Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Kdo seje vítr, sklidí vychřici (REDAKCE)

Kdo seje vítr, sklidí vichřici
ilustrační
Foto: internet

Asi většina policistů, kteří sledují zpravodajství, viděla zákrok strážníků pražské městské policie v Praze na Andělu. V médiích se o tomto zákroku hovoří jako o nepřiměřeném, a to na základě tvrzení údajných odborníků a právních expertů. Protože náš právní systém je velmi ohebný, lze jeden skutek vykládat mnoha způsoby. Nemyslím tedy, že má cenu zatěžovat čtenáře dalšími právními polemikami. Těch bude kolem této události ještě dost. To o čem chci mluvit jsou možné příčiny a budoucí následky této a jiných podobných události.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 09. 10. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 06:35:50 28. 10. 2012
default.png
Ano, správně nazvané: zoufalá diskuse. Každý praktik ví o čem je řeč, ale objeví se nějaká propadlina velkýma okama psychotestů a chce měnit stovky let fungující věci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SCHIMANSKI 15:51:41 27. 10. 2012
Schimanski.jpg
V této zoufalé diskusi vyjadřuji svoje porozumění a souhlas s Hammerem. Troufám si tvrdit, že byl uhněten ze stejného těsta jako já.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 13:54:19 27. 10. 2012
default.png
No tak jestli ti to neušlo, jsem šest roků v céčku. Já jsem byl se svojí snahou něco dělat pro kolegy v otázkách čárek (řezal jsem docela chlasty) škodná, ale já to aspoň uznám. Ty jsi jediný spravedlivý. Ať ti to vydrží. Nemíním se s tebou bavit, odpověděl jsem ti přesně do tvého dopisu na všecko co šlo, takže soráč. Jména skutečných lidí si sem můžeš dávat sám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 10:28:43 27. 10. 2012
Karel.150.jpg
Na co jsi chtěl na to jsi odpověděl, mnohde jsi ubral plyn a už to nezní tak hrdinsky, mnohde si protiřečíš, ale secsakramentsky se snažíš prezentovat jako policista frajer..:-))

Píšeš mi:
"Jinak tebe na svoji stranu? Já nechránil drbany ani neubližoval slušným lidem s hlavou v písku. Kdo zlu nezbraňuje, sám se proviňuje. "

Proč mi tedy nechceš vysvětlit své skutečné motivy, přesvědčit mě? Proč mě chceš dál nechat konat zlo?:) Není to protiřečení?:)

Píšeš:
" Ale znovu ti opakuju a asi dost marně, že to bylo na základě dokonalé osobní znalosti."
a dále píšeš:
"To není černé nebo bílé, v řadě případů nemáš šanci zjistit kdo je pašík a co se skutečně stalo na základě důkazů, tady nastupuje osobní a místní znalost, psychologie."

Ale často to tu tak nevypadá, že máš dokonalé znalosti a že správně ovládáš psychologii, neboť se často rozčiluješ a s mnohými disutujícími se evidentně nedokážeš pochopit. Zjevně proto, že stavíš na svých domněnkách a nesnažíš se o nadhled. Zkoukni prosím ten film, je to opravdu špička. Dovolím si mít domněnku, že právě ty by jsi na takovém případu vyhořel. Možná většina z nás, ale někteří z nás vědomi si toho, že můžou dělat chyby bych jich udělali méně.
Jestliže si svoji facku spojuješ s obrácením života o 100% tak si borec, samozřejmně ti u štamprle řekne kdokoli cokoli, já jsem jako kluk měl za sebou taky lumpárny, žádné facky jsem nedostal a žiji spořádaný život, ale ty máš jasno, je to evidentně tvoje zásluha, stejně tak, jako v případě tebou popisovaných zmařelých dvou životů, je mazec jak jsi nabubřelý a chceš tvrdit, že kdyby jsi jim dal otcovsky přes hubu tak by se tyto události nestaly. Hold jsi si vědom své dokonalosti a často se tu tak prezentuješ, já jsem si vědom své omylnosti a to je asi důvod proč jeden z nás je soudce a druhý nikoli.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 09:08:20 27. 10. 2012
default.png
DANIK [2012-10-26 23:10:24]: Daníku, já jsem leda tak hovno a ne profík. Skoro všecko co píšu bylo ilegálně s každodenním strachem kdo se kdy komu pochlubí a dozví se to čárkoman nade mnou. Jako ten váš distributor. Ideální řešení. Tady by nás prožíral v base.

Kupodivu ale zase na druhou stranu otcovská přespotlamě byla praktikována i všema nadřízenýma, co jsem měl. Se stoprocentním účinkem. :D Jak odporuje všem psaným pravidlům, tak jsou s ní všechny strany absolutně spokojené.

Jo a pro Karla: já dostal jako velký "mazák" krátce po vojně, když jsem učil sám bez papírů na "mašinu", jezdit na třiapůli jednu "šťabajznu" co papíry neměla, přes tlamu od budoucího kolegy taky. Nesebrali mi papíry, dostal jsem pětibábu (plat jsem měl ale 900,-Kčs) pokuty, ale ty hlavní věci byly dvě: facka přes celou pubertální čuňu na místě samém (když jsem vzal její nehodu na sebe a to mně asi zachránilo) a slova přesně tohoto znění později na služebně: "ty jsi dobrý kluk, ale strašná piča!" Předtím mi říkal, že teda stačilo málo, a měl jsem to za sebou nebo ta holka...

A bylo po mazákovi. Už jsem na to nesedl, než jsem si papíry udělal. Prostě z mladého debilka musí někdo nebo něco toho chlapa udělat. U mě to byla vojna a přespotlamě od četníka. Pořád tisíckrát lepší než mrtvá holka nebo třeba mrzák já.

Jinak příklad: jedeme takhle v noci mezi dvěma vesnicema svou dvacítkou rychlostí a najíždíme do pravé nepřehledné zatáčky. Zezadu přijíždí rychle taxík. Stačili jsme ze zatáčky vyjet, když nás taxík začal předjíždět velkou rozdílovou rychlostí. V tu chvíli naše světla osvítila na zemi ležícího spícího maníka naštorc přes půlku vozovky, komplet v našem, pravém pruhu. Taxík se v tu chvíli začal vracet do pravého pruhu. Uviděl toho ožrala asi taky, ale on měl na reakci zlomek času, tak-tak se ožralovi na zemi vyhnul - a kupodivu bez dalšího odejel. Já jsem se na drbana rozjel, když už jsem byl těsně u něj, najednou jakože spící drban viděl, že mu asi dohořívá svíčka a zvedl se na rukou. Karel! Ožrala, nemakačenko, výrobce pravidelného bince v rajónu typu převrácené popelnice, ochcané dveře domků, rozbité pouličky atd atd. Zastavil jsem asi metr od něj na floka, vyběhl jsem ven a flák mu jednu levačkou, že zase spadl na silnici.

Jeho reakce: pane XXX, to jste vy? Spletl si mě s jedním kolegou. Ten mu asi dva roky předtím takto vysvětlil, že nebude krást jízdní kola. A on je fakt už nekradl!

Bohužel začal pro změnu chlastat. Tak ono když má takového tatínka jakého měl a maminku jakbysmet, co chcete aby z něj bylo.

Tak jsem ho naložil do auta a zavezl domů přes tři vesnice. Během pár dní při kontrole hospody se ke mně hlásil jako bysme spolu bojovali na východní frontě. :D Ten mi chtěl platit štamprli (byl jsem ve službě a ani jinak jsem chlastu nikdy moc nedal) protože kdyby nás nebylo, ten taxík se mu nestačil vyhnout.. no a taky by musel po tom převálcování pěšky těch deset kilometrů domů. :D Ocenil nejen to, ale i sílu rány, co ho rázem připravila o promile alkoholu v krvi. Řekl, že takovou "prdu" v životě nedostal.

No a to hlavní: od té doby už Karlík neudělal nic, za co bysme mu mohli dělat tytyty! Připomínám ještě, že Karlík nebyl zrovna běloch. Jo a jednou jsme mu pak sehnali práci ve skladu, ale pak ho vlastní ožralý tatíček vzal nožem do zadku a přeříznul mu sedací nerv... Tak má částečný invalidní, možná už ani to ne.

Ptám se, jestli je to lepší než mu platit drahé náklady vyšetřování, soud, vězení. Je špatně, že zastupuju s trestáním stát, ale není jiné cesty, když chci mít v rajónu pořádek. Stát prostě nefunguje.

Jiný příklad: maník v pěstounské péči, drobný binec, jako obvykle, začalo to domlouváním mu. Nedalo se. Maník zatím "rostl"! Zdálo se mu, že se mu nemůže nic stát, z krádeží rohlíků a jagurtů ráno u sámošky se odhodlal jít dál. Lapli jsme ho při vloupání do autoservisu - no tak nebudu to přehánět, ve staré budově bývalé džízýdý měl maník samo-domo opravnu starých zgarbů. Tady ten mu tam vlezl tak, že se proboural přes chatrnou zeď a ukradl staré rádio, balíček kafé, tři čtvrtě kila cukru... a už nevím co. Jo a ještě nějakou cennější věc, kvůli které nás maník volal. Připomínám, že na služební telefon, kterého číslo měli všichni prodejci, živnostníci, pošťačky atd atd. včetně poučení, volat, volat, volat! Samozřejmě jsme služební telefon nesměli nikomu sdělovat. Pomáhat a chránit podle managementu v praxi.

Maníka jsme lapli doma ještě ráno, zima, asi deset stupňů, sychravo. Dotáhli jsme ho na místo kde věci schoval, a za trest tam v tom servisu dvě hodiny nato tři dni zdil novou bytelnou zeď, aby se tam nedalo vlézt. Matroš si platil majitel sám, tento blb neměl samo nic. Přes hubu nedostal, klepal se totiž strachy, jen co jsme ho v pyžamu hnali do auta. To byste nevěřili, co taková drobnost jako honit někoho v pyžamu po venku udělá s psychikou pašíka.

Zmizel a už jsme o něm neslyšeli. Jeho kumpáni řekli, že z nás měl takové lufty, že radši změnil působiště. Prý je v Praze. A to jsme mu ani skoro nic neudělali!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 08:19:02 27. 10. 2012
default.png
http://zpravy.idnes.cz/policiste-radi-jak-neplatit-pokutu-duz-/domaci.aspx?c=A121026_20502...

A najeďte si na diskusi, pod článkem, ani jeden člověk tam proti policii a tomuto postupu nejenže nic nemá, ale ještě pějí slova chvály!!! Přitom by mít měli, tohle jsem dělal taky u slušných lidí, ale bez té finanční stránky do mé kapsy. Tohle už je korupce. Podívejte se, jak lidi nechtějí pořádky, jak na vaše "služby" serou. To je výsledek všech těch čárkomaniakálních akcí zločineckého velení počínaje měřením tam, kde to jen jde (protože jinde to skutečně nejde z mnoha důvodů ale hlavní důvod je, že policejní šéfové nepožadují při výstavbě nebo rekonstrukci silnic odstavné plochy jak by vyžadovat měli a mají), přes autolékárničky, za každou cenu vytrhané pokutové bloky atd atd. Lidi policii zhusta nesnášejí a to v lepším případě a bohužel je to oprávněné. Ty ostrůvečky spokojených, co jim poldové sktečně pomohli, se v Tichém oceánu prasáckého chování drtivé většiny sboru spolehlivě ztratí.

Jenže jak říkal jeden z prvních ministrů vnitra pan Sacher: zaplaťte policii, nebo ji zaplatí někdo jiný.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 23:10:24 26. 10. 2012
Danik.jpg
HAMMER [2012-10-26 17:58:16]:
Já říkám Ámen bratři!!!!!!!!!! Halelůja, bratři Ámen.

Tak to prostě je. A to nejsem profesionál na Hammerově úrovni. Kdyby jsme to dělali po Karlíkovsky, tak nás šmejdi sežerou. Já si s polovinou našich šmejdů tykám, a kluci z kriminálky asi se všema. Tuhle mě jeden rozkotačil, když mi říká - Dane, vrátite mi to nářadí, nevíš kde je? No neliskli byste ho?

A jinak Karlíku, samozřejmě že v Praze je tuny recidivistů, ale jak často jednáš s nějakým opakovaně? Já měl na Praze 5, po 3 letech jediného, kterého jsem si pamatoval. Samozřejmě byli jména a lidi, které jsme znal od lidí z OHSky - ale jako místňák jsem téměř žádného neviděl dvakrát. V odpovědi na tvou otázku, ten chlapec, kterého jsem zmiňoval, měl sděleno podezření i obvinění z distribuce, od nás měl osmkrát sděleno za vloupání - nevím jak u Vás, ale u nás se sděluje, až když máme důkazy. Borec soudce ho pustil a ještě mu na sebe dal telefon, kdyby jsme ho zas obtěžovali. A stalo se, obtěžovali. Teď naštěstí i díky nám je někde na východě v ruské oblasti a jen tak se nevrátí. Utekl před trestem i díky nám, nicméně je to lepší řešení pro lidi, který okrádal. Tak jsme mu dali čas na emigraci. A když se jednou vrátí, tak ho dodáme. Prostě u nás je to práce pro lidi ještě stále. Trošku.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:58:16 26. 10. 2012
default.png
KAREL-150 [2012-10-26 10:58:23]:

Na otázku, zda jsem někdy dal jako policista někomu otcovskou přespotlamě říkám, že dal. Na otázku, zda jsem jednal podle zákonných norem ČR říkám, že v těchto případech určitě ne. Já totiž odmítal chránit darebáky a posílat do basy pitomce.

No otázku, zda jsem je zmlátil, odpovídám, že nezmlátil, ale vždycky jednou pleštil přes hubu, až letěl sopel na okno. A to jen v případě, kdy se situace jevila na "mimosoudní vyrovnání". Podle jednoduchosti otázek, soráč Karle, ale ty nejsi polda. Takhle se polda nemůže totiž ptát, ten tohle ví.

Jinak v řádně vedených případech (a těch byla drtivá většina) byla (když byla a to jen sem-tam) mlata naprosto v rámci zákona nesrovnatelně horší než jedna otcovská přespotlamě. To bylo vždycky bez ublížení na zdraví, ale tuze tuze bolestivé.

Jak argumentuješ: "Nebo jsi je zmlátil, a ještě jim sděloval podezření a poslal je před soud? Ovšem pak stejně byly v kriminále a následuje tebou popsané kolečko žádné budoucnosti."

Umíš číst? O tom pochybuju po téhle volovině, co jsi napsal.

Na otázku, za jsem kryl zločiny pachatelů odpovídám, že nikoliv, že trest následoval hned a účinně, takže se mi nestalo, aby se jednání takto mimosoudně vyrovnaného opakovalo. Ale znovu ti opakuju a asi dost marně, že to bylo na základě dokonalé osobní znalosti, často po domluvě s rodiči nebo dokonce prarodiči, když "rodiče" poněkud nestačili vystřízlivět atd. Tady si vidíme do talířku, což nejsi schopný nějak pochopit.

Na otázku, zda jsem kryl pachatele, kteří zmydlili drbany odpovídám, že určitě nikoliv. Pouze jsem poškozeného řádně poučil např. co to je nutná obrana, o nutnosti vypovídat v časové ose a ne "nad ní", o nutnosti nevykládat věci jako "myslel jsem" atd atd. Vykonával jsem svoji povinnost do poslední mrtě co se týkalo ochrany slušných lidí. Ochranu drbanů jsem neprováděl, ti už ji měli z mizerných zákonů zajištěnu za moje prachy z mých daní a proti mé vůli.

K tomu případu talířek v čuňi, tak nezapomínej, že tam byla plná hospoda svědků a kdyby jsi něco chtěl obrátit, někdo se natuty někde ukecne, to musí sedět jak zadek na hrnci, jak říkali staří četníci. Kdokoliv tam v té hospodě řekne co mohl vidět a slyšet, nesmí si to odporovat s tím, co vypoví poškozený a ty nemůžeš spolíhat na to, co se stane u soudu. Objektivní pravda je Karle to, co ty nemůžeš znát. To není černé nebo bílé, v řadě případů nemáš šanci zjistit kdo je pašík a co se skutečně stalo na základě důkazů, tady nastupuje osobní a místní znalost, psychologie atd atd.
Ty pracuješ systémem cesty nejmenšího odporu, co nejrychleji spisy vyřídit, pakliže spisy dostáváš a jestli jo, tak nazdar hodiny.

Otázka mého sebeklamu: a není to spíš tvůj sebeklam? Tebe přesvědčovat ani nehodlám, tebe přesvědčí až tě vyperou někde, kde budeš dělat územáře, pak vystřízlivíš z těch svých zákonných bludů. Podle zákona, Karle, třebas platíš daně za faktury, které ti nikdy nebyly zaplacené. Ať je zákon zprzněný jak chce, budeš strkat hlavu do písku a moralizovat ty, co to nehodlají dělat?

Já netvrdím, znovu opakuju, že moje cesta byla správná. Každopádně byla účinná a vracelo se mi to jak píšu.

Úplatky: my jsme na oddělení měli zvláštní systém: každý každému jsme slíbili, že jestli vezme, okamžitě ho natřeme.
Byla jiná doba, platy byly slušné, měli jsme nárok na slušné renty, měli jsme co ztratit.
Dneska je situace jiná, platy mizerné, není o co dojít, brát bokem je ekonomická nutnost a to se vsadím s tebou o co chceš, že k tomuhle bude houfně docházet.

Jenže můj náhled na tohle se nemění: pokud jednou totiž vezmeš, jako polda jsi efektivně v prdeli, nemůžeš už nic, mají tě v hrsti. Ekonomika neekonomika, s nikým už nemůžeš dělat pořádky, všichni na tebe vědí co jsi zač. Už nejsi polda. Jdi vydíratelný a přicházíš o to nejcennější co polda má: klidné spaní.

Vloupačka do malého podniku, poškození dveří, pachatel chycen, majitel se na místo dostavil a seřezal ho jak hada. Jeho bývalý zaměstnanec. Jinak těžký drban aneb drban hrubého zrna. Byl to jeden ze dvou poškozených za celé mojí kariéry, kteří sjednali pořádky na místě. I kdyby byl na místě majitel drbana zabil, udělal bych mu zase zadarmo advokáta co má říkat a co ne. Se slušnýma maximálně slušně, s těma neslušnýma maximálně tvrdě.

Žádné trestné činy co se dají řešit otcovskou přeshubu neexistují. K tomu musíš totiž mít ještě tvárného pachatele.
Bušit do hovada s IQ 47 je jaksi zbytečné, takovému leda prohnat hlavu kulí. Ty jsi, Karle, naprosto mimo realitu. To je další otázka, která evokuje protiotázku: jsi vůbec polda? Samozřejmě jasná hranice ještě napravitelných škod. Jakmile to byl jen zub venku, sranda stranou.

Lidi, kterým jsem dal otcovsky přeshubu jmenovat teda nemůžu, jsi spadl z jahody naznak, ne?

Nebudu ani jmenovat dva případy, kdy jsem to neudělal a udělat měl. Jeden skončil smrtí blbnoucího hocha pod koly náklaďáku a druhý trvalými následky nevinné holky. Ty dva případy mě mrzí, že jsem zavčasu neudělal co jsem měl, ti hoši totiž dneska nezavadí o slušnou práci přesto, že si dobře uvědomují co udělali a šlo to vyřešit chlapsky. Oba dva bez tatínka.

Přeshubu dostali samozřejmě jen ti, co byli ochotni škody plně nahradit, odpracovat to atd. a blbi opakovaně třeba jen kvůli tomu, že je opustila holka.

No ty jestli se o pašíky a jejich motivy a způsob jednání zajímáš, tak sežeru pocukrovanou metlu! Ty nemáš kouska empatie, ty jsi jen fanatický vykonávač spravedlnosti pro darebáky. Teoretik. S pašíkem až když už je hodný, to je trochu brutální rozdíl od toho, když ho musíš v terénu opakovaně napřed zkrotit a když máš možnost vidět následky jejo jednání na vlastní oči. Tady ti všichni říkají, že mlátíš blbosti, ale ty jsi přesvědčený, že jsme všichni cínoví panáčci, jenom ty jsi letadlo. K čemu tebe přesvědčovat? Do terénu s tebou, do první linie, ony tě ty žgryndy přejdou po prvním boji v praxi. :D

Zbabělci žijí nejdéle, hrdinů jsou plné hřbitovy.

Jinak tebe na svoji stranu? Já nechránil drbany ani neubližoval slušným lidem s hlavou v písku. Kdo zlu nezbraňuje, sám se proviňuje.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 17:39:22 26. 10. 2012
Karel.150.jpg
Snad bych ještě policisty samosoudce a vykonavatele trestů odkázal ke shlédnutí filmu Dvanáct rozhněvaných mužů z roku 1957, film je z USA, je v něm obsazen i Jiří Voskovec a je českými diváky hodnocen jako 8. nejlepší film z celosvětové kinematografie, zde je recenze:
http://www.csfd.cz/film/6178-dvanact-rozhnevanych-muzu/

Jsem zvědav kolik z Vás by vyneslo rychlý soud, a podezřelému dalo hammerovo otcovské přeshubu po zadržení, kolik z Vás by nehodnotilo a neprověřovalo svědecké výpovědi, protože se hold náramně hodí do krámu proti recidivistovi, kolik z Vás by toho člověka odsoudilo, jen pro Vaše nevyvratitelné domněnky. Jestli máte celý život ve všem pravdu tak se tu s Vámi ani nemá cenu přít, založte nějaké ultras, svrhněte to tu, a vytvořte tu nejlepší vládu světa, nebo vidíte nějaké jiné řešení?:))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 15:09:37 26. 10. 2012
Karel.150.jpg
DANIK [2012-10-26 12:59:43]: No nezkusil jsem si sloužit mimo Prahu, to nebudu zapírat. Ale, že by byla Praha bez recidivistů? Další věc, je jestli soudce měl podklady pro vazbu či ne, přece jen nemůže stavět na domněnkách policisty, nebo ty by jsi si to jako soudce vzal na triko? Něco jiného je pokud mu policie faktické (nikoli domnělé) náležité podklady dá a soudce udělá chybu či pachatele zlovolně pustí, takže asi tak, i soudce má svou odpovědnost. Vina musí být prokázána to je fakt, který by měl ctít každý.
Jestli jsem se někde vyjádřil tak, že systém funguje, tak jsi asi nikdy nečetl žádný příspěvek ode mě. Ale nechci se dopouštět chyb a sám zaujímat stanovisko soudce a vynášet trest, a nebo podezřelého krýt nedopřát mu soud.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio