Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Kdo seje vítr, sklidí vychřici (REDAKCE)

Kdo seje vítr, sklidí vichřici
ilustrační
Foto: internet

Asi většina policistů, kteří sledují zpravodajství, viděla zákrok strážníků pražské městské policie v Praze na Andělu. V médiích se o tomto zákroku hovoří jako o nepřiměřeném, a to na základě tvrzení údajných odborníků a právních expertů. Protože náš právní systém je velmi ohebný, lze jeden skutek vykládat mnoha způsoby. Nemyslím tedy, že má cenu zatěžovat čtenáře dalšími právními polemikami. Těch bude kolem této události ještě dost. To o čem chci mluvit jsou možné příčiny a budoucí následky této a jiných podobných události.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 09. 10. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu KAREL-150 15:09:37 26. 10. 2012
Karel.150.jpg
DANIK [2012-10-26 12:59:43]: No nezkusil jsem si sloužit mimo Prahu, to nebudu zapírat. Ale, že by byla Praha bez recidivistů? Další věc, je jestli soudce měl podklady pro vazbu či ne, přece jen nemůže stavět na domněnkách policisty, nebo ty by jsi si to jako soudce vzal na triko? Něco jiného je pokud mu policie faktické (nikoli domnělé) náležité podklady dá a soudce udělá chybu či pachatele zlovolně pustí, takže asi tak, i soudce má svou odpovědnost. Vina musí být prokázána to je fakt, který by měl ctít každý.
Jestli jsem se někde vyjádřil tak, že systém funguje, tak jsi asi nikdy nečetl žádný příspěvek ode mě. Ale nechci se dopouštět chyb a sám zaujímat stanovisko soudce a vynášet trest, a nebo podezřelého krýt nedopřát mu soud.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 12:59:43 26. 10. 2012
Danik.jpg
KAREL-150 [2012-10-26 10:58:23]:
Normálně bych prostě řekl, že ty nejsi policajt. Nicméně fakt je, že ti věřím, že jsi policajt. Další fakt je, že jsi pražský policajt. Já fakt závidím kolegům co dál dělaj v Praze. Nemusí řešit recidivistu, který je rozdělaný za 8 vloupaček a soudce ho pustí - my pak víme, že okrade hromadu dalších lidí, my budeme mít hromadu zbytečné další práce atd. Já bych ti opravdu přál, zkusit si tu práci dělat někde jinde, kde nejseš jen dokumentarista a případný zachránce. Zkusit co to je, být opravdový policajt.

Ale myslet si, že náš soudní trestní systém funguje, tak to chce opravdu silnej žaludek. Já myslím, že jen rád debatuješ a proto máš vždy opoziční názor - tomu co píšeš prostě nemůžeš věřit. Když čtu co tady píšeš, tak se mi chce vždycky brečet i smát zároveň.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 10:58:23 26. 10. 2012
Karel.150.jpg
Hammere, takže ty jsi dával otcovské přes hubu a tím jsi pachatele zachránil před kriminálem, ztrátou zaměstnání a ztrátou budoucnosti a životem pod mostem? Takže jsi pachatele mlátil, vychovával je kryl je před potrestáním dle zákonných norem České republiky? To mi tady chceš tvrdit?
Nebo jsi je zmlátil, a ještě jim sděloval podezření a poslal je před soud? Ovšem pak stejně byly v kriminále a následuje tebou popsané kolečko žádné budoucnosti.
Takže jsi kryl zločiny jak pachatelů, tak těch kteří notorické pachatele mlátili aniž by se jednalo o nutnou obranu? Dokážeš tady v těchto otázkách upřímně odpovědět nebo si budeš dále něco nalhávat do kapsy a kasat se jaký seš frajer?
Pomíjím jakékoli tvé posměšky či urážky, to zvládne každý břídil, pojď se bavit naprosto vážně o tom jak jsi vykonával svou službu, protože by mě to zajímalo. Možná mě i přesvědčíš, že jsi to dělal správně, zkus to. Jenže to musíš umět i bez sebeklamu odpovědět na výše položené jednoduché otázky.
Co třeba situace, kdy kolegovi vláda sníží plat o 2500,- Kč a řekne, že jako důsledek toho nestačí živit rodinu. Je to jeho chyba, že má tak našponovaný rozpočet, nebo se z platu policisty nedá slušně žít? A když si před tebou vezme jednou měsíčně úplatek ve výši 2500,- Kč, toleroval by jsi mu to? Kdyby si před tebou vzal 3000,- Kč, toleroval by jsi mu to? Jak dalece by jsi mu to toleroval a kryl ho? Buď upřímný prosím! Klidně ať odpoví i pan Dax.
Jak dalece budeš krýt toho kdo zmlátí notorického zloděje a nemusí to být po přistižení při činu, prostě třeba po hádce (jako v té hospodě)? Řekněme, když ho zmaluje bez trvalých následků tak ho budeš krýt? Nebo i lehké trvalé následky, těžké či smrt? Odpověz prosím upřímně!
A jaké trestné činy jsi ochoten vyřešit jen otcovskou přeshubu bez kriminalizace pachatele a které naopak už určitě ne? Můžeš jich pár jmenovat? Jak to brali poškození, došlo k narovnání škod?
Můžeš mi jmenovat dva lidi, kterým jsi dal otcovsky přeshubu, a oni ti zaplatili panáka a žijí spořádaný život? Šli před soud či ne? Nahradili škody? Můžu se s ními potkat? Zajímal by mě jejich příběh. Já se často o život pachatelů zajímám a zajímá mě co je k tomu vede. A není to genetika, jak si tady někteří myslí.
Doufám, že nejsi takový zbabělec, aby jsi zde neřekl upřímně své přesvědčení v souladu s kterým jsi vykonával svou službu!
Jinak jsem takřka abstinent, je to má volba, takže o panáky od pachatelů nestojím, ale podání ruky by stačilo. To jestli funguje nebo nefunguje trestní řízení je otázka pohledu, znalostí, zkušeností. Jistě by mnohé mohlo býti jinak, ale předmětem jiné a dalekoobsáhlejší diskuse.
Ale když už se tak kašeš, tak mi fakt bez urážek a posměšků (stejně je budu ignorovat, ale stojím o hodnotu informace) odpověz popořadě na položené otázky, můžeš si mě tím totiž získat na svou stranu!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:08:13 26. 10. 2012
default.png
DAX [2012-10-26 00:31:10]: No ale tohle jsem tu psal už v minulosti, Daxi.

Jo, jsem si na tebe vzpomenul, taková sranda v práci: náš šéf, který se stal kapitalistou i když má pořád rudou knížku, pravil, že vyhráli teď volby. Já mu říkám, že být jím říkám, že volby vyhráli "oni" a ne "my", protože jakmile se dostanou "oni" k moci, tak on, jakožto zrádce, kapitalista a dříč lidí, půjde jako první viset. :D :D

Jinak ještě k tématu právo ve vlastních rukou: nemám ani náznak snahy říkat, že to je tak dobře, že by to tak mělo správně být, abysme si rozumněli. Já s Karlem samozřejmě souhlasím. Krásná teorie. Tak to má být.

Jen říkám, že je lepší právo a spravedlnost aspoň někde než nikde. Lepší v rukou četnictva než nikde. Výkon práva u nás nefunguje, tresty jsou směšné a pomalé, místo odstrašujícího efektu je tady efekt: mě se nemůže nic stát. To, že výkon práva nefunguje, samozřejmě není moje teze, ale dlouhodobě právní veřejností uznávaná skutečnost.

Pak tvrdit, že se to má nechat na tomto právu je jedině o tom, že člověk nevidí ani neslyší, neumí pozorovat, všímat si...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 00:31:10 26. 10. 2012
dax.jpg
HAMMER [2012-10-25 18:47:59]:
Hammere já tě nepoznávám, jseš to skutečně ty? To je úžasné, prostě na medaili před rozvinutou zástavou. Lépe by to snad nenapsal ani profesor na fakultě UK
Všechno můžu podepsat.
Obávám se ale, že to Karlovi a podobným zastáncům pseudohumanity, kodexů a všech možných i nemožných lidských práv(ale né už povinností) a rádoby lidumilství, nic neřekne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:47:59 25. 10. 2012
default.png
Ještě Karlovi: samozřejmě, pokud drban neklade odpor, nebude se do něho řezat.

Výjimka je však možná a výchovně nadto velmi účinná: jedna otcovská přes hubu. Opakovaně s touto metodou samotní postižení po exekuci souhlasili a řada z nich na ni dodnes ráda vzpomíná, protože je zachránila od kriminálu. Těch případů jsou spousty, ti lidi jsou dneska spořádaní občané s dobrými zaměstnáními. Apropó: kde by Karle asi byli s tvým etickým kodexem? Napřed v báni, pak by nezavadili o slušnější práci, pak pod mostem.... Tak se zbytečně vyrábí chudáci, ale podle Karla to tak má být.

Podle mého je potřeba zkusit všechno, aby se ničema zachránil a neublížilo se mu. Bohužel nemůžu naprosto za to, že naše tretní řízení a tresty jsou neúčinné a taky nevymahatelné, že se nám drbani z krimu často vracejí v ještě větší formě než byli před ním. Krčit rameny že to nejde a nechat maníka utopit, to umí každý ťápala.

Zachránit ho prostým otcovským výpraskem, když už to jinak nejde, a nechat si za to od něj zaplatit panáka a slyšet poděkování, to je frajeřina, která se tobě nepodaří, ty etický kodexu!

Možná kdyby jsi vytáhnul tu hlavu z písku, tak by jsi si všimnul, že i mezi lidma spolehlivě fungují základy sociálního chování zvířat vyzkoušené miliony let evoluce.

Klasika: mladý sameček vždycky zkouší dobývat teritoria jiných, než dostane přes držku a vytvoří se mu mantinel kam už nesmí. Jen vy, pseudohumanisté, se tváříte, že jste chytřejší než příroda a myslíte si, že se mladému samečkovi dá vždycky domluvit a on to pochopí... Komici. :D


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 16:55:14 25. 10. 2012
dax.jpg
HAMMER [2012-10-25 06:07:13]:
Souhlas bez diskuse

HAMMER [2012-10-22 19:47:06]:
Souhlas bez diskuse, jen dodám, že realita je mnohdy ještě "spravedlivější"...

REPLY:KAREL-150
Karle150, možná, že by nebylo od věci poprosit toho tvého boha o procitnutí...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:07:13 25. 10. 2012
default.png
KAREL-150 [2012-10-22 20:20:10]: Od toho abych věděl s kým mám tu čest a kdo co zaslouží, je taková věc, jmenuje se osobní znalost. A moje opatření musí být takové, aby mi dotyčný přestal dělat binec v rajónu. Rychlé a tvrdé.
Jedině to účinkuje. Zbytek jsou alibistické kecy.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 20:14:28 23. 10. 2012
Karel.150.jpg
CATANI [2012-10-23 17:20:32]: No ohledně vedení jsme si tu několikrát zanotovali, ale také je to případ od případu, a stále zastávám názor, že udělování odměn za loajálnost k nezákonnému či neetickému je korupcí. Ryba sice smrdí od hlavy, ale zastávám názor, že každý je svého štěstí strůjce, ovšem ctím toto do hloubky nikoli jen povrchně.
Etický kodex je cár papíru. Splynutím s etickým kodexem a jeho dodržování je pak jistou formou uvědomění, etický kodex ovšem nikomu nebrání jednat asertivně, jednat asertivně však neznamená jednat mlátit bezbranného člověka, který se vzdal.
Z toho plyne odpověď na tvoji otázku: Etický kodex je tu pro ty, kteří nejsou uvědomělí! Tento by vůbec existovat nemusel, kdyby mezi policisty nebyli samosoudci!

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 17:20:32 23. 10. 2012
default.png
KAREL-150 [2012-10-23 16:09:50]: S tím naprostý souhlas, to určitě Hammer neměl na mysli. Je to smutné, ale nemyslím si, že tady v této otázce by byl u policie poměr 90 ku 10 jak je obyvklý. Lidé pro odměny a pro bakšiš jsou schopni v dnešní době, kdy jsou podhodnoceni a mají třeba závazky, schopni čehokoliv, ale nejen u policie.Dnes je ráj pro nadřízené, některé motivovat k čárkomanii. A co si budem povídat, odolných jedinců, rapidně ubývá a systém potřebuje výsledky a čárky. Ryba však smrdí vždy od shora a některým ani nepřijde, že v tom systému jedou.Je zrůdné nějakému šmejdovi naložit více než si zaslouží, jako je zrůdné někoho glorifikovat a nenaložit mu po právu, co si zaslouží.
Já pokaždé co se někdy zastavím u etického kodexu, ptám se sám sebe, docela s úsměvem. Pro koho to jako je? Ještě měli by k tomu vydat jmenné seznamy, protože evidentně se to netýká všech policistů, ale pouze vybraných jedinců, jak se to hodí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio