Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Evropský soud pro lidská práva odsoudil ČR za nezákonný postup policie (REDAKCE)

Evropský soud pro lidská práva odsoudil ČR za nezákonný postup policie
ilustrační
Foto: redakce

Evr. soud pro lidská práva svým rozsudkem ve věci K. vs. ČR potvrdil závěry o porušení zákona ze strany PČR, k nimž dospěl svým šetřením i veřejný ochránce práv. ESLP konstatoval, že ČR porušila čl. 3 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod, podle kterého nesmí být nikdo mučen nebo podrobován nelidskému či ponižujícímu zacházení nebo trestu.

Autor: redakce
Publikováno: 31. 07. 2013
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu DANIK 15:18:24 09. 08. 2013
Danik.jpg
Víte co, chlapci, já nejen, že končím tuto debatu, ale končím s přispíváním sem obecně. Z debat tady se stala soutěž, kdo má většího šulína a kdo je nejlepší policajt. Každý tady svůj názor předkládá jako boží cestu a každý s jiným názorem je idiot. Po hodně všeobecném popisu máte všichni jasno a máte pravdu jsme úplný dementi. Inspekce u nás dělala rekonstrukce, zkoumání cely atd. ovšem, protože jsou také idioti, tak také nic nezjistili a celý zákrok vyhodnotili jako oprávněný. Taktéž OVK, taktéž nadřízení. Všichni holt jsme nesvéprávní a zkusím domluvit u nás na OOP, že všichni dáme výpověď.

Ty máš Catani samozřejmě pravdu, hned jsme ho měli hodit do auta a jet 50 km na záchytku - jediná hlídka v okruhu 30 km. Také měli kluci počkat, až jí někomu z nich liskne. Co se spokojit s nějakým kopáním do nábytku, řvaním a nadáváním. Byl by pěkný TČ a lepší statistika. Taky jsme vlastně měli vědět, jak se jmenuje včetně dat, neboť správný polda zná všechny lidi v obvodu. Místo trapného oznámení, jsme ho měli zbít.

Takže soudruzi jak říká Erik, seru na Vás, jdu domů. A tímto jsem zde zkončil. Pa.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 15:18:21 09. 08. 2013
Danik.jpg
Víte co, chlapci, já nejen, že končím tuto debatu, ale končím s přispíváním sem obecně. Z debat tady se stala soutěž, kdo má většího šulína a kdo je nejlepší policajt. Každý tady svůj názor předkládá jako boží cestu a každý s jiným názorem je idiot. Po hodně všeobecném popisu máte všichni jasno a máte pravdu jsme úplný dementi. Inspekce u nás dělala rekonstrukce, zkoumání cely atd. ovšem, protože jsou také idioti, tak také nic nezjistili a celý zákrok vyhodnotili jako oprávněný. Taktéž OVK, taktéž nadřízení. Všichni holt jsme nesvéprávní a zkusím domluvit u nás na OOP, že všichni dáme výpověď.

Ty máš Catani samozřejmě pravdu, hned jsme ho měli hodit do auta a jet 50 km na záchytku - jediná hlídka v okruhu 30 km. Také měli kluci počkat, až jí někomu z nich liskne. Co se spokojit s nějakým kopáním do nábytku, řvaním a nadáváním. Byl by pěkný TČ a lepší statistika. Taky jsme vlastně měli vědět, jak se jmenuje včetně dat, neboť správný polda zná všechny lidi v obvodu. Místo trapného oznámení, jsme ho měli zbít.

Takže soudruzi jak říká Erik, seru na Vás, jdu domů. A tímto jsem zde zkončil. Pa.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 14:33:51 09. 08. 2013
default.png
Omlouvám se za gramatiku píšu ve
ztížených podmínkách.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 14:31:52 09. 08. 2013
default.png
DANIK [2013-08-07 12:59:12]: Pokud byl silně opilý, z jakého důvodu byl v silné opilosti kdy nebezpečný sobě a druhým, byl umístěn do cely a né na protialkoholní stanici.

Kolego nikde jsem nečet, že by se dopustil vůči pol. orgánu nějaké agresivity. Žádné oznámení ke správnímu orgánu nešlo ani nebylo zahájeno tr. řízení. Takže, zas nás tady nelakuj, pod pojmem agresívní si představuju, že se aktivně brání předvedení a slovně či fyzicky napadá konkrétního policistu, který jej oznámí či má podezření z útoku na veřejného činitele, pak jsou kroky oprávěné. Tak nějak mi zcela nedochází, že bych měl někoho omezit na osobní svobodě, že řve, že někdo je šašek počmáraný a ještě je v alkoholickém opojení....a škoda mluvit. Jinak mne taky nenapadá, když docházelo k tomu co říkáš, proč MP si onoho muže nezajistila a proč po zjištění totožnosti se do toho vložila ke svému neprospěch Policie ČR.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 13:25:15 09. 08. 2013
default.png
HAMMER [2013-08-09 06:30:17]: Nevím zda zda jsi mě zcela jasně pochopil, myslel jsem to tak že ti v esiáři přistane nějaký závazný pokyn upravující nějakou hovadinu, tobě to přijde taková hovadina a neproveditelné že si seženeš a zavoláš tomu kdo to vydal a poslal ti to, ten co je dole podepsaný že to vymyslel. Tak mu zavoláš, on se chvilku vytáčí s tím že tě přepojí na svého zástupce no a ten už v tom většinou umí chodit a když tě nepřesvědčí tak to končí slovy že se zase až tak striktně dodržovat nemusí protože všichni víme jak to v realu na ulici chodí... :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAVLIK12 11:50:41 09. 08. 2013
default.png
Tedy diskusi sem přečetl celou a nemůžu se zbavit dojmu, že pro některé opravdu čas utíká přiliš rychle a současná situace na ulici je pro ně velkou neznámou.

Zvlášť při tom zmiňovaném sbírání MT - kdy je dneska úplně normální jev, že přestupce v takové situaci vytáhne z kapsy druhý a do pár minut mu advokát slovo od slova diktuje, co má napsat na druhou stranu oznámení. Technika prostě postupuje, to je vidět i u nahrávání zákroků-kdy jde záznam přímo na sociální síť a když posléze seberete MT, buď v něm nic není, nebo je video už stejně na internetu.

Ano, právní povědomí drbanů a veřejnosti obecně je 00nic, ale ti, kdo chtějí s četníkem vyjebat, jsou schopní si na ulici přivolat placenou hlavu s právním vědomím dostatečným - nemluvě o následných týdnech a měsících, kdy advokát v klidu u kafíčka do šroubku rozebírá něco, co na ulici proběho během minut.
A to, bohužel, dneska omezuje realizaci účinných zákroků - byť "na hraně zákona".

Souhlasím (+ 2)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:30:17 09. 08. 2013
default.png
SANTIAGO-SAN [2013-08-08 18:38:07]: Santi, dodej konkrétní případy a pěkně z tvého soudku, ne JPP. Protože to, co jsi napsal, je nějaké divné: zastavíš například řidiče, který přejede plnou při předjíždění a jako tohle máš projednávat s někým, kdo tam ani není?

Souhlasíš, nesouhlasíš, je to zákaz předjíždění, jsou za to papíry do čistírny, připadá v úvahu leda oznámení, čest. Na SO si zkontroluju po čase jeho EKŘ a pošlu na ně oznámení, pokud přestupek nebyl do systému zařazen. Nemám v úmyslu něco vyhrávat, ale udělat úředníkovi pakárnu.

Mi přijde, že čím jsou policajti slabší v kramflecích, tím více na ně platí různí bubáci a různé finty různých drbanů. A to nepíšu jako dneska, ale přesně toto jsem slýchával pořád celých dvacet let, úplné zkazky. Nic se nezměnilo. Spousta strážců zákona s očiskama vyvalenýma jak vůl před kopcem, místo aby znala svoji práci, tak se bojí. Nadřízených, drbanů, inspekce... můžeš mi říct, k čemu taková policie lidem je? Radši ne, bylo by to asi sprosté.

Já dodám taky svůj případ prohry v případu: klasika kontrola nepřehledné T křižovatky, z vedlejší silnice STOPka. Z ní vyjížděli maníci bez zastavení na hlavní, řada nehod. Brali jsme jen ty, kteří ani nepřibrzdili. Jeden z nich se odvolal a dopadlo to celé tak, že lidské oko, podle nejvyššího soudu, není schopno rozpoznat, zda kola auta stála nebo nestála. Přitom náš případ nebyl, zda kola vozidla stála nebo nestála, ale zda levá kola auta byla nebo nebyla ve vzduchu. :)) Skutek byl jasně popsaný, § 22 odst. 4 zákona 361/2000 Sb. přestupek tehdy § 22/1 l 200/90 Sb. Řidič řadil jen dvakrát dolů, než zastavil u nás, kde měl zařazenu jedničku. Naše stanoviště 50 metrů od křižovatky. Od té doby jsem bez videa tento přestupek nikdy nedělal. Video bylo ve foťáku, ale až poslední snad rok mého působení u policie.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 18:38:07 08. 08. 2013
default.png
HAMMER [2013-08-07 20:06:49]: Dnes se to ale opravdu změnilo...dnes tito lidé o kterých mluvíš mají své poskoky aby tomu mohli rozumět... takže tě přepojí na svého zástupce který už v dané věci bývá případně fundovaný.. :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 20:06:49 07. 08. 2013
default.png
ANDRAS [2013-08-07 17:50:42]: Andrasi: princip legitimity je v podstatě princip schopnosti na prostřílenou mrtvolu ve svém bytě s poslední kulí přes čelo trčící zespod ve sklepě ze stropu napasovat nutnou obranu a princip přiměřenosti je neustálé zkoušení, kam se až dá zajít. Nám učitelé i staří kusové k tomuto říkali, že si princip přiměřenosti hlavně nesmíme plést s principem připosranosti, jinak jsme jako četníci nepoužitelní.

Sebereš mobil jakože nepřiměřeně drahý? No a jako co? Než to dojde k nějakém nejvyššímu soudu, bude na to stovka názorů, nejvyšší soud to nějak okomentuje a ten komentář se zase vyloží sto způsoby. Okresní právo v praxi. Nebo máš na mysli navzájem si odporující právní názory MV, různé IAŘe, "kuchařky" atd. Víš co je policie? Jedna velká rodinná firma, tam jsou celá větvoví rodinek a každý musí mít nějakého fleka, tak holt někteří vykládají právo, aniž ho někdy četli z postu různých funkcí, o kterých jsem jakživa neslyšel. Zkus ho o něco požádat, jak mu najdeš po třech větách blbost v jeho blábolu, aby ti to vysvětlil. Za náš v druhohorách, jsme u telefonu ryčeli smíchy, jak byl maník hotový. Nikdy, opakuju nikdy, když jsme se bavili tím, jací jsou to blbci, jsme nedostali ne že kloudnou, ale žádnou odpověď mimo nevím, musím se na to podívat atd.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 19:54:40 07. 08. 2013
default.png
DYRUP [2013-08-07 11:19:41]:

Postupně odpovím na tvůj příspěvek: Dyrupe (hergot, to zní ale tak hrubě jako nadávka), já nepíšu ale nic o ničem, co jsem si na vlastní držce nevyzkoušel. Pokud se budeš chtít bavit o tom, co jsem projel a přes co jsem se nedostal a proč, odpovím ti taky. Ty po mě prostě chceš, abych ti napsal něco, co tak v praxi, kterou jsem si zkoušel jak může vypadat a kam až se dá zajít, prostě nebylo.

Ty vado, ty body byly fakt až od léta 2006, máš recht! Já bych přísahal, že jsem to dělal daleko dél, ne jen rok a něco!

Na otázku, kde drbani zjišťují informace: najít si něco, co je vytržené z celého kontextu práva, neumí téměř nikdo. Dělám pro jednu společnost poradce a do dnešního dne je to pořád stejné jako za mé služby: nejprve přijde dotaz někoho, kdo něco porušil, domrvil atd. Jak by se z toho dalo vykroutit. Napíšu, že jsem nepřešel na stranu zločinu, na to ať si zaplatí advokáta, ať se zeptá jinak. Tak jaká má práva atd. Vyjmenuju, napíšu co jeho případ obnáší, co se dá dělat atd atd. Žádné finty jak z toho ven. Takže pořád celkem jednoduché věci. Už po tomto není nikdo schopný pochopit o co jde, nezaznamenal jsem za těch sedm let v céčku nikoho, kdo by se chtěl nějak bránit, přestože některé případy byly podivné. Všichni to vzdají v okamžiku, kdy je někdo nevede za ručičku a nechají se sejmout. O práívním povědomí drbanů i normálních lidí si nic nemyslím: já vím, že je nula. Kdyby drban byl totiž tak chytrý jak tady a i za mé služby pořád někteří plácali, nebyl by drban, ale něco jiného. Protože je ale drban blbý jak pučtok, nadělá spousty chyb například ve dvou větách vyjádření na zadní stránku oznámení o přestupku. Nebo obecně: jakmile otevře hubu, končí. Problémek je jedině v tom, že si řada poldů není jistá právně v kramflecích, že jsou to prostě lemplové. To je ale problém každého, kdo tu práci dělá. Ale říkat, že drban je chytrý, znamená podezření na to, že dotyčný četník je prostě blb. Drban právo nezná, vždycky něco, útržkovitě a pouze na konkrétní případ. Nikdy jsem se nesetkal ani při svém lovu na kdejaké VIP (bral jsem všecky ale kdo je kdo jsem v době kdy jsem je bral jaksi často netušil) s tím, že by mě, obyčejného obvoďáka, kdokoliv právně udělal. Nikdy jsem nebyl líný se učit a možná v tom to je: dokázal jsem se vrátit ke kvalifikovanému řemeslu když jsem byl dvacet roků mimo. Přesně jako jsou líní učit se ti elektrikáři, co už síť TN-S nejenže jak někdo píše nezvládají, ale oni ani nevědí, k čemu je to dobré. Oni si dokonce myslí, že jistič poté, co člověka zasáhne proud, automaticky vypne!!!! Jinak úroveň jednání u policie a elektrikářů je asi jako srovnávat Audi a Dacii. Nároky na elektrikáře byly kdysi strašně nízké a tihle jsou právě zastoupeni nejvíce, až drtivě, dneska do toho mladí nelezou, kolik těch předpisů existuje na všecko.

Nesouhlasím s tím, že správní řízení mělo zůstat u policie. Opakovaně se nám stalo, že jsme měli naprosto oseklého a drzého přestupce, který si za hodinu dovedl syna policajta ... a letěli z oddělení oba dva, ovšem ty pomluvy pak co šly na naše oddělení nebyly nic, co by prospívalo vzájemné soudržnosti. Kamarádíčkování nemá v tomto co dělat, je to stejné jako korupce. Tvůj postoj a můj jsou těžce rozdílné, ty jsi s tímto názorem ne polda, ale jen sprostý loupežník, co obere všecky, co nemají nějaké známé, mně i kolegům tohle bylo naprosto jedno kdo to je. Pokud to říkají ostatní, přesně tak to fungovalo i za mě. Loupežníčci v uniformách.

Policista je možná člověk, ale četník musí dodržovat metr pro všecky stejně, jinak je to český policista. Kamarádíčkováním to začíná, stejně jako drbanovi krádeží Milky way v obchodě. Končí to Berdychem atd.

V době této se zákon jako neobchází, hahaha, to jsi mě rozesmál!!!! Tak víš, co na toto říkali staří kusové? Houpat nás nahoru a dolů, tak to ještě jo, ale dokolečka, to už je moc. To jsi nechtěl napsat, že ne? Kdyby ne, tak si přečti po sobě, co jsi napsal o odstavec dříve, jak si kamarádíčci vycházejí vstříc! Rozkrádání policejních aut v dílnách třeba, kamarádské výpomoci vedoucího se všemožnými podnikateli v rajónu, oni mu ano, on jim ne jako ten náš qsindl X, :))) atd atd.

Já se sakra jistě pletu, kamarádíčkování už neexistuje, protože by je totiž stíhala strašně zlá inspekce, která všechno vidí, hahaha! Já se nepletu, ty prostě vykládáš pohádky starému psovi. Tohle můžeš mladým zobanům, aby jsi jim zdůvodnil, proč se ti nechce dělat ani u policie ani jinde. Ti ti budou možná přikyvovat a budou tě jistě následovat.

Já když jsem na to drbal, nevykládal jsem nikomu spousty báchorek proč to nejde: nebudu dělat nefungující nebo nezákonné věci, čest.

SO nekontroluje nikdo, chovají se přesně jako vy: kamarádíčkové. Vás taky nikdo nekontroluje, protože byste si kamarádíčkování nemohli dovolit. A znovu, nedělám si iluze, kam až kamarádíčkování jde.

V době PC nemá SO povinnost sdělovat PO jak skončily jednotlivé případy. Co děláš jako v práci ty navíc, co není tvoje povinnost? SO je tam proto, aby vydělávalo prachy pro svoji obec. Nijak jinak to na úřadech neberou. nejsou prachy, borec letí. Co ti brání se tam přihlásit a informovat oddělení policie o tom, jak jsi případy řešil? Potřebuješ nějaké vyšší právní vzdělání a vpřed!

Když jsou tam jasné důvody, jistě jsou protiprávní, co jsi teda udělal, aby tihle lidi byli postižení? Spousta věcí nelze řešit bez sankce, SO má svého nadřízeného, SZ může prověřit podezření ze spáchání zneužití pravomoci ÚO, co to tady vykládáš jak na ně není metr?

Za mojí doby (druhohory) se tyhle řeči vedly naprosto stejně. Nářky, platy, jak to nejde, nic jiného. A to jsme měli 26 tisíc čistá ruka jako územáři!!! Furt málo!

Doba je jiná, lidské povahy ani lenost se nemění za doby žádné.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio