za tím) Takže výsledky nejsou vždy ideální. Mimochodem, ozvalo se někdy v televizi, že kdyby ten drban v klidu zastavil a i s těmi vykutálenými přítelíčky vylezl z vozidla, nikomu by se nic nestalo? Já to neslyšel... Poslední položka,Ty nešťastné páky.Je to tak. Lidsky se to dělat nedá. Je zapotřebí maximální dynamika a nasazení páky na hranici prasknutí kosti. Alespoň u aktivního odporu. Jinak to nefunguje obzvláště u osob pod vlivem narkotik. A je jasné, že případným divákům se to nelíbí. Zažil to snad každý policista. Opilec napadne posádku sanitky, zkope záchranáře a zlomí mu nos. Policista ho pak zpacifikuje, drží ho v páce a druhý mu přikládá pouta. Kolemjdoucí vidí jen jak "cajti trápí spoluobčana." Krvácejícího saniťáka už nevidí, neboť ho jeho kolega ošetřuje v sanitce. A hned je zlá policie. Zažil jsem to nejednou...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu 879879 23:59:22 21. 01. 2010
default.png
Reakce na CHIpa 22:11:51 18. 01. 2010 příspěvek má několik částí: 1. terminus technikus - střelný kanál. ANo, souhloasím, že střela se deformuje do tvaru v kterém je schopna předat maximum energie cíli. Nesouhlasím s tím, že se "Nevytváří se na ní žádné drápy co řežou a trhají". Kdo se na tuto střelu podívá, na první pohled zaujmou ony tvary, které nazývám drápy a které se tak i chovají. Řežou a trhají a právě tímto předávají cíli maximum energie na jedné straně, na druhé však způsobují vážnější zranění vytvořením střelného kanálu (jako každá střela), který je však značně širší právě pro zvětšený průměr střely a který navíc tkáň trhá - řeže oněmy "drápy". Domnívám se , že použití této munice mimo ty zcela nejkrajnější případy je zcela neodůvodnitelné pro svoje devastující účinky a na problematiku je třeba nahlédnout iz pohledu, kdy se cizí osoba zbraně zmocní a užije ji proti svému pánečkovi. Kdo by chtěl takový zásah inkasovat? ? 2.expanzní náboje firmy MEN: zajímavá informace, o co se jedná a jak se to projevuje? 3. " umět si představit provedení zákroku a skutečně ho uskutečnit, je kapánek rozdíl. Stalo se co se stalo a je to smutné pro všechny. Zastavit jedoucí vozidlo a vytáhnout z něj několik osob, může být obtížné i pro ZJ, při vší její sehranosti vycvičenosti a vybavení": jako teoretik si to dovedu představit laicky provedeno například tak, že se použije prostředek k vyklizení automobilu, pepřový sprej rozbitým okénkem nebo zavedený do prostoru automobilu speciálním systémem výrobce - jakoby jehlou. V daný okamžik nikdo uvnitř nevidí a je tak zcela bezbranný. 4. ... vytáhnout..."Natož pro nesehranou skupinu kluků z kriminálky a MO": tahat z auta se měla osoba hledaná a pokud toho zasahující nebyli schopni, neměli se do toho tímto způsobem pouštět. To je potom něco podobného, jako pustit řezníka na operační sál. Zkrátka k tomu nemá kvalifikaci, tak to nemá dělat. A pokud to uděláa udelá to špatně, přijde trest. A pokud jde o střelbu a smrt, přitom o střelbu policistou, který je cvičený, ovládá zbraně, má jít vzorem atd., nevidím za sebe prostor pro podmíněný trest. 5. ..."když vše co o zákroku vím, pochází z televize, je přinejmenším nepředloženost": tak sice o tom vím jen z televoze atd, což připouštím, na druhou stranu mě to zaujalo a vyhledal jsem k tématu maximum dostupných info z několika zdrojů včetně animace rekonstrukce. Pokud věc zjednoduším a tím se pro sebe doberu její podstaty, tak namísto, aby někdo ty lidi začal tahat ven, se začalo střílet stylem "každý sám za sebe". Napadá mě v té souvislosti úvaha o vnitřním stavu, ve kterém se zřejmě zasahující nacházejí,který je zřejmě vede k neúměrnému chování, projevujícímu se vysokou agresivitou. Zde si připomínám několik policistů, kteří tahali z auta myslím feťáka, co jel jako magor, kdy se jich x do auta dobývá s maximálním úsílým, značnou agresivitou, přičemž jeden z nich skáče po předním skle s nabitou pistolí (co kdyby uklouznul...?) a pak jeden z policistů zkusí v podstatě klidně a racionálně otevřít zadní dveře - a ono to jde - a chlap je venku. Pak si i vybavuji jiné, značně agresivní scény včetně vylamování rukou na hranici kloubních schopností versus proti tomu paradoxně zásah proti jakémusí skinovi, který je z auta zasahovkou v podstatě volně nenásilně doprovozen zlehka k zemi, kde mu jsou nasazena pouta. Copak to nejde udělat lidsky ve všech případech? ? Nevěřím, že každý se chce s takovou evidentní převahou prát.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 23:05:28 18. 01. 2010
Chip.jpg
Ono je to z části i tím, že CZety mají hodně těsně vystruženou nábojovou komoru. Je to sice dobré pro přesnost, ale hrozí pak větší riziko zachycení náboje v nábojové komoře. Svezly se s tím i Glocky a všechny další pistole ráže 9 mm Luger.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FLORENT 22:46:37 18. 01. 2010
default.png
... Svete div se, my jsme naboje s rizenou deformaci dokonce pred cca rokem i nafasovali. Jednoho krasneho rana prisel totiz dozorci a sebral mi veskerou munici. Tak jsem si rikal: A je to tady, vezou me do blazince...:D Nicmene misto toho jsem za chvili dostal krasne nove strelivo s dutymi spickami. Za mesic prisel dozorci znova, opet mi sebral munici a vratil mi opet moji starou. Ze pry se to v kompaktech zasekava...:D Takze dokud u policie nakupuji strelivo experti, kteri nedokazou ani vybrat vhodny typ a ozkouset ho poradne, nez ho vypusti mezi kolegy na ulici, neni se cemu divit... No comment...:-/

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:11:51 18. 01. 2010
Chip.jpg
Drápy co řežou a trhají. Tak to je terminus technicus jak bejk!:-))) Učinnost střely je dána a)její rychlostí a hmotností b) schopností střely předat energii cíli. A to je právě výhoda střel s řízenou ranivostí.Základní rozdíl je v tom, že se střela deformuje do tvaru v kterém je schopna předat maximum energie cíli. Nevytváří se na ní žádné drápy co řežou a trhají. To tyto střely neumí, respektive to vlastně umí všechny střely. (Vždyť co jiného je, při troše dobré vůle, střelný kanál?:-) Mimochodem, už nějakou dobu (odhaduji měsíc a půl)je vydán zákaz používat v krátkých zbraních expanzní náboje firmy MEN. (jsou to ty s červenou, nebo žlutou čepičkou na střele.) Smějí se používat pouze v MP 5. Prý snad docházelo k problémům při vybíjení compactů. Mimochodem, umět si představit provedení zákroku a skutečně ho uskutečnit, je kapánek rozdíl. Stalo se co se stalo a je to smutné pro všechny. Zastavit jedoucí vozidlo a vytáhnout z něj několik osob, může být obtížné i pro ZJ, při vší její sehranosti vycvičenosti a vybavení. Natož pro nesehranou skupinu kluků z kriminálky a MO. Házet tady tresty odnětí svobody, když vše co o zákroku vím, pochází z televize, je přinejmenším nepředloženost.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu 879879 20:53:40 18. 01. 2010
default.png
!!! 1. článek reaguje na střelbu se smrtí jednoho ze střelců. Příčinu následku pak autor v podstatě zavdává "špatnému" střelivu a propaguje střelivo se střelou expanzní. Příčinu neštěstí nevidím v tomto důvodu a článek pak měl být spíše o účinku střeliva na cíl, ani by byl spojován s touto událostí, kde souvislost s ní je dosti slabá. 2. u střelby došlo ke střetu dvou světů. a jsou dva mrtví. je to teagédie pro spoustu lidí a její příčinu vidím nikoliv ve střelivu, ale v nevhodně zvolené taktice. Zákrok nepřipravený, následná reakce na útěk stresově unáhlená a neadekvátní. 3. dost mě děsí již sama skutečnost, jak málo stačí jako příčina k zavdání ke střelbě. Střelba by měla být až krajním prostředkem a sice jsem na místě nebyl, ale dovedu si představit zastavení auta/pacifikaci osoby zcela jinak. Ono i kdyby stíhaný unikl, nešlo o vraha , kterého je třeba zadržet za každou cenu a pro kterého si nelze dojít později. Ono to, co mezitím vyvede by zřejmě nebylo horší, než co se stalo na místě. 4. střílející budou prošetřeni a věřím, že jejich aktivita bude po zásluze ohodnocena. Můj názor je (při tom málu informacích co mám z TV), že zaslouží uznání vinnými. A nepodmíněné tresty. 5. autor propaguje střelivo, které při průchodu tkání vytváří "drápy", které "řežou a trhají" vše, co jim stojí v cestě. Proto zůstávájí v cíli, o cíl se v podstatě zbržďují až k zastavení se. Nejde o střelivo, které je konstruováno k tomu, aby se neodráželo, ale k co nejrychlejšímu zastavení živé síly, ve smyslu ukončení jakékoliv její aktivity v daný okamžik. Pokud autor hodlá propagovat střelivo , které se neodráží, měl by se zaměřit právě tímto směrem , tedy na střelivo k tomuto konstruované. Chce li autor propagovat výrok trestu smrti z rukou policisty na ulici, pak podle mě správně prosazuje střelivo, které je mu tolik sympatické. 6. pokud jde o střelivo 9mmLubeg FMJ 7,5 g, k tomuto musím podotknout, že jej považuji vhodné možná tak pro tréning, nikoliv k čemukoliv jinému. Pro potřeby obrany a služby (včetně ohledu na nižší riziko odrazu), považuji vhodnější střelivo téhož výrobce, SaB, 9mmLuger Subsonic, 9gramová střela. Má nižší rychlost, vyšší hmotnost střely , tvar střely méně pronikající a účinnější v cíli, nikoliv však vytvářející v ráně x řezně-tržných kanálů. Právě ta nižší rychlost a vyšší hmotnost zaručuje snížení rizika odrazu. Jinak pro zajímavost a úplnnost: jistý 100 kg vážící muž byl střelen 3 projektily 9mm Browning, všechny 3 prostřelily trup tohoto muže. Střelec následně ohodnocen 12 lety. Tedy: i toto "nevýkonné" střelivo "prochází" člověkem a pokračuje ve své dráze.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SEK 11:36:57 30. 12. 2009
default.png
Munice pro Policii ČR Článek se pro nezasvěcené jeví jako zdroj seriozních informací. Při podrobnějším náhledu však můžeme zjistit, že střelivo používané policií od Sellieru Bellot nemá například váhu 9 gramů a dále uvedené Vo a Eo. Výrobce nabízí střelivo se střelou FMJ pod označením SB 31045 o váze 7,5g, Vo= 390m/s, Eo=570 J; SB 31049 o váze 8 g, Vo = 360m/s, Eo = 518 J a takové střelivo převážně policie používá. Pokud se podrobněji podíváme na kalkulaci ceny střeliva FMJ a JHP tak zjistíme opět hrubá pochybení : střelivo FMJ stojí pro policii ( 47 000 policistů po 28 nábojích jak uvádí autor) prý 92 120 000Kč z toho vychází cena 1 náboje na 70 Kč a nikoliv 7 Kč jak autor uvádí. Cena pro velkoodběratele není 7 Kč, ale bude se pohybovat asi někde okolo 3,5 Kč. Potom vynaložené náklady se pohybují okolo 4 606 000 Kč. Pokud za JHP střelivo vezmeme například zastaralý náboj Winchester HP Silvertips tak jeho cena se pohybuje okolo 12 Kč za kus. Potom náklady vystoupí na částku okolo 15 792 000 Kč. Zde však je nutné započítat doporučenou obměnu střeliva po 5. letech což jsou opět další vícenáklady a ne nepodstatné, protože na tento materiál by policie vydala ročně 2 237 200 Kč navíc. Výrok o nižší odrazivosti střeliva JHP je opět zkreslující. Pokud střela FMJ narazí na tvrdý materiál tak díky malé síle pláště má větší pravděpodobnost se po nárazu fragmentovat a snižovat možnost dalšího letu než u střel JHP, kde je používán zpravidla silnější materiál pláště. Formulku ze zákona o Policie ČR § 56 odst. 4 zák. č. 273/2008 Sb. „Při použití zbraně je policista povinen dbát nutné opatrnosti, zejména neohrozit život jiných osob a co nejvíce šetřit život osoby, proti níž zákrok směřuje“. Zde je jasné že život či zdraví policisty je poněkud bezcenný artikl pro naše zákonodárce a obdobně se tak staví k zdraví jiných osob. Tento právní fragment byl opsán z normativu týkajícího se tehdy SNB, kde cena zdraví za Socializmu nebyla tak hodnocena oproti současnosti, kde zdraví člověka na trhu práce hraje významnou roli. Pokud by se změnil náhled právní úpravou, tak by mohlo dojít i k tlaku na používání odpovídajícího střeliva. Tomuto normativu však stále odpovídá střelivo FMJ. Pokud se podíváme do USA tak zde došlo k několika cyklickým změnám obměny účinného a nevýkonného střeliva, které zapříčinila celá řada excesů při zákroku. K ustálení stavu došlo až po zkvalitnění střeleckého výcviku. Pokud budeme vyžadovat kvalitní střelivo musíme i zkvalitnit výcvik. Jedině pak můžeme minimalizovat rizika spojená s postřelením vlastního policisty či jiné osoby. To však zatím nenastává neboť klesá i počet střeliva na rok pro výcvik policisty. Zmiňovaná chyba zabitím údajně odraženou střelou policisty může být hodnocena jako chyba způsobená nedostatečným výcvikem. Kdo učí policisty střelbě v sestavě, jak se mají za takové situace rozmísťovat? Zcela je ignorován rozbor zákroků a tím vazba na výcvik a materiální zajištění. Tento mechanizmus by nemalou měrou přispěl k zvýšení úspěšnosti zákroku a snížil by rizika ohrožení životů a zdraví všech zúčastněných při zákroku. Analytici však musí být skuteční odborníci znalí problematiky. To se samozřejmě musí promítnout i do nárůstu prestiže policistů bez potřeby hesel dneška: „ POMÁHAT A CHRÁNIT“!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MUADDIB 11:39:50 10. 11. 2009
default.png
Střely JHP Je jen smutné, že do nebe vychvalovaná (podle mně oprávněně)JHP munice, která je prostě lepší a lidštější než FMJ může sloužit pouze v policii a běžní držitelé ZP ji pro obranu používat nemohou... není to škoda?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HEXAGONAL 09:23:44 23. 10. 2009
default.png
čištění Rovněž čistím tak, že zbraň je téměř suchá. Rozhodně vývrt. Stykové plochy hlavně a závěru velmi jemně, téměř neznatelně máznu, vodící drážky pak o něco více. Nicméně neexistuje, aby byla zbraň mastná.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio