Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Noční střet v předvánočním Brně (REDAKCE)

Noční střet v předvánočním Brně

Foto: Brněnští chuligáni mají družbu s bratislavskými kolegy
(AKTUALIZACE z 18.1.2009 na konci článku) O víkendu před Štědrým dnem se v nočních hodinách přímo v centru Brna odehrála událost, kterou zaznamenaly některé sdělovací prostředky. Několik lidí (informace kolik se liší) se zde dostalo do střetu s policisty. Média označila účastníky incidentu za neonacisty  či skinheady.  Což také neodpovídalo realitě.  Sdělovací prostředky pak své zpravodajství postavily pouze na informacích z jedné strany, zejména od tiskových mluvčí.
Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 18. 01. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu NPRAP-PAVEL 17:54:12 08. 01. 2009
default.png
Zklamání Takovéto nepodložené kydání špíny na policisty, jsem zrovna na těchto stránkách nečekal. Bude to teď pravidlem nebo to byl jenom úlet? K té verzi "očitého svědka", pokud si ji tedy pan Stuchlík nevymyslel sám, se raději ani nebudu vyjadřovat...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DUSAN 17:47:02 08. 01. 2009
default.png
pro Starsky a Omanb: Váženy pane "Starsky", abychom si rozuměli: Materiál obsahuje stručný úvod, s odkazem na článek a videozáznam na Novinkách.cz. Po něm následuje přetištěný článek z deníku Právo a za ním je přetištěna informace, kterou máme od svědka události. V materiálech v Právu a na Novinkách.cz prezentuje Policie ČR a Městská policie Brno poměrně obsáhle informace o průběhu celé události. Máte pocit, že tiskový mluvčí nemají dostatečný prostor, nebo že nedostatečně prezentují (prezentovali)celou událost? Ze zasahujících policistů se nám nepodařilo sehnat nikoho, kdo by byl ochoten podělit se o svědectví(viz. níže píše kolega Heinz). To ale nemůže být důvod k tomu, aby se o celé věci nepsalo. Navíc, když přemýšlím o všich řádcích, mám to chápat tak, že podle vašich informací by se verze zasahujících policistů lišila od verze kterou obsáhle prezentovali mluvčí policie a strážníků? K publikovaným inforamcím (Právo, Novinky.cz) náš server přidal popis, který sepsal očitý svědek události. Máte pocit, že to je špatně dát prostor svědectví z jiného, než policejního, zdroje? Pokud jde o vaše poslední řádky, že jde o pokus vyvolat diskusi s někým, kdo se nemůže bránit,tak bych si vás dovolil upozornit, že všechny zainteresované strany prostor dostali a do této následné debaty může vstupovat každý kdo o to má zájem. A není mi tedy zcela jasno, kdo má být ten, kdo se nemůže bránit. Do diskuse mohou přispět všichni, navíc každý může využít vymoženosti internetu v podobě anonymních nicků, tak jak ostatně pravděpodobně činíte i vy. Pokud jde o vaše subjektivní (lehce invektivní) soudy na adresu mé osoby, dovolím si je ponechat bez komentáře. Stejně tak ponechám bez komentáře vaše subjetivní (a zcela nepřesné) soudy na adresu svědka. Každopádně, máte zájem o podroběnjší (popřípadě osobní) debatu na toto téma, jsem vám samozřejmě k dispozici, můžete mě kontaktovat např. na mailu: dusan.stuchlik@policista.cz Pro: Omanb Požádal jsem paní tiskovou mluvčí o zveřejnění toho viedozáznamu (a několik doplňujících infomací) a nezbývá než počkat, jak se k ní SJmK postaví. S přáním klidného večera, Dušan Stuchlík

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STARSKY 16:32:31 08. 01. 2009
Starsky.jpg
Pro pana Stuchlíka Pane stuchlík, když se nejedná vaší zkušenost, tak je tedy možné že si vubec dovolujete použít osobní uvahu a ještě to vydávat za své dílo.??? Vždy jsem byl věrným čtenářem denníku právo, ale po přečtení tohoto článku začínám uvažovat jestli nenastal čas, přestat číst i ty poslední noviny na našem trhu, které ještě čtu. Nebot to co jste vytvořil vy, je paskvil, nějakého zamindrákovaného chudáčka, který musel dokázat své přítelkyni, že má koule na to aby se postavil systému a rozhodnul se býti hrdinou a diskutovat s policisty a vy takové individum ještě podpoříte nebot jej utvrdíte v tom, že je o taková individum vůbec zájem. Znám tyhle typy co mají 40 kilo, kravatu, svetr a v jedné ruce učebnici a v druhé svou přítelkyni. Kdyby jste si dal stejnou práci zajistit i svedka ze strany policie tak by to byl jiste zajímavý článek, ale takto se jedná o neuveřitelně trapný pokus vyvolat diskusi s někým kdo se nemuže bránit.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ELEPHANT 16:07:25 08. 01. 2009
default.png
re bingo Správna otázka. Zažil tady například někd, jakým způsobem předává např l 112 informace. Jediné co z této linky dostanete je jeď tam prý se tam něco děje. další věc je ta, že mnohdy ani operační důstojníci nedokážou vytěžit oznamovatele. A tak se kolikrát stane, že se hlídka dostane doprostřed nějaké sra..ky, aniž by věděla o jaký průser jde. nevím jestli to je tím, že nás mají operační na háku, nebo to prostě neumí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BINGO 15:52:28 08. 01. 2009
default.png
Jaké informace dostala vlastně hlídka? Jaké informace dostala hlídka, co jela na místo jako první? Pokud už předtím napadli hlídku MP a poškodili jim vozidlo (tr.čin), to operační neměl informaci, co se tam děje a kolik tam je (a co tam je) za lidi?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OMANB 15:46:55 08. 01. 2009
default.png
... PS: Zdravím redakci, možná byste mohli zkusit kontaktovat SJmK, pod které PMJ z Brna spadá,zda by vám inkriminovaný videozáznam z vozidla neposkytli

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IGUKA 15:35:23 08. 01. 2009
default.png
zákrok v Brně Tu noc jsem měl v Brně noční službu a jen jsem slyšel ve vysílačce od hlídky, která jako první jela na Starobrněnskou, jak kolega řval do vysílačky, že nutně potřebují pomoc, jelikož jim tam ta banda demoluje auto. Takže asi tak...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 14:46:50 08. 01. 2009
Lukas Heinz.jpg
re michalnovy Myslím tím lidi, kteří porušují zákon. bez rozdilů postavení a příslušnosti.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MICHALLNOVY 14:41:41 08. 01. 2009
default.png
re Lukas Lukáši, velice si tě vážím, už proto, že jako policista se nebojíš aktivně vystupovat v médiích a nebojíš se říct svůj názor a poukázat na nešvary u firmy, ale tím protivníkem momentálně myslíš koho?? Ty proti komu máš bojovat ?? Nebo spíše naše „objektivní novináře“?? Všichni víme jak novináři dokážou zmanipulovat pravdu a stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Podívej se já osobně jsem byl v Janově, a to co jsem pak četl na těhlech stránkách mi docela hnulo žluči, a dost lidí co znám prohlásilo že na tenhle server už nepůjdou, jelikož už je to jako všude jinde, psát absolutně jednostranně, tendenčně a proto si pokládám otázku- komu to prospívá???

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DUSAN 14:41:15 08. 01. 2009
default.png
pro rozladěné čtenáře Vážení čtenáři, Práce médií (což je v tomto případě i server policista.cz) má svá pravidla. Jedno z těch nejzásadnějších je povinnost sehnat dostupné informace, svědectví a hlasy o událostech pokud možno ze všech zainteresovaných stran. Tyto informace pak předložit čtenářům, aby si mohli udělat vlastní názor a úsudek. Což jsme učinili a to bez jakéhokoliv komentáře. Znovu si dovolím upozornit, že obsah uvedených článků není názorem redakce a není zážitkem mým, ale jednoho ze svědků incidentu. Dovolím si příklad: Jistě by kdokoliv ze čtenářů či diváků televizních zpráv nesouhlasil s tím, pokud by například v případě současného konfliktu v Gaze média prezentovala pouze oficiální izraelská armádní stanoviska a nedala by prostor protistraně (či naopak). Názor či svědectví z druhé strany není (a to ať už jde o konflikt v Gaze, či konflikt v Brně) zveřejňován pouze z formálních důvodů (neboť to žádají pravidla novinářské práce), ale i z těch důvodů, že mezi čtenáři mohou existovat i ti, kteří si položí třeba otázky: Kdo jsou lidé, kteří jsou schopní a ochotní jít do otevřené konfrontace s policisty? Jaké mají motivy? Co je spouštěcím momentem konfliktu? Mohou a budou se podobné incidenty opakovat? Je možné těmto konfliktům, popřípadě jejich opakování, nějak zabránit? Odpovědi na tyto otázky a jejich analýza totiž totiž mohou mít zásadní vliv jak na taktiku, tak i v důsledku na bezpečnost zasahujících policistů. Pro ty, kteří si podobné otázky kladou, snad mohou být podobná svědectví jedním z vodítek k odpovědím. Pro ty, kteří si tyto otázky nekladou možná tato svědectví mohou být zbytečná a nepatřičná. Ostatně i na to mají nárok. Pokud jde o popis incidentu ze strany zasahujících policistů, tak tuhle informaci se redakce pokoušela také zjistit, ale nenašel se nikdo, kdo by se k události chtěl vyjadřovat. Tím spíše je dobře, že tento článek a následná diskuse přinesla komentář k události alespoň zde v diskusi od čtenáře Omanb. Pěkné dopoledne přeje Dušan Stuchlík

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio