Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Munice pro Policii ČR v souvislostech (REDAKCE)

Munice pro Policii ČR v souvislostech

Foto: Střela po řízené deformaci
Smrt kriminalisty Lukáše M. rozvířila debatu o vhodnosti policejního střeliva pro použití v zastavěné aglomeraci, resp. vhodnosti celoplášťového střeliva pro policejní účely vůbec. Pokud se totiž ukáže, že Lukáš byl zasažen odraženou střelou ze zbraně svého kolegy, budou se muset zúčastnění policisté zodpovídat. Už teď musí tito policisté žít s vědomím, že možná zavinili smrt svého kolegy.
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 02. 10. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MALEJ 19:58:08 07. 10. 2009
default.png
:to Serzha tak to vim lepsi, nez Desert, vemes klasickou dvojku a u predpazbi uriznes laufy, oba a pak tam nacpes do jedny hlavne jemny a do druhy hruby broky (pripadne kuli) a upravis tak aby to dalo oba laufy naraz, staveci ucinek zarucen :-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOUDA 18:35:21 07. 10. 2009
Jouda.jpg
to Serzha nepochybujeme o zastavovacím učinku .50AE, ale tahat s sebou takovej kanón, nevím nevím aby to ty opasky vydržely :-D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MALEJ 15:59:28 07. 10. 2009
default.png
lepsi munice zcela souhlasím s článkem, potřebujeme munici s lepším stavěcím účinkem co zraní jen útočníka a ne že kulka prostřelí pachatele a po odrazu sundá někoho kolem. Cca před 3/4 rokem jsem musel zbrań použít proti psovi, jednoho člověka zabil a jednoho těžce zranil, společně s kolegou jsme do té potvory narvaly každej cca 10 ran a ono to s průstřely dál čelně beželo na nás, takže pokud se už někdo chyti za palici a do služebních zbraní dá slušné náboje bude to jen dobře, a na výcvik stačí to co tam máme dnes.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SERZHA 14:01:24 07. 10. 2009
default.png
změna Policie by měla nafasovat konečně pořádné zbraně a pořádnou munici :) co třeba Desert Eagle s municí .50AE :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu COMMODORE 19:27:11 06. 10. 2009
default.png
naboje jsou krasna vec, ale mozna by to chtelo malinko i zmenit pristup inspekce k pouziti zbrane a ne hned prijet na misto, 30x si nechat povypravet verzi, kterou obohati o svoji myslenkou a povazuji za vas vyrok a pokud se po 30te co to vypravite spletete byt v popisu mista, ihned zastrasovaci reci o zneuziti a neopravnenosti. Stacilo, pistole zustane v pouzdre na tu opravdu nejnutnejsi obranu VLASTNI popr. partakovy osoby...s tim, ze az ta situace nastane, tak stejne vim, ze bude lepsi jit do C, nez si opetovne vychutnavat inkvizitorsky spolek s krycim nazvem IMV. ... ale ok, pro neznechucene, nove naboje muzou byt zajimavym zpestrenim a vetsim klidem pri pripadnem pouziti zbrane.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MICHAL-318 18:42:00 06. 10. 2009
default.png
Jasně ideální by byly JHP, to nepopírám. Ty fotky jsou někde na netu, docela by mně to zajímalo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 18:16:26 06. 10. 2009
Lukas Heinz.jpg
re Michal 318 Michale viděl sem výsledky testu střelby poloplášťovou municí 9 mm Luger s komolým kuželem do balistické želatiny. Výsledky nic moc, nehledě na skutečnost, že se u některých střel odlomila část odhaleného jádra. Střela se deformuje tím víc čím větší část jádra je odhalená. Nejhuř dopadly oba polopláště Sellier a Bellot. Ohalena část jádra je u nich minimální. Docela slušně dopadly polopláště minučky federal u nichž témeř třetinu střely tvoří odhalené jádro. Ale pořád je tu nebezpečí fragmentace takové střely. Proč chtít nějakou pochybnou náhražku když můžeš mít to nejlepší za stejnou cenu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MICHAL-318 17:51:37 06. 10. 2009
default.png
Ideální vlastnosti střely JHP nepopírám, ale co se týče střel SP, tak třeba střela ve tvaru komolého kuželu nemusí být špatnou alternativou (je rychlá, tzn. vyšší energie, zároveň je lehká, takže v cíli rychle energii ztrácí)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 17:10:03 06. 10. 2009
Lukas Heinz.jpg
re vyjasnění Abych to vyjasnil než se do toho někdo zammotá. Střela FMJ (full metal jacket) a TFMJ (Total full metal jacket) jsou ve svých balistických vlastnostech naprosto stejné. Je TFMJ ma plášť i ve dnu střely.Oba typy jsou naprosto nevhodné pro policejní použití. TFMJ vznikl jen pro to, aby při vystřelu na střelnici nedocházelo k odpařování jedovatých částic olova vlivem horkých plynu působících na dno střely. Proto má TFMJ dno plášťované. Poloplášťová střela 9 mm Luger, tzn střela s olověným jádrem, které je na částečně odhalené na hrotu střely bez expanzní dutiny je pro policejní použití také nevhodná. Malokdo si uvědomuje, že u puškové střely tohoto typu, určené pro lov hraje velmi důležitou roli rychlost, dopadova energie, konstrukce a váha střely. Čím menší dopadová rychlost a energie, tím méně se střela deformuje. Nehledě na to, že mnoho puškových poloplášťových střel má dělené jádro či jiné úpravy, které nejsou navenek vidět, ale zlepšují její stop efekt a ranivost. Od střeliva pro lov se totiž takové vlastnosti očekávají. Střela v ráži 9 mm Luger poloplášťovém provedení se chová stejně jako celoplášťová střela. Má vysokou průbojnost, malý stop efekt a jen málo menší schopnost odrazu. zavedení takového střeliva by bylo tedy jen zbytečným mrháním peněz daňových poplatníků, neboť výsledený efekt by byl témeř totožný jako použítí celoplášťové střely. Idealní je moderní munice s řízenou deformací. Často jsem slyšel názor, že idealní pro osobní obranu je střelivo tovární značky Federal s děleným jádrem. V zádní části je olověné a v přední části je pryž, která se snadno deformuje, přičemž je toto všechno zapláš´továno tombakem do střely ve tvaru komolého kužela. Tato střela byla vyvinuta proti živé síle. tzn. na obranu proti člověku. Policista však musí někdy zasáhnout svůj cíl skrze sklo nebo jinou pevnou překážku, případně musí zastavit vozidlo prostřelením pneumatiky. Toto střelivo však nemá schopnost si zachovat dostatečnou průraznost při nárazu na sklo nebo pneumatiku. Jedná o špičkovou střelu s vinikajicími učinky při sebeobraně proti člověku, pro civilní použití v zemích kde jsou střely s expanzní dutinou zakázány. Idealníje náboj se střelou silvertip neboli HP (hollow point). Podobný vyrábí i česká munička Sellier a Bellot pod názvem 9mm Luger JHP. Je to střela s řízenou deformací. Má olověné jádro, plášť z tombaku. Hrot ma tvar komolého kužela v nemž je expanzní dutina. Na okrajích dutiny je plášť zeslaben prolisy. To zaručuje předem určený zpusob deformace střely. Tato střela má vysoký stop-efekt a minimalizuje možnost průchodu měkkou tkání. Přitom při nárazu na sklo nebo pneumatiku se nedeformuje, zachovává si tvar tímto a materiálem dobře proniká. Např. SRN používá policie střely s rízenou deformací u nichž je v expanzní dutině hrot z pevného plastu. Zlepšuje to balistické vlastnosti střely při střelbě na vzdálenoust nad 50 m. Tzn. při střelbě ze samopalu. Plastový hrot se při průchodu tkání zatlačí na dno expanzní dutiny. Střela je však podstatně prodraží. Výroba plastového hrotu je témeř stejně drahá jako střela samotná.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JIRKA-PCR 16:00:00 06. 10. 2009
default.png
jo, total, to je ono, není to můj denní chleba, tak zapomínám, to že celoplᡚt je odhalen zepředu je jasné, pokud vím tak myslivci je používají. já reagoval na příspěvek uživatele Střízlivej...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio