Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Pavel Černý na iDNES.cz: Policisté by nemuseli střílet tak často (REDAKCE)

Pavel Černý na iDNES.cz: Policisté by nemuseli střílet tak často

Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE z 11.2. na konci článku) Policisté v posledních týdnech hned několikrát stříleli, aby zastavili podezřelé. Jak řekl v rozhovoru pro server iDNES.cz bývalý policejní instruktor pro speciální zbraně Pavel Černý, je to mimo jiné i proto, že jim chybí vhodná alternativa, která by člověka nezabila. 

Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 11. 02. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu S-LV 10:25:40 17. 02. 2009
default.png
MagorCZ:Pouzdro Řešení je jednoduché=pouzdro pro tento účel vyrobené, ale když jsem hledal pozdro na ČZ 75 s podvěšenou baterkou, nic jsem nenašel. Renomovaní výrobci taková pouzdra dělají většino na Glocky, Beretty, Sauery, klony 1911 apod.... Takže asi smolík:-(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MAGORCZ 10:11:25 17. 02. 2009
default.png
podvěsná baterka Chtěl bych se zeptat, jak to řešíte s podvěsnou baterkou. Kolega ji má v práci, ale... Když ji chce použít, musí vytáhnout zbraň, baterku připevnit. Když chce zbraň schovat do pouzdra, opět musí baterku demontovat. Oboje zabírá cenný čas. Jak to řešíte Vy?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 19:21:14 14. 02. 2009
default.png
to Bajras Pouze ZJ a URN mělo znamenat, že tyto to samo používají. Omlouvám se za nepřesnou formulaci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 19:20:58 13. 02. 2009
Andras.jpg
Moje reč je, když už tu věc nosíme u pasu, a někdo nás s ní vybavil, tak bychom jí používat, pokud k tomu jsou dány všechny zákonné a bezpečnostní důvody, měli.:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JIRIK 19:15:59 13. 02. 2009
default.png
appalacio Dneska už tě nikdo in memoriam nepovýší...=o) Luvo: Ono nejde ani tak o to, že by to každý měl hltat, ale je to věc která by ti jednou mohla také zachránit život. A pochopitelně se i já budu snažit zbraň použít jen v případě,že nebude jiná možnost(což nám ukládá zákon), ale když bude zákonný důvod... Jinak ještě k tématu, podvěsnou baterku mám vlastní, nosím ji a zatím nikdo neremcal to samé platí o teleskopu, botách, rukavicích, baterce atd... Když nám to nedá Ivan musíme si poradit sami...=o)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 18:51:58 13. 02. 2009
default.png
luvo pro porušení nějakého ZPPP asi bude stačit, že ho máš u sebe a neměl by jsi mít..záleží jak se chroust vyspí .-)))) ad baterka... spíš jsme to myslel tak, že pokud se někde o tom zmíníš, že tě zdržela, změnila průběh zákroku atd., tak se toho opět někdo chytí..znáš to.... do té doby bych si s tím hlavu nelámal.. má svého vybavení taky dost i s tím rizikem, že není fasované atd... můj život a zdraví mi je přednější, aneb lepší být blbě zavřenej než in memoriam povýšen.. .-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUVO 15:22:37 13. 02. 2009
default.png
appalacio Máš opět pravdu to jo, ale kdo psal, že použiju teleskop při zákroku, na to mám obušek a teleskop použiji pouze v § 13 a § 14 a až ho vyfasuju a proškolí mě klidně ho použiji i v zákroku :)... Ad. podvěsná baterka: z technického hlediska nemůže způsobit zádržku zbraně, ale známe funkcionáře...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 14:46:52 13. 02. 2009
default.png
for luvo ohledně doplňků.. obecně platí i u těch, že můžeš používat jen ty, které ti byly přiděleny a s kterými jsi byl seznámen a proškolen. Co se týče baterky jak podvěs u zbraně, domnívám se, že problém neubude,tedy do doby, než se něco stane.. prostě ofiko ji nemáš, ale jinak s tím jako doplněk zbraně není problém. Bohužel, pokud se něco stane a budeš např. argumentovat, že ti zadrhla zbraň o něco z důvodu, že jsi tam měl tu baterku atd., tak to bude mít dobru pro tebe... jinak z pohledu taktiky či zákonnosti s tím problém není.. ale platí zde i ZPPP .-) a tedy sporožiro ..."a nebo máme taky okolnosti vylučující protiprávnost jako např. § 13 a § 14" ... ohledně teleskopu apd. opět platí, pokud to je to v krajní nouzi či v nutné obraně v poho, ale dostaneš sporožiro, protože jsi porušil ZPPP č. bla bla bla.. prostě a jednoduše do basy nepůjdeš .-), ale něco tě to stát bude nedej bože, že případný právník protistrany na to přijde, že jsi použil don. prostředek, pro který nejsi vycvičen a vyškolen a máš velký problém... a pokud to bude dobrej právník a půjde o něco zásadnějšího, tak nevím nevím, půjde-li o zákrok, ne o nutnou obranu atd., může se na to nahlížet i jako na zneužití pravomoci, neb použil jsi něco, co použít nemůžeš a věděl jsi o tom, že použít nemůžeš (mluvím pouze o zákroku, ne o nutné obraně, tam můžeš použít cokoliv k odvrácení útoku)...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUVO 22:04:05 12. 02. 2009
default.png
appalacio: s tím laserem nevím hele...laser sám o sobě není zbraň, jen je to doplněk zbraně, který se nasune na lištu, myslíš, že pokud tam budu mít podvěsnou svítilnu musím na ni být proškolený? Co se teleskopu týče tak pokud jsi jej nafasoval z firmy a máš od bojařů školení = no problemmo a nebo máme taky okolnosti vylučující protiprávnost jako např. § 13 a § 14. Jiřík: víš ne každý z nás je fanda do služební přípravy nebo do střelby obecně a někteří to holt berou jako nutné zlo. Osobně ačkoli střílím rád (i mimo práci, jezdím na závody apod.) nepřál bych si dvakrát být nucen použít i tuto variantu, ale nebude-li zbytí...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JIRIK 20:04:18 12. 02. 2009
default.png
s.lv Souhlasím s tebou... Jen bych doplnil, že ne vždy je to jen instruktory, ale je to i v nás... Když vidim zájem jaký mají (nováčci i déle sloužící) kluci o výcvik tak mi neni dvakrát dobře při představě, že by mě 90% z nich mělo zajištovat při zákroku kdy po nás pacholík střílí...=o( Určitě však záleží na útvaru, jinak to asi bude například na PMJ, PPO atd. a jinak na faře v Horní dolní...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio